K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2014, 09:02   #151
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Smerteklinik - en god oplevelse

Jeg var kun 1 gang på smerteklinik til tværfaglig undersøgelse hos Overlæge, Psykolog, Fysioterapeut og Socialrådgiver.

De konkluderede at jeg var godt hjulpet i nuværende program på sygehus og privat behandling hos fysioterapeut.
Skulle fortsætte her, da de ikke ville ikke kunne forbedre ved at overtage.

De ændrede smertebehandling til depotmorfin for en bedre smertedækning.

Så var Smertecenter afprøvet og afsluttet ved indstilling af sag til Rehabiliteringsteamet.

Håber det hjælper dig til en afklaring fremadrettet
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 11:28   #152
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så er jeg færdig og sikke nogen søde mennesker :-) de kunne ikke rigtig hjælpe mig -- men det var da forsøget værd :-)
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 11:29   #153
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu fik jeg det lige til, at virke negativt, det var det ikke, jeg har gået der et år, pga anden sygedom midt i (hjerneblødning) men har været rigtig glad for det de gjore for mig.

Jeg skulle starte med en blodprøve, for at de var sikker på jeg var rask med hensyn til medicin, alle var utrolige søde og havde meget god tid til en.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 11:51   #154
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg læste det nu ikke som noget negativt :-):-) hun kunne tilbyde mig en rygmarvs stimulator som skal opererer ind som en pecemaker men det tør jeg dælme ikke . Så skal de imf og rode ved rygmarven igen. Og der er kun 50 procent chance for at der er virkning med den. Hun kmf den stod åben for mii så jeg kan tænke over det :-)ellers skulle jeg ha lægen til at indstille mig til ergoterapeaut som skal give mig hjælpemidler i badet . En, en stol til køkkenet og flere
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 10:37   #155
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min veninde siger at hvis jeg siger nej til sådan et operativt indgreb ved rygmarven som der er 50 procent chance for at der virker så har kommunen ret til at sige at jeg ikke er samarbejdsvilling . Kan det virkeligt være rigtig. Jeg synes at det lyder for farligt til at det er noget jeg tør at risikere .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 10:59   #156
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej der er ikke rigtigt, hvis chancerne var større, ja så var det rigtigt men et indgreb med 50/50 chance er der ikke ret mange der ville forsøge,
dette r jo heller ikke helt ufarligt at komme under kniven
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 11:03   #157
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er også min tanke . Men hvornår kan kommunen kræve at man tager imod sådan et tilbud så ?

Man kan vel ikke blive presset ud i at skulle tage sådan en risiko ?

Synes også jeg engang har læst at man ikke kan tvinges til at tage medicin , så derfor kunne jeg heller ikke forstå. Hvis man kan tvinges ud i en operation.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 11:19   #158
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
j du kan godt tvinges til at tage din medicin hvis lægen siger det vil give dig en større arbejdes evne, men at komme under kniven kan man ikke tvinges til og slet ikke med så lille en chance for bedering.

Hvis de kunne sige du blev 100% rask ved sådan et indgreb så kunne de stoppe dine penge, de kan aldrig tvinge dig, andet på pungen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 11:39   #159
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Årh det er rart at høre

Der er 50 /50 så det skriver hun helt sikkert ikke .

Forstår ikke helt dit svar for man kan jo aldrig vide om hverken medicin eller operation vil virke ?

Fleksjob

Hvis du ikke har mulighed for at arbejde i det omfang, du kunne tidligere på grund af sygdom og ikke er berettiget til førtidspension, kan du søge om at blive godkendt til fleksjob.

Betingelser for fleksjob
For at kunne få et fleksjob skal din arbejdsevne være varigt nedsat, og alle muligheder for omplacering og genoptræning skal være undersøgt. Fleksjob kan oprettes både hos private og offentlige arbejdsgivere (stat, region og kommune). Det er kommunen, der vurderer


Her står intet om medicinering og kirugi
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 12:30   #160
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du kan få nogle piller der gør du kan arbejde på alm vilkår, vil du ikke kunne få fleksjob fordi så kunne du bare spise de piller.

Det er lidt ligesom dem der vejer meget for meget og får af vide, de ville kunne blive smerte fri hvis de taber sig 50 kg, de vil heller ikke kunne få fleksjob fordi de j ville kunne arbejde hvis de tabte sig, hvis de så tabte sig/ tog medicinen og stadig ikke kunne arbejde, så er det tilbage til arbejdes prøvning.
Men som jeg husker tager du dit smertestilende, så det er jo ikek noget problem for dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension