K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 16:58   #11
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Syntes selv jeg får en rigtig god behandling af fagforening, men lad os se hvad det ender med, fagforening afventer hvad team 52 siger.
Jeg er selv noget træt af det, er lige nu i arbejdspraktik, kommer og går lidt som helbredet tillader det, meget fint, men når de siger et længerevarende forløb, er det så samme sted eller skal vi til at finde noget helt nyt?
Ja min erfaring siger, at jeg nok først er klog på den afgørelse engang efter jul hvis jeg er heldig.
Men føler det er spild af tid det jeg laver nu, hvis jeg alligevel bliver smidt et andet sted hen end nu. men det er vel typisk ved systemet.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 17:40   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men du er da heldig

jeg har ikke snakket med en fra min kommune siden januar 2009. kun anden aktør efter arbejdsprøvning.
har aldrig set min sagsbehandler. kun snakket med ham pr telefon 2 gange og lidt på mail.
har søgt §17 efter min sagsbehandler anbefalede det.
venter så svar på det.
Man må sige kommunerne virkelig er gode.
de håber vel på jo længere tid der går, så bliver man vel rask
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 17:44   #13
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
ja det skulle man tro, men tværtimod, så bliver det værre.
Jeg overvejede også at søge ftp. men fagforening siger, at den vil lande ved samme pensionskonsulent i esbjerg, og han vil sige nej, så vil jeg miste sygedagpenge imens vi klager over det, hvilket jo kan tage oceaner af tid. så det vil heller ikke være sjovt at stå uden penge i et halvt år, så må nok hellere vente og se hvad deres udmelding bliver.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:21   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men jeg havde stået uden penge alligevel, har ingen mulighed for kontanthjælp og de vil fratage mine sygedagpenge.
ingen afklaring fra kommunen. Udover de skriver alt er formålsløst.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:33   #15
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Det er træls sådan noget. føler virkelig med dig.
Men det skulle jeg ikke gerne komme ud i, så bliver vi nødt til at gå fra hus. Så der skulle gerne findes en løsning uden.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:38   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan se den anden tråd om afslag.
Man skulle næsten tro det er umuligt og få FP i øjeblikket.
det er snart nogle vanvittig afgørelser der bliver lavet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:04   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Som jeg læser dit første indlæg, har kommunen talt med din speciallæge?
men har du det også på skrift, at arbejdsevnen er ubetydelig og varig
og at alle behandlingsmuligheder er udtømte?

Du burde jo have det med at du arbejder 8 timer ugentligt nu!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:56   #18
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Ja, der ligger fra speciallægen som de sendte mig til, papirer der siger: grundlæggende er der tale om kronsik træthedssyndrom også kaldet me/cfs.
Der foreligger ikke nogen egenlig behandling for lidelsen, og tilstanden må betragtes som kronisk og vedvarende. Det må således konkluderes, at restarbejdsevnen relevant for arbejdsmarked er begrænset til det ubetydelige, vedvarende.
Når det sociale pres aftager må det forventes at abejdsevnen gradvis og over tid udvide sin arbejdskapacitet, men det skønnes ikke på nogen tidspunkt at ville kunne opfylde kravene til et fleksjob.

Dette var hans konklusion ud af 8 sider.

Det var jobkonsulenten der selv sagde jeg ikke kunne gå hjemme imens sagen blev kørt hjem, men at jeg kunne komme og gå som jeg kunne holde til. hvilket vil sige ca. 8 timer alt efter om vi har nogle møder i skolen eller ej, eller gøremål ud over det alm.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 20:31   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok

Jeg har arbejdsevnen er ubetydelig og varig
og at alle behandlingsmuligheder er udtømte
fra 4 læger og arbejdsprøvning var konklusion
ser ingen mulighed for tilknytning til arbejdsmarkedet.
cirka 5 timer men ikke effektivt.
venter på udtalelse fra lægekonsulent, men uanset hvad går min sag til pensionsnævnet.
mine diagnoser er også kommet løbende. De har også kun været 7 år om at finde dem
desværre har jeg fået det dårligere inden for de sidste 9 måneder.
samt det psykiske er begyndt og spille ind.
ikke så underligt efter en umenneskelig behandling, men så kan jeg vil få ydeligere en diagnose.

hvad skriver din lægekonsulent, for det lyder stadig absurd i mine øre en mand skal bestemme

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-11-2009 kl. 20:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 20:43   #20
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
det er skide træls de ikke bare kan acceptere hvad lægerne siger. håber du får lidt medvind ved klagen.
Lægekonsukenten var ikke helt med på det først, men da special lægen kom ind over ændrede han mening, og skriver det samme som special lægen, så der er kun en der sidder og styrer det hele og det er pensions konsulenten.
så der er den endt med at jeg skal have ny sagsbehandler fordi det er ud over de 52 uger, så nu starter jeg jo nok forfra, eller er der nogen der har en erfaring med team 52??
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension