K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 10:44   #1
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Psykisk syg ønsker råd om usikker fremtid

Hej alle derude

Vil gerne starte med at sende mine tanker til alle jer som føler sig ramt i systemet.

Kort om min livs historie og dets udfordringer:

Jeg har siden barnsben døjet med generaliseret angst som udviklet sig til panikangst for 21 år siden. Fylder snar 40 år og har senest arbejdet som pædagog. Fik for 2 år siden konstateret ADHD. Og sådan som jeg selv forstår det gennem psykiatrien, så er min ubehandlet ADHD resulteret i mine angst og depression stilstande. Jeg har så at sige haft posttraumatisk stress symptomer ifgl min læge. Jeg sover meget dårligt og har mareridt trods medicin at sove på. Jeg har formået at tage 2 uddannelser og passer fuldtidsarbejde så godt som jeg kunne. Dog ikke smertefrit, har været på medicin i 20 år, gået til psykiatere, gruppeforløb med mere. Jeg har haft mange ud-svingninger i negativ retning i mit liv som har haft store konsekvenser for min selvværd og familie. Lider under migræne og andre fysiske men af mit tankemylder. Jeg får medicin både mod angst og ADHD. Udadtil kan folk slet ikke forstå jeg har angst. ”Du er jo så kompetent i dit arbejde, det virker til du har overskud, er altid smilende og spreder godt humør omkring dig”. Nok er jeg det, men jeg bruger så meget energi på det grundet mine diagnoser at jeg har smadret mig selv fysisk og psykisk. Mine kollegaer har set mig have voldsomme angsttilfælde (besvimer)
Jeg måtte sygemelde mig i januar. Jeg kunne og kan ikke mere. Min angst er overvældende og sådan som jeg selv ser det så er pension eller flex mit eneste håb for at minimerer min angst og give mig håb om et liv. Jeg har prøvet mindfullnes, psykologer, psykiatere, motion, sund kost og mere til. Jeg er så at sige blevet Expert på min egen sygdom for at få det bedre. Om det så har haft den modsatte effekt kan man stille spørgsmålstegn ved. Jeg ved at min sygdom er statisk, nu skal et udvalg som ikke kender mig vuderer om behandlings-mulighederne er udtømt. I min optik er det meget simpelt. Tal med mig og min læge. Vi har svaret. Hmmm er SÅ vred og bange for udfaldet. Har også været ind og ud på psykiatrisk skadestue, har været selvmordstruet flere gange. Havde jeg ikke haft børn og kære omkring mig så havde jeg ikke været her i dag. Er ked af at måtte tage medicin for at passe et arbejde.

Jeg er blevet henstillet til 26 ugers forløb på IKT2. Det er nu 8 uger siden. Har, måtte tage hjem igen fra tilbud om yoga, mindfullness.
Min sagsbehandler og psykiateren på IKT2 mener jeg nok allerede nu er berettiget til flex. Jeg har ikke turde nævne pension, da jeg har været bange for at de skulle mistænke mig for at snyde mig til en pension. ”katastrofe-tanker”. På den ene side vil jeg gerne arbejde og bidrage med noget og på den anden side så overvinder min angst hele tiden og fortæller mig jeg ikke kan arbejde mere. Kan læse at man skal være forberedt på et liv med kommunen på nakken hvis man er i flexjob. Mit drømme senarie går på 15 timers flex, men forestillingen om at skulle i prøvning og skulle vurderes hvert 5 år på kurser osv, tror jeg vil forværre min tilstand.

• Hvordan tror i mine chancer er hvis jeg søger en paragraf 17 om pension?.
• Hvordan skal jeg gribe det an?
• Kan jeg ende på kontanthjælp, eller tror i min sag vil bliv afsluttet inden?
(Til januar er mine 52 uger på sygedagpenges gået. Håber på 52 uger mere.)
• Vælger man selv hvor man er i en arbejdsprøvning og skal arbejdsskiver og en selv så melde tilbage hvordan det er gået?

Håber i kan finde hoved og hale i min historie og spørgsmål. 

Kærligst Ken
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:02   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Hej alle derude

Vil gerne starte med at sende mine tanker til alle jer som føler sig ramt i systemet.

Kort om min livs historie og dets udfordringer:

Jeg har siden barnsben døjet med generaliseret angst som udviklet sig til panikangst for 21 år siden. Fylder snar 40 år og har senest arbejdet som pædagog. Fik for 2 år siden konstateret ADHD. Og sådan som jeg selv forstår det gennem psykiatrien, så er min ubehandlet ADHD resulteret i mine angst og depression stilstande. Jeg har så at sige haft posttraumatisk stress symptomer ifgl min læge. Jeg sover meget dårligt og har mareridt trods medicin at sove på. Jeg har formået at tage 2 uddannelser og passer fuldtidsarbejde så godt som jeg kunne. Dog ikke smertefrit, har været på medicin i 20 år, gået til psykiatere, gruppeforløb med mere. Jeg har haft mange ud-svingninger i negativ retning i mit liv som har haft store konsekvenser for min selvværd og familie. Lider under migræne og andre fysiske men af mit tankemylder. Jeg får medicin både mod angst og ADHD. Udadtil kan folk slet ikke forstå jeg har angst. ”Du er jo så kompetent i dit arbejde, det virker til du har overskud, er altid smilende og spreder godt humør omkring dig”. Nok er jeg det, men jeg bruger så meget energi på det grundet mine diagnoser at jeg har smadret mig selv fysisk og psykisk. Mine kollegaer har set mig have voldsomme angsttilfælde (besvimer)
Jeg måtte sygemelde mig i januar. Jeg kunne og kan ikke mere. Min angst er overvældende og sådan som jeg selv ser det så er pension eller flex mit eneste håb for at minimerer min angst og give mig håb om et liv. Jeg har prøvet mindfullnes, psykologer, psykiatere, motion, sund kost og mere til. Jeg er så at sige blevet Expert på min egen sygdom for at få det bedre. Om det så har haft den modsatte effekt kan man stille spørgsmålstegn ved. Jeg ved at min sygdom er statisk, nu skal et udvalg som ikke kender mig vuderer om behandlings-mulighederne er udtømt. I min optik er det meget simpelt. Tal med mig og min læge. Vi har svaret. Hmmm er SÅ vred og bange for udfaldet. Har også været ind og ud på psykiatrisk skadestue, har været selvmordstruet flere gange. Havde jeg ikke haft børn og kære omkring mig så havde jeg ikke været her i dag. Er ked af at måtte tage medicin for at passe et arbejde.

Jeg er blevet henstillet til 26 ugers forløb på IKT2. Det er nu 8 uger siden. Har, måtte tage hjem igen fra tilbud om yoga, mindfullness.
Min sagsbehandler og psykiateren på IKT2 mener jeg nok allerede nu er berettiget til flex. Jeg har ikke turde nævne pension, da jeg har været bange for at de skulle mistænke mig for at snyde mig til en pension. ”katastrofe-tanker”. På den ene side vil jeg gerne arbejde og bidrage med noget og på den anden side så overvinder min angst hele tiden og fortæller mig jeg ikke kan arbejde mere. Kan læse at man skal være forberedt på et liv med kommunen på nakken hvis man er i flexjob. Mit drømme senarie går på 15 timers flex, men forestillingen om at skulle i prøvning og skulle vurderes hvert 5 år på kurser osv, tror jeg vil forværre min tilstand.

• Hvordan tror i mine chancer er hvis jeg søger en paragraf 17 om pension?.
• Hvordan skal jeg gribe det an?
• Kan jeg ende på kontanthjælp, eller tror i min sag vil bliv afsluttet inden?
(Til januar er mine 52 uger på sygedagpenges gået. Håber på 52 uger mere.)
• Vælger man selv hvor man er i en arbejdsprøvning og skal arbejdsskiver og en selv så melde tilbage hvordan det er gået?

Håber i kan finde hoved og hale i min historie og spørgsmål. 

Kærligst Ken
Hej Ken.. Og velkommen til

Jeg tror ikke at nogen hér kan forudsige det kommende forløb.. Dertil er alle for forskellige..

Men lidt fakta:

Din drøm om et 15 timers fleksjob er nok langt mere realistisk end en førtidspension.. ( kan du klare det, så gå efter fleks )

Du skriver at du snart fylder 40 år.. Personer over 40 år tilkendt fleks, skal kun revurderes een gang efter det første fleksjob. Er du ikke blevet bedre, så bliver fleks permanent til folkepensionen.

Hvis du kan slippe rimeligt nådigt gennem tilkendelsen til fleks, så er det nok den løsning hvor du får (kommunen MINDST på nakken)
(Et godt og positivt samarbejde mellem dig og kommunen KAN betyde at du slipper nemmere og hurtigere gennem en tilkendelse af fleks.)

En arbejdsprøvning KAN foregå et sted du selv finder.. Den afsluttes typisk med en vurdering hvor du, arbejdsgiver og jobcenteret medvirker..

Da det er din drøm at få et fleksjob, så FØLG den vej..

Sidst redigeret af mik16; 15-09-2013 kl. 11:12.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:02   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Hej alle derude

Vil gerne starte med at sende mine tanker til alle jer som føler sig ramt i systemet.

Kort om min livs historie og dets udfordringer:

Jeg har siden barnsben døjet med generaliseret angst som udviklet sig til panikangst for 21 år siden. Fylder snar 40 år og har senest arbejdet som pædagog. Fik for 2 år siden konstateret ADHD. Og sådan som jeg selv forstår det gennem psykiatrien, så er min ubehandlet ADHD resulteret i mine angst og depression stilstande. Jeg har så at sige haft posttraumatisk stress symptomer ifgl min læge. Jeg sover meget dårligt og har mareridt trods medicin at sove på. Jeg har formået at tage 2 uddannelser og passer fuldtidsarbejde så godt som jeg kunne. Dog ikke smertefrit, har været på medicin i 20 år, gået til psykiatere, gruppeforløb med mere. Jeg har haft mange ud-svingninger i negativ retning i mit liv som har haft store konsekvenser for min selvværd og familie. Lider under migræne og andre fysiske men af mit tankemylder. Jeg får medicin både mod angst og ADHD. Udadtil kan folk slet ikke forstå jeg har angst. ”Du er jo så kompetent i dit arbejde, det virker til du har overskud, er altid smilende og spreder godt humør omkring dig”. Nok er jeg det, men jeg bruger så meget energi på det grundet mine diagnoser at jeg har smadret mig selv fysisk og psykisk. Mine kollegaer har set mig have voldsomme angsttilfælde (besvimer)
Jeg måtte sygemelde mig i januar. Jeg kunne og kan ikke mere. Min angst er overvældende og sådan som jeg selv ser det så er pension eller flex mit eneste håb for at minimerer min angst og give mig håb om et liv. Jeg har prøvet mindfullnes, psykologer, psykiatere, motion, sund kost og mere til. Jeg er så at sige blevet Expert på min egen sygdom for at få det bedre. Om det så har haft den modsatte effekt kan man stille spørgsmålstegn ved. Jeg ved at min sygdom er statisk, nu skal et udvalg som ikke kender mig vuderer om behandlings-mulighederne er udtømt. I min optik er det meget simpelt. Tal med mig og min læge. Vi har svaret. Hmmm er SÅ vred og bange for udfaldet. Har også været ind og ud på psykiatrisk skadestue, har været selvmordstruet flere gange. Havde jeg ikke haft børn og kære omkring mig så havde jeg ikke været her i dag. Er ked af at måtte tage medicin for at passe et arbejde.

Jeg er blevet henstillet til 26 ugers forløb på IKT2. Det er nu 8 uger siden. Har, måtte tage hjem igen fra tilbud om yoga, mindfullness.
Min sagsbehandler og psykiateren på IKT2 mener jeg nok allerede nu er berettiget til flex. Jeg har ikke turde nævne pension, da jeg har været bange for at de skulle mistænke mig for at snyde mig til en pension. ”katastrofe-tanker”. På den ene side vil jeg gerne arbejde og bidrage med noget og på den anden side så overvinder min angst hele tiden og fortæller mig jeg ikke kan arbejde mere. Kan læse at man skal være forberedt på et liv med kommunen på nakken hvis man er i flexjob. Mit drømme senarie går på 15 timers flex, men forestillingen om at skulle i prøvning og skulle vurderes hvert 5 år på kurser osv, tror jeg vil forværre min tilstand.

• Hvordan tror i mine chancer er hvis jeg søger en paragraf 17 om pension?. Da du stadig er i behandling, er der ingen chancer for pension, du skal være stædionær g helt afklaret, med alle ting afprøvet.
• Hvordan skal jeg gribe det an? Så længe du ikke er stadinær kan du ikke gøre meget, du kan måske arbejds prøves, men de vil nok sige lad os nu se hvordan du regere på medicin.
• Kan jeg ende på kontanthjælp, eller tror i min sag vil bliv afsluttet inden? Desværre ja, mange ender der.
(Til januar er mine 52 uger på sygedagpenges gået. Håber på 52 uger mere.)
• Vælger man selv hvor man er i en arbejdsprøvning og skal arbejdsskiver og en selv så melde tilbage hvordan det er gået?
Du kan måske selv finde en arbejds prøvning, så kommer de fra jobcentret og snakker med dig og din arbejds giver om hvordan det går og om du evn. kan arbejde flere timer.

Håber i kan finde hoved og hale i min historie og spørgsmål. 

Kærligst Ken
men du er ny i systemet og der er lang vej igen, pension er næsten umuligt, at få nu om dage, fleks er også svært men ikke umuligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:27   #4
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Hej mik10

Tak for dit svar. Det beroliger mig at du siger man kun skal vuderes en gang. skal jeg forstå det som at jeg feks er i fleksjob 12 timer ugentlig i 5 år og så kommer den ene og sidste vudering?

Jeg kender også mig selv for godt til at jeg bliver manisk i et job og bare kører derudaf for ikke at mærke min angst. Det giver bagslag ift min historie. Så en jobprøvning i sig selv fortæller mig at jeg må "skrue ned" for ikke at blive vurderet til mere end jeg reelt kan klare!. Nok har jeg kunne være på arbejde 7 timer førhen, men har kun været tilstede i ca 3 timer og har efterfølgende haft angst symptomer og migræne som har haft konsekvenser for både mit privat/arb liv
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:29   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Har du noget kørende i kommunen, allerede nu omkring din arbejdsevne ?

Hvis kommunen er svær at danse med, så kan man jo godt søge en §17

Søger man §17 skal sagen forbi rehab.team, hvor de så vil komme med en udtalelse om hvad de ser i sagen og evt anbefale ressourceforløb eller andet.

Men det aller vigtigste i disse sager, uanset om det er fleks, pension, eller andet, det er at der ligger dokumentation.

Dokumentation er:
Arbejdsevne, hvad er den, hvordan er den forsøgt forbedret...
Social situation, hvordan er den, hvordan er den forsøgt kompenseret og stabiliseret...
Funktionsniveau............
Sundhedsmæssigt, hvad er der gennemført, hvad kunne måske hjælpe yderligere (alt-ALT) skal være forsøgt for at stabilisere tilstanden....
mm......

Dokumentation er ikke:
En læge der siger NN kan ikke arbejde og jeg anbefaler pension.
(Man kan i situationen undrer at det ikke er den lægefaglige bedømmelse der tæller, men kommunen arbejder ud fra en model hvor det lægelige kun er en delmaf en meget større helhed)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 11:49   #6
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Har du noget kørende i kommunen, allerede nu omkring din arbejdsevne ?

Hvis kommunen er svær at danse med, så kan man jo godt søge en §17

Søger man §17 skal sagen forbi rehab.team, hvor de så vil komme med en udtalelse om hvad de ser i sagen og evt anbefale ressourceforløb eller andet.

Men det aller vigtigste i disse sager, uanset om det er fleks, pension, eller andet, det er at der ligger dokumentation.

Dokumentation er:
Arbejdsevne, hvad er den, hvordan er den forsøgt forbedret...
Social situation, hvordan er den, hvordan er den forsøgt kompenseret og stabiliseret...
Funktionsniveau............
Sundhedsmæssigt, hvad er der gennemført, hvad kunne måske hjælpe yderligere (alt-ALT) skal være forsøgt for at stabilisere tilstanden....
mm......

Dokumentation er ikke:
En læge der siger NN kan ikke arbejde og jeg anbefaler pension.
(Man kan i situationen undrer at det ikke er den lægefaglige bedømmelse der tæller, men kommunen arbejder ud fra en model hvor det lægelige kun er en delmaf en meget større helhed)
Alle offentlige midler samt medicin er udtømte. offentlige midler går herunder angst/ADHDforløb både individuelt og gruppe. Desværre kigger de jo på seneste udtale og der skriver en special læge i psykiratri at jegmed rette behandling med hensyn til mit handicap godt vil kunne vende tilbage på arbejdsmarkedet på normal vis. herunder engen betalig til psykolog. Min sagsbehandler siger derimod at vi må se på min tilstand som den er nu men også ift min historie. Hun er ved at hente oplysninger fra min nuværende psykiater som heletiden snakker udenom når jeg fortæller at en udtale fra hende med henblik på flexjob vil minimerer min angst.. Tænk sig at et menneskes udsagn skal have indvirkning på ens skæbne..

Hvad forstår du ved funktionsniveau og social situation?

har de sidste 8 md isoleret mig i min lejlighed. Kan ikke tåle høre lyde og mange mennesker

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men du er ny i systemet og der er lang vej igen, pension er næsten umuligt, at få nu om dage, fleks er også svært men ikke umuligt.
Ja nemt er det ikke....
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 12:09   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Hej mik10

Tak for dit svar. Det beroliger mig at du siger man kun skal vuderes en gang. skal jeg forstå det som at jeg feks er i fleksjob 12 timer ugentlig i 5 år og så kommer den ene og sidste vudering?

Jeg kender også mig selv for godt til at jeg bliver manisk i et job og bare kører derudaf for ikke at mærke min angst. Det giver bagslag ift min historie. Så en jobprøvning i sig selv fortæller mig at jeg må "skrue ned" for ikke at blive vurderet til mere end jeg reelt kan klare!. Nok har jeg kunne være på arbejde 7 timer førhen, men har kun været tilstede i ca 3 timer og har efterfølgende haft angst symptomer og migræne som har haft konsekvenser for både mit privat/arb liv
Ja sådan skal du forstå ( det røde )

Uden at kende til din angst, så kunne jeg forstille mig, at den ikke bliver mindre af at du ikke kender fremtiden.. (vist meget normalt)

Du skal også være klar over, at jo bedre du kan følge (og fuldføre) en arbejdsprøvning, jo nemmere slipper du.. En afbrudt arbejdsprøvning betyder alt andet lige at du nok sendes ud i en ny.
Så en realistisk arbejdsprøvning hvad angår timer og stedet, skal du kæmpe for..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 14:53   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er faktisk ret vigtigt det du nævner Mik16...det med arbejdsprøvningen...

Det har vist sig gang på gang at de mennesker som melder sig syge og bliver hjemme....ja de skal næsten alle sammen ud i en ny arbejdsprøvning...

Så det er vigtigt at møde op når man er i arbejdsprøvning...uanset om man er syg eller ej...

Det er faktisk bedre at møde op og fortæller dem at man er syg og må gå hjem....end hvis man ringer til dem og melder sig syg...

Før kommunen kan måle noget ang ens arbejdsevne...ja så kræver det at man møder op...

Hvis man har meldt sig for meget syg undervejs i en arbejdsprøvning....ja så er standard svaret fra kommunen....at de ikke har kunne måle din arbejdsevne...grundet manglende fremmøde...

Dette er selvfølgelig noget rigtig møj for dem med social angst eller andet der gør at de ikke kan komme hjemmefra....og her er det vigtigt at man har sin læge med til at understøtte..

Det kan være en stor fordel at føre dagbog undervejs i sådan en arbejdsprøvning...og så evt sende den til sin sagsbehandler 1 gang om ugen eller hver 14 dage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:50   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og Kehei når nu du er så pligtopfyldende, som du skriver du er, i al fald i dit første indlæg på denne tråd, så kommer du sikkert til de der arbejdsprøvninger alligevel!!??

Kan du ikke få hjælp til at komme ud af døren generelt? For det skal du jo ved en evt. ap som man jo skal nu om dage

Blev jeg bedt om det igen var jeg aldrig gået i en arbejdsprøvning og min sidste varede i 14 dage med 2 arbejdsdage pr. uge af max 1½ time.

Så hvis du SKAL, så tro på at du kan begrænse dig, det kunne jeg i min anden ap. på et tilsvarende center, de udelukkede mig til sidst for yderligere.

Hold ved i systemet, men hold endnu mere ved dig selv i det her, for det er ikke det værd at miste. Hvis du er god med familie og venner så knyt dig til dem du har kær i forbindelse med vejen frem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:17   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Andres erfaring:
Har man ingen arbejdsprøvning, også selvom det skyldes lægelige anbefalinger, så står man ringe, mange sendes tilbage til start... lidt ligesom Ludo, så starter forløbet med afklaring forfra.

Min erfaring:
Man vidste på forhånd at det var en absolut dårlig ide at presse mig, men som psykiater sagde, så kunne de jo selv se.
Alle omkring mig vidste jeg ville gå ned og var således parat til at sætte et net ind under mig efterhånden som det skete, og det skete...
Det der var vigtigt, var at alle instanser, hjemmevejleder, psykiater, egen læge og anden aktør, skrev nøjagtigt hvad der skete dag for dag imens jeg blev dårligere og dårligere.

HELLERE have dokumentation på et sammenbrud, end en læge der forudsiger et sammenbrud.

Det kan skære år af et afklaringsforløb at have været i praktik !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usikker fremtid.... Fib-Spurven Alt det andet 8 26-09-2012 00:30
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Usikker på mit nye arbejde Simmer Jeg har fået job. 3 11-09-2009 18:23
Usikker fremtid Blueday Dit og Dat 4 11-08-2008 19:29
meget usikker sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-01-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension