K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2013, 14:09   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Fleksjob berettiget?

Hej.

Jeg kom til skade i forbindelse med to arbejdsulykker i Slutningen af 2010.
Diskusprotrusion i lænden. Jeg er fortsat smerteplaget, og det påvirker min arbejdsevne.

Sygedagpenge enheden siger at jeg ikke er berettiget til Revalidering, fleksjob og siger at jeg er sund og rask.
At jeg kan varetage et fuld tidsarbejde på et kontor.

Kontanthjælp har der været iværksat afklaring REVA 9 ugers forløb med følgende skånebehov: vel og mærke på et IT værksted - kontor arbejde
Nedsat tid
Nedsat transport tid
Skånebehov ryg belastende arbejde
Behov for 20 minutters hvil halv vejs
Behov for vekslende arbejdsstillinger
Behov for at bevæge mig


-

Under kontanthjælp er der vurderet at min arbejdsevne er varigt nedsat.

Jeg kunne max komme op på 13 timer med 1.5 times transport tid t/r dagligt, og nu er status at jeg skal ud i virksomhedspraktik igen.

Jeg er stationær, og er ikke på noget medicin.

Det er af min opfattelse, at kommunen ikke vil tilkende mig fleks, som jeg selv mener jeg er berettiget til, og har behov for, for at kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Hvor går grænsen for fleksjob bevilling?

Mener i, at med følgende skånebehov har jeg en chance for fleks?


Og hvordan søger man helt præcist om fleks?
Det er jo ikke ligesom når man søger FTP på det forreliggende grundlag paragraf 17

Sidst redigeret af Bodrum; 16-11-2013 kl. 14:23.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 10:02   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvilken ydelse er du på nu, og hvornår var afklaringen på Reva?

Hvis den er efter 2010, og sygedagpenge, bør den være gældende, og danne grundlag for bevilling til fleks!

Fleks kan tildeles, når arbejdsevnen, varigt, er nedsat med over 50% i arbejdsevnen, dvs din restarbejdsevne udgør max 18.5time, udregnet incl timer + div skånebehov.
Altså det du kan få løn for.

Din tilstand, skal af læge/speciallæge være vurderet stationær, og/eller uden forbedringsmuligheder.

Du kan selvsagt bare søge fleks, og evt klage videre i systemet(Nu Ankestyrelsen) ved afslag. Og så får du også en ide om, hvad der evt mangler, hvis de ikke vil svare på dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 13:02   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak for svar Pia.
Jeg er fortsat på ingen ydelse pga de efterbetalte sygedagpenge, som blev modregnet *suk*

Netop, det var også min tanke, jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal gøre det nu.
Jeg har været på REVA for knap en måned siden, og har kun været ude i et afklaringsforløb.

Henvisning til jobkonsulent står der kun "Der er behov for afklaring"

Spørgsmålet er om jeg skal tage en kommende virksomhedspraktik med, eller om jeg skal søge nu?
Jeg må lige i tænkeboks.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 01:54   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, nu husker jeg noget. Det er derfor vi opfordre, at man bliver i samme tråd, da man derfor får alle oplysninger med.

Hvornår høre du fra Ankestyrelsen vedr efterbetalingen?

PS: Hvad var konklusionen i reporten fra REVA-centret, hvilke anbefaling vedr fremtidige forsørgelse og/eller andre tiltag?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 18-11-2013 kl. 01:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 02:35   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er ingen beskrivelse af det videre forloeb fra revas side.

De har beskrevet mine moede tider, funktioner, staerke sider, svage sider, skaanebehov
Og det er det.

Til slut staar der at jeg deltager aktivt i min afklaring, og er motiveret, men uden forsoergelse pga de efterbetalte sygedagpenge.

I jobplanen til den nye virksomhedspraktik under formaal staar der kun "behov for afklaring" lidt tynd??

Vedr sdp afventer jeg stadigvaek. Men jeg taber nok. Loven er jo ikke aendret endnu , saa kommunen maa jo gerne..

Godnat
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 10:46   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du SKRIFTLIG spurgt, hvad de mangler afklaring af, og hvorfor de ikke bruger dokumentationen fra REVA-centret?

Og ja, det er for tyndt, du er jo lige blevet afklaret. De bliver nødt til at BEGRUNDE, og pege på, hvad de mener mere specifikt, der mangler.

Og hvorfor har du IKKE fået din sag igennem det regionale team vedr tildeling af ressourceforløb, fleks eller førtidspension.



VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 18-11-2013 kl. 10:55.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 14:20   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak for sparket. det hjalp.
Jeg er igang med at presse på nu, og høre nærmere pr mail om hvad der skal ske nu.

Sidst redigeret af Bodrum; 18-11-2013 kl. 14:40.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension