K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 19:59   #11
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej brittafriis.



Så skete der ikke mere i sagen før januar 2010, hvor jeg blev arbejdsprøvet i mit eget job - og 1. maj 2010 blev jeg bevilget førtidspension, fordi jeg blev vurderet for dårlig til flex.

Er stadigt i mit job få timer om ugen.


Jørgine
Dejligt Jørgine - at du fik din pension, men også at du stadig formår at bestride dit job i få timer.....-har meget at sige at komme ud blandt andre, og så længe man magter dét, syns jeg dét er fint
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:02   #12
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Hej Britta

Var ude for en arbejdsskade 2004 (rygskade), fleksjob 2006 på 25-30 timer ned på 20-25timer pga mange smerter

Opereret juli 2007 derefter 18-20timer, opereret igen jan. 2008 derefter 13-15timer og ender med en personlig hjælper til sidst.

Har 3 prolapser, arvæv, nervesmerter og kraftnesættelse på højre ben/fod, modicforandringeer (betændelses tilstand i knogler) forstørret facetled på to nivuaer

Søger pension i juli 2009 og blir bevilget pension juni 2010

Mvh Jan

Hej Jan - ja selvom man utroligt gerne vil, så må man engang imellem kaste håndklædet i ringen - men dejligt får dig, at du så fik din pension og dermed ro

Mvh. Britta
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:08   #13
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Citat:
rigtigt mange borgere førtidspension, grundet psykiske lidelser - syns dét er bekymrende, hvis dét primært er denne gruppe, som fortrinsvis har nemt ved at blive tilkendegivet FP
Synes ikke det postulat holder nogle vegne.
Intet negativt ment, men min generelle opfattelse er at uanset om det er fysisk eller psykisk så er det lige svært at få igennem.

Er selv i den psykiske, og har ikke været nemt - Ooooog jeg er ikke færdig endnu, venter på afgørelse, men pessimisten som jeg er forventer jeg afslag selvom der intet er at pege på.

Så fysisk/psykisk er det samme tror jeg - også hvad man ser herinde som jeg ser det hmm.

Må desværre gå så langt som at sige at skulle jeg vælge side jamen så tror jeg det er nemmere på en fysisk i det at mange ER i stand til at lyve sig igennem systemet som alvorlig psykisk syg, som ER set før desværre som derved samtidigt så rammer dem som rent faktisk lider under det...
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:20   #14
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg har begge dele
både fysisk og psykisk
det sjove i dette spil er at kommunen først har taget mig seriøs
efter det psykiske er kommet på bordet og er ved at blive indstillet til pension

men du kan absolut ikke sammenligne dine fysisk ting, med en som er psykisk
syg. det er to forskellige verdener

husk det er din arbejdsevne og ikke sygdom som giver adgang til pension

Ja dét er sku utroligt at de først tog dig seriøs derefter

Nej jeg sammenligner heller ikke dét, at være fysisk syg med psykisk syg - på ingen måde
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:34   #15
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Synes ikke det postulat holder nogle vegne.
Intet negativt ment, men min generelle opfattelse er at uanset om det er fysisk eller psykisk så er det lige svært at få igennem.

Må desværre gå så langt som at sige at skulle jeg vælge side jamen så tror jeg det er nemmere på en fysisk i det at mange ER i stand til at lyve sig igennem systemet som alvorlig psykisk syg, som ER set før desværre som derved samtidigt så rammer dem som rent faktisk lider under det...

Hej S_Phoenix
Nej okay - som dét er idag, kan du måske have ret i at dét er lige svært at få....-citerer lige noget som Popiae tidligere skrev i denne tråd:

Alle skal have lige adgang til fleks eller førtidspension udfra arbejdsevne.

Problemet er bare, at kommunen hellere vil tildele på psykiask grundlag.

Det er nemmere, især efter diagnose.

Det er også billigere, derfor tildeles der færre med fysiske lidelser...citat slut...


Og ja du har så ret i at dét er frygteligt at nogen snyder i systemet - og dermed ødelægger dét for andre

Mvh. Britta
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 00:05   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For ikke at meningen, med tidligere skrevet, forsvinder i udtaget afskrift;

Grunden til at det er billigere med psykiask diagnose, er at de fysiske koster i div hjemmehjælp, og Merudgifter, som kommunerne med stor sans, forsøger at undgå.

Har den fysiske syge fået en bonus diagnose i form af noget psykiask(næsten ligegyldig hvad)har borgeret netop IKKE fået pensionen på det fysiske alene, hvorfor man jo netop ikke er syg nok, til bla feks Merudgiften.

Dette kan medføre ekstra tid i sagsbehandling at få den ønskede bonus diagnose(psykiask), hvorfor min opfattelse er, at det er sværer med fysisk sygdom.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 00:25   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg har begge dele
både fysisk og psykisk
det sjove i dette spil er at kommunen først har taget mig seriøs
efter det psykiske er kommet på bordet og er ved at blive indstillet til pension

men du kan absolut ikke sammenligne dine fysisk ting, med en som er psykisk
syg. det er to forskellige verdener

husk det er din arbejdsevne og ikke sygdom som giver adgang til pension

MTCR1: jeg er af den mening at ingen i dag kan komme igennem systemet uden at være undersøgt både i den enen og anden henseende..

og vil give dig ret at ingen tvivl om at psyken bliver et stort problem med den behandling man er udsat for i perioden da ingen regner en for noget..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 13:43   #18
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg har altid tænkt, det var lige omvendt. At fysisk syge havde det meget nemmere.

Psykisk syge kan se 100% normale, aktive, flotte og intelligente ud og samtidig være bimlende tossede i hovedet inclusiv mig selv.

Fysisk syge kan halte, trække benene efter sig, vånde sig højlydt, tage sig på steder det gør ondt. På alle måde gøre opmærksom på, man er besværet og har smerter. Man kan se, hvad det går ud på.

Så arbejdet med at "overbevise" kommunen om, den er helt gal, når det ikke kan ses, det er svært.

Jeg ved godt, det ikke er nemt for nogen. Jeg har bare luftet min fordom.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:13   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Fysisk syge kan halte, trække benene efter sig, vånde sig højlydt, tage sig på steder det gør ondt. På alle måde gøre opmærksom på, man er besværet og har smerter. Man kan se, hvad det går ud på.
De fleste fysiske lidelser er lige så usynlige som de psykiske.

Du kan f.eks. sjældent se på et menneske, om det har dårlig ryg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 20:04   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Grunden til at det er billigere med psykiask diagnose, er at de fysiske koster i div hjemmehjælp, og Merudgifter, som kommunerne med stor sans, forsøger at undgå.

Har den fysiske syge fået en bonus diagnose i form af noget psykiask(næsten ligegyldig hvad)har borgeret netop IKKE fået pensionen på det fysiske alene, hvorfor man jo netop ikke er syg nok, til bla feks Merudgiften.

Dette kan medføre ekstra tid i sagsbehandling at få den ønskede bonus diagnose(psykiask), hvorfor min opfattelse er, at det er sværer med fysisk sygdom.

VH Popiae
Det syntes jeg ikke giver nogen mening.
Jeg tror ikke på, at der sidder nogen i kommunen og venter på at en person får en "ønsket bonusdiagnose" så de kan slippe for at betale merudgifter.

Merudgifter jvf. §100 i Serviceloven tildeles jo ikke ud fra om man er på førtidspension eller ej og hvilken diagnose den i så fald er tildelt efter.

Man kan vel sammenligne det med, at førtidspension ikke tildeles pga. diagnose men på baggrund af arbejdsevne; merudgifter ydes efter behov, ikke hovediagnose...

Jeg tror da i højere grad at det handler om, at handler om, at det er blevet vurderet, at der ikke er grundlag for tilkendelse af førtidspension på det fysiske grundlag i de sager du taler om, men når/hvis personen så får en sindslidelse oveni, så bliver situationen forværret. Nøjagtigt som den ville blive, hvis det var den fysiske tilstand der var forværret eller noget andet fysisk var kommet til...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
korrekt sagsbehandling???? ladybird Din historie 52 24-07-2015 11:08
I tvivl om jeg har handlet korrekt Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 12-08-2011 10:53
er det korrekt? madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-12-2010 18:27
Er dette korrekt? Miniature Spørgsmål ang fleksjob 10 16-06-2010 21:57
Om korrekt sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 1 14-05-2008 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension