K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2018, 15:55   #1
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Ressourceforløb Ferie

Hej Med jer, jeg har nogle spørgsmål håber i kan svar?
Jeg var på kontakthjælp i 5 år. Og i sidste uge fik jeg tilkendt ressourceforløb med mentorstøte,
Fik at vide fra min nuværende sagsbehandler at jeg skal have ny sagsbehandler men jeg vil ikke hvornår jeg få brev hvor jeg skal møde med dem bege to.
Jeg vil spørge jer har jeg ret til ferie ? jeg har tænkt mig og holder ferie midt i juli i 2 uger.
Kan jeg spørge min nuværende sagsbehandler om ferie har tænkt mig og skrive Mail til hende?
Hvad skal jeg gøre?
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 16:40   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven §69
"Stk. 4. En person, der har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage ressourceforløbsydelse. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage ressourceforløbsydelse, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien holdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger. § 13, stk. 12, finder tilsvarende anvendelse for personer, der er omfattet af 1. pkt. "

Og den §13 stk 12 de omtaler:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom."


De måneder du har været på kh tæller vel og mærke med. Så dit "ferieår" fortsætter som da du var på kh, men i stedet for 4 uger pr år, har du 5 uger pr år.

Kommunen skal godkende ferien. Hvis du ikke har fået en ny endnu, må du skrive til den du havde før. Om ikke andet bør vedkommende kunne fortælle dig, hvem du ellers skal kontakte
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 17:21   #3
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Aktivloven §69
"Stk. 4. En person, der har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage ressourceforløbsydelse. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage ressourceforløbsydelse, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien holdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger. § 13, stk. 12, finder tilsvarende anvendelse for personer, der er omfattet af 1. pkt. "

Og den §13 stk 12 de omtaler:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom."


De måneder du har været på kh tæller vel og mærke med. Så dit "ferieår" fortsætter som da du var på kh, men i stedet for 4 uger pr år, har du 5 uger pr år.

Kommunen skal godkende ferien. Hvis du ikke har fået en ny endnu, må du skrive til den du havde før. Om ikke andet bør vedkommende kunne fortælle dig, hvem du ellers skal kontakte
I år har jeg 4 uger ferie næste år 5 uger , har jer forstået det godt
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 17:31   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Stk. 7. For personer, der overgår fra at modtage uddannelseshjælp eller kontanthjælp til at modtage ressourceforløbsydelse, gælder, at uddannelseshjælp eller kontanthjælp indgår i opgørelsen af 12 sammenhængende måneder med ressourceforløbsydelse. "

Det må betyde at du har ret til i alt 5 ugers ferie allerede i dette ferieår
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 17:34   #5
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
"Stk. 7. For personer, der overgår fra at modtage uddannelseshjælp eller kontanthjælp til at modtage ressourceforløbsydelse, gælder, at uddannelseshjælp eller kontanthjælp indgår i opgørelsen af 12 sammenhængende måneder med ressourceforløbsydelse. "

Det må betyde at du har ret til i alt 5 ugers ferie allerede i dette ferieår
Tak for svar !
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 17:35   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

og lige et link til der hvor det sidste jeg citerede, står
http://www.socialjura.dk/content-sto...5-af-275-2015/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2018, 23:40   #7
JohnDoe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
JohnDoe er ny på vejen
Ved nogen af jer hvad man skal når man vender tilbage fra ferie?

Jeg er blevet lidt i tvivl, for sidst mødte jeg op med pas og bilet, så sagde damen at det behøvede jeg ikke for det var optjent ferie og ikke selvbetalt ferie..

Jeg mener ikke jeg var fået noget at vide inden ferien, men nu er der gået to uger og jeg har ikke hørt fra sagsbehandler eller jobcentret.

Jeg er bekymret for at jeg kommer til at miste to ugers ressourceforløbsydelse..
JohnDoe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2018, 08:10   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Grunden til at man skal møde op efter selvbetalt ferie, er fordi du ikke er berettiget til ydelse, når du opholder dig i udlandet. Dvs så skal de vide hvornår du er kommet hjem igen, så de kan starte din ydelse igen.

Hvis du derimod holder ferie med ressourceforløbsydelse, må du gerne opholde dig i udlandet i din ferie.
Dvs hvor du har opholdt dig i din ferie er derfor irrelevant, da det ikke har betydning for din ydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension