K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 01:11   #161
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig Mukke, de har bestemt også patienter der kommer ud på den anden side, som stærkere mennesker med større selvtillid mht angst og sygdomshåndtering, og får langt bedre liv end før de kom der ind....

Verden er skræmmende, men er heldigvis ikke kun sort/hvid sådan som det lige bliver lagt op til her, der findes også en masse grånuancer i mellem der giver fantastiske billeder for dem der møder op med et åben sind.

Din veninde er i trygge hænder. Har selv en veninde der er ved at være færdigbehandlet hos dem, og hun er blevet sit gamle jeg igen og blomstre som aldrig før, og er SÅ lykkelig over, at hendes læge sende hende til dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 10:42   #162
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have. Det vil jeg fortælle hende. Hun spekulerer meget over det.
Hun er blevet henvist fordi hun er traumatiseret. Jeg glæder mig til at se hende få det bedre.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 09:33   #163
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Folder om brug af læger

Her er et link til en folder jobcenteret selv har lavet ang brug af læger

http://www.brhovedstadensjaelland.dk...20SEBIpdf.ashx
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 12:06   #164
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak for link, Frida :-)

...hvornår er folderen udsendt (jeg var lidt uopmærksom, da jeg læste folderen)?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 20:38   #165
B871008
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
B871008 er ny på vejen
Jeg vil gerne advare imod Lægekonsulent Anders Ottar Jensen. Han raskmelder syge borgere, selv om der foreligger utallige lægeerklæringer om det modsatte. Og Glostrup Kommune bruger hans ord til at afvise borgeren. Den pågældende borger har fået sin pension stoppet p.g.a. løgne fra denne lægekonsulent. Har I oplevet det samme?
B871008 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 13:35   #166
SuperMary
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Lokation: Kbh
Indlæg: 7
Styrke: 0
SuperMary er ny på vejen
xxxxx Musvågevej
Hendes job er at sagsbehandle i samarbejde med borgeren!
Det er det man tror i flg. reglerne der skal foregå , når man indkaldes til samtaler !
Men virkeligheden er grusom, og en helt anden!!!
Hun er det værste grusomste løgnagtige menneske jeg har mødt i mit liv!
God sammenligning... A la Ilse fra ZZ....
Hun er løgnagtig, skriver sine egne modbydelige sagsakter, har ingen respekt eller empati for borgeren er syg med kronisk smerter. Hun tilsidesætter og udelader opdaterede Speciallæge erklæringer, og gør sig derved til dommer i syge og svage mennerskers videre skæbne, og kommunen godkender hendes løgne, trods klager, og lader hende slippe afsted med fuldstændig at ødelægge mennesker der i forevejen er kronisk syg, og naturligt belastet mennesker med sin umenneskelige sagsbehandling, kører hun borgeren psykisk helt i bund , for til sidst at skrive i sagen, at behandlingsmulighed ikke er udtømt, da der er behov for psykisk behandling!
Det er umenneskelig tortur der foregår på JC!
Og nu må de kære politikere se at vågne op!
Syge mennesker står registreret som ledige, og er blevet en handelsevare i jobskabelse regi, hvor private aktører påstår de er klar til at modtage kroniske syge mennesker, som de i samarbejde med kommunen, skønner de kan få i job,(Alle).
Derved starter et forløb, hvor det ikke handler om borgerens helbred, men handler om at beskæftige og lønne private aktøre, hvilket kan blive et meget omfattende og mangeårigt pinefuldt forløb, personerne er kroniske syge, de er gidsler for de mange private aktører som sammen med jobcenter har magten, borger og Speciallægeerklæringer tilsidesættets, og tages ikke alvorligt. Man bliver i stedet deres produkt for deres firmas indtjening.
Jeg hørte engang en joke "Hvis det er så sundt at arbejde, så lad de syge arbejde" Men det er ikke mere en joke, det er den barske virkelighed anno 2013.
SuperMary er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 00:07   #167
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Jeg kan se flere har skrevet om Lars Blytækker fra Musvågevej. Ham har jeg også haft fornøjelsen af. Han har i et svar til Borgerrådgiveren, truet mig med tvangsindlæggelse, hvorfor står hen i det uvisse. Et gæt er dog, at jeg klager for meget, da udtalelsen faldt ifm. en klage.

Derudover har jeg også haft fornøjelsen af en Bea Ebersbach fra Musvågevej. Hun har udgivet sig for at være en navngiven psykiater og tilføjet mine sagsakter sin egen "psykiatriske" kommentar.

Jeg har fået brev fra jobcentret om, at den psykiatriske konsulent kun anbefalede en speciallægeerklæring og intet andet. Kommentaren står stadig i sagen, men de tør ikke bruge den.

Jeg bad Borgerrådgiveren om at gå ind i de 2 sager, men det ville de ikke. Jeg gik til Folketingets Ombudsmand, men han ville heller ikke. Nu ligger sagen hos Beskæftigelsesministeren, om der sker noget der, tjae sikkert ikke.

Jeg har nu kontaktet en advokat og vil have ham til at gå sagen igennem. Jeg har nævnt de to tilfælde for ham, som appetitvækkere.

Jeg talte med en jurist i SR-bistand om den "psykiatriske" kommentar. Han oplyste mig om, at han aldrig havde hørt, om en konsulent der ikke selv skriver sin kommentar og anbefalinger, eller underskriver et notat jobcentret har lavet. Juristen kunne fortælle, at en konsulent ikke skal underskrive, men altid gør det, for at bekræfte rigtigheden og for at undgå, at fagkonsulenter falder i miskredit generelt og at sagsbehandlere bare opfinder på skrømt.

Nu venter jeg så bare på, at høre fra advokaten og få ham til at gennemgå sagen og forhåbentlig være i stand til at gribe ind.

Mere om sagen, når der sker noget, i tråden "kontanthjælp - det sorte hul", i "alt det andet".
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 11:19   #168
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej alle københavnere
jeg har lagt et ? på københavnergruppen, er der nogen som kender.............
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:04   #169
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Til Klanst!

Blytækker, Lars (fuldmægtig, formentlig kontorfuldmægtig) skyer ingen midler for at begrænse adgangen til FP i KK, ej heller direkte løgne!

Til Østerbro!

Den nævnte person i Københavnergruppen er kendt af flere for sin inkompetence krydret med direkte chikane af syge københavnere.

Sidst redigeret af Carmen; 19-06-2013 kl. 22:07.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 05:52   #170
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Musvågevej

Hvad kom der så ud af det?




Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Jeg kan se flere har skrevet om Lars Blytækker fra Musvågevej. Ham har jeg også haft fornøjelsen af. Han har i et svar til Borgerrådgiveren, truet mig med tvangsindlæggelse, hvorfor står hen i det uvisse. Et gæt er dog, at jeg klager for meget, da udtalelsen faldt ifm. en klage.

Derudover har jeg også haft fornøjelsen af en Bea Ebersbach fra Musvågevej. Hun har udgivet sig for at være en navngiven psykiater og tilføjet mine sagsakter sin egen "psykiatriske" kommentar.

Jeg har fået brev fra jobcentret om, at den psykiatriske konsulent kun anbefalede en speciallægeerklæring og intet andet. Kommentaren står stadig i sagen, men de tør ikke bruge den.

Jeg bad Borgerrådgiveren om at gå ind i de 2 sager, men det ville de ikke. Jeg gik til Folketingets Ombudsmand, men han ville heller ikke. Nu ligger sagen hos Beskæftigelsesministeren, om der sker noget der, tjae sikkert ikke.

Jeg har nu kontaktet en advokat og vil have ham til at gå sagen igennem. Jeg har nævnt de to tilfælde for ham, som appetitvækkere.

Jeg talte med en jurist i SR-bistand om den "psykiatriske" kommentar. Han oplyste mig om, at han aldrig havde hørt, om en konsulent der ikke selv skriver sin kommentar og anbefalinger, eller underskriver et notat jobcentret har lavet. Juristen kunne fortælle, at en konsulent ikke skal underskrive, men altid gør det, for at bekræfte rigtigheden og for at undgå, at fagkonsulenter falder i miskredit generelt og at sagsbehandlere bare opfinder på skrømt.

Nu venter jeg så bare på, at høre fra advokaten og få ham til at gennemgå sagen og forhåbentlig være i stand til at gribe ind.

Mere om sagen, når der sker noget, i tråden "kontanthjælp - det sorte hul", i "alt det andet".
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension