K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 12:38   #11
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Jeg er helt på det rene med, at boligsikringen sættes ned, når vi er to - men jeg sørme aldrig hørt om folk, der går ned i løn, fordi de flytter sammen!

Mvh

Nabokone
Det var dog et fremragende slående fantastisk argument - så Mikkel (løft venligst lyset for hvem du er), dig som har startet denne tråd, vi glæder os til der blive sat gang i debatten omkring dette med din artikel og noget måske bliver ændret

Mange hilsner den håbløst naive :-)

Sidst redigeret af tigerbia; 17-03-2011 kl. 19:52.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 18:49   #12
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mikt Se meddelelser
Kender du nogen, eller er du selv blevet ramt af ændringen i forhold til at få justeret førtidspensionen i forhold til din samlevers indtægt, vil jeg meget gerne høre fra dig, da vi arbejder på en artikel om emnet.

Mvh Mikkel.
Hej Mikkel.

Hvem er "Vi" og hvor skal den artikel publiceres? Det vile være rart for os at vide :-)
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 07:55   #13
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Well, i mit tilfælde ville det forløbe således:

Vi er begge ftp’er op ny ordning, tænker på at gifte os men ikke flytte sammen af forskellige årsager. Selv af den grund vil vi blive ramt af den såkaldte ”gensidige” forsørgelsespligt.
Jeg vil miste boligsikring på 1624 kroner og gå ned med 2489 kroner før skat i pension. I alt 4113. Han vil miste nogenlunde det samme, vil tro ca. 3700 kroner. For os begge vil det tilsammen blive 7813 kroner. Men vi vil stadig have de samme udgifter, bare langt færre penge at klare os for.

Jeg er helt med på boligsikring, det er helt fair. Alt andet er urimeligt. Vi vil stadig spise de samme mængder mad (fryseren ER opfundet for længe siden), vi vil stadig bruge samme mængde strøm og stadig bruge samme mængde vand (også selvom vi flyttede sammen). Det med at have to lejligheder i stedet for en giver ingen mening når der er mange på venteliste til en lejlighed der er nogenlunde billig.

Der er sikkert mange andre grunde, men disse er de mest åbenlyse.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:50   #14
lkp1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
lkp1 er ny på vejen
2 FTP flytte sammen

Citat:
Oprindeligt indsendt af mikt Se meddelelser
Kender du nogen, eller er du selv blevet ramt af ændringen i forhold til at få justeret førtidspensionen i forhold til din samlevers indtægt, vil jeg meget gerne høre fra dig, da vi arbejder på en artikel om emnet.

Mvh Mikkel.
Håber I/du ved noget om sammenflytning,har lige lavet indlæg og spørgsmål om det at flytte sammen,og hvad det økonomisk kommer til at betyde.(lkp1).
Skal nok uddybe senere
vh
lkp1
lkp1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 20:50   #15
IlaTelling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
IlaTelling er ny på vejen
I klemme.

Jeg ville på et tidspunkt gerne flytte sammen med min kæreste, men endte med ikke at gøre det fordi det simpelthen ikke hang sammen økonomisk.
Jeg får førtidspension, og bor alene med min søn. Det vil sige at ifald jeg flyttede sammen med min kæreste ville jeg få nedsat min pension betydeligt, samt miste hvad jeg får i ekstra tilskud og boligstøtte grundet min søn.
De sidst nævnte ting er i orden og ville også kunne lade sig gøre, men med nedsættelse af pensionen også ville vi rent faktisk skulle finde en større lejlighed billigere end den jeg har nu for at opretholde samme niveau (som ved gud ikke er luksus).

Udover det økonomiske aspekt synes jeg også der er en social del der handler om hvad man vil kræve af andre. Jeg synes ikke jeg kan kræve af en mand at han skal bidrage med langt størstedelen af indtægten og i realiteten forsørge både mig, og et barn der ikke er hans. Selv om man elsker hinanden, så er det ikke holdbart.
Jeg har flere gange fået forklaret førtidspensionen som en kompensation for tabt arbejdsfortjeneste når du ikke selv kan mere. Så er mit arbejde altså mindre værd hvis jeg bor sammen med en?
Tænk jer en situation hvor der blev indgået overenskomst med to satser. En høj sats som enlig, men hvis du blev samlevende skulle du pludselig gå ned i løn. Det ville vidst udløse strejke i hele landet.
IlaTelling er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"indtægt ved salg " Gaaab Alt det andet 2 11-01-2012 17:11
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kender I det at "folk og dyr" suger energien ud af jer ? Enteneller Alt det andet 17 24-09-2011 16:04
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension