K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2015, 22:23   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunernes "Pensionsnævn" der træffer den endegyldige afgørelse om førtidspension.

Denne tråd er oprettet for at indsamle præcis viden og dokumentation på hvem der sidder i kommunernes "Pensionsnævn" eller et andet navn.

Hvis du på din vej møder dokumentation på kommunale hjemmesider med link til "Pensionsnævn" så indsæt det i denne tråd.

Undgår almindelig debat med hold dig til fakta om "Pensionsnævn"

Jeg er ønsker viden om disse grupper, som oftest ikke kan findes på kommunernes hjemmeside, med navn nævnelse.

En bruger har påstået, at medlemmer af en kommunes "Pensionsnævn" også er medlem af kommunens "Rehabiliteringsteam"

Enkelte borgere har via aktindsigt modtaget afgørelser på afslag før "Pensionsnævnet" har holdt møde:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...d-en-fejl.html

Egedal kommune
http://www.egedalkommune.dk/politik/...ensionsnaevnet

Furesø kommune.
http://www.furesoe.dk/Kommunen/DetPo...n%C3%A6vn.aspx

Gentofte kommune.
http://www.gentofte.dk/indflydelse-o...sionsn%C3%A6vn

Googe på følgende tekst:
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...%A6vn&start=20

]Pensionsnævnene i de enkelte kommuner i Region

Hvor der bla nævnes:

Thisted kommune:
Socialchefen
Sektionsleder for det sociale område
Lægekonsulent


Jeg fornemmer, at vi på k1o mangler viden om disse vigtige nævn!

Hilsen Peter

Venligst ingen alm debat men fakta med dokumentation!

Bilag

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30868

Sidst redigeret af phhmw; 19-10-2015 kl. 22:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 09:26   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Københavns kommune

Ja i Københavns kommune mødte jeg den samme person begge steder, både som leder af mødet med rehabiliteringsteam og derefter som eneste medlem i mødet med pensionsnævnet og derefter den som underskrev afgørelsen. Altså samme person i alle 3 led, som selvfølgelig var enig i afgørelsen.
Det står ingen steder da kommunen ikke skriver navne på hjemmesiden, kun fordi jeg har klaget har jeg fået navnet.




Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Denne tråd er oprettet for at indsamle præcis viden og dokumentation på hvem der sidder i kommunernes "Pensionsnævn" eller et andet navn.

Hvis du på din vej møder dokumentation på kommunale hjemmesider med link til "Pensionsnævn" så indsæt det i denne tråd.

Undgår almindelig debat med hold dig til fakta om "Pensionsnævn"

Jeg er ønsker viden om disse grupper, som oftest ikke kan findes på kommunernes hjemmeside, med navn nævnelse.

En bruger har påstået, at medlemmer af en kommunes "Pensionsnævn" også er medlem af kommunens "Rehabiliteringsteam"

Enkelte borgere har via aktindsigt modtaget afgørelser på afslag før "Pensionsnævnet" har holdt møde:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...d-en-fejl.html

Egedal kommune
http://www.egedalkommune.dk/politik/...ensionsnaevnet

Furesø kommune.
http://www.furesoe.dk/Kommunen/DetPo...n%C3%A6vn.aspx

Gentofte kommune.
http://www.gentofte.dk/indflydelse-o...sionsn%C3%A6vn

Googe på følgende tekst:
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...%A6vn&start=20

]Pensionsnævnene i de enkelte kommuner i Region

Hvor der bla nævnes:

Thisted kommune:
Socialchefen
Sektionsleder for det sociale område
Lægekonsulent


Jeg fornemmer, at vi på k1o mangler viden om disse vigtige nævn!

Hilsen Peter

Venligst ingen alm debat men fakta med dokumentation!

Bilag

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30868

Sidst redigeret af østerbro; 20-10-2015 kl. 09:30. Årsag: Ret
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 14:21   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Eksempel:Forretningsorden for Furesø Kommunes Pensionsnævn

http://www.furesoe.dk/Kommunen/DetPo...0C9A614C8.ashx

§ 3
Pensionsnævnet består af følgende 3 medlemmer fra Social- og Sundhedsfor-
valtningen:
Socialdirektøren (formand for Nævnet), afdelingschefen for forvaltningens voksenområde, og 1 konsulent/fagperson i forvaltningen med særlig


Hvilke krav stilles der til disse medlemmer?

Hvilke lov§§ findes der?

Er det tilladt at kommunens lægekonsulent er medlem af Pensionsnævnet?

Er det tilladt at være medlem af både Pensionsnævnet og Rehabiliteringsteamet på samme tid?

Disse dokumentationer søger jeg efter og hvis andre finder noget, så venligst før det ind i denne tråd, med dokumentation og henvisninger.

Hilsen Peter

Venligst ingen alm debat men kun indsamling af fakta!
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 13:28   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Har netop i dag talt med Borgercenter voksen, Modtageenheden pensionsteam.
Jeg undrede mig over, at samme person som var deltager fra SOF og mødeleder i rehabiliteringsteamet også var personen, der sendte mig svar på ansøgningen til pension. Det er den samme som skal beslutte i om de vil godkende afslag eller omstøde til godkendelse. Hvorfor så ikke bare lade Rehabiliteringsteamet beslutte. Borgerrådgiveren i København sagde det var 2 forskellige instanser. det er det ikke i København. De sætter ræven til at vogte høns. Det er åbenbart lovligt, da de sagde de havde fået ret i ankestyrelsen!!!

pensionsnævn.
ankestyrelsen som kommunen henviste kunne ikke finde den afgørelse, som kommunen henviste til. Bedt kommunen om dokumentation. Beskæftigelsesministeriet laver lovene, men henviste til: Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering. De måtte ikke udtale sig, men man kan stile en mail til Star, som jeg har gjort.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 19:41   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
rehabiliteringsteam og pensionsnævn

Jeg har d.d modtaget besked fra arbejdsmarkedsstyrelsen, der skriver at det er problematisk og at der kan rejses tvivl om inhabilitet, hvis der sidder samme personer i begge afd. det bør bestræbes at dette ikke forekommer.
Jeg skrev til dem, da jeg har erfaret at det er sådan sagsbehandlingen i København er. Altså kommunen er ikke i overensstemmelse med god forvaltningsskik.
Denne mail er videresendt til både overborgmester og beskæftigelses borgmester og nu afventer jeg svar.
Jeg er desværre ikke i stand til at overføre til K10, da jeg er en novice i forhold til tekniske løsninger og min ramte PTSD hjerne ikke magter at lære nye færdigheder. Også dette er jeg bange for forsvinder, da jeg ofte har oplevet det før. Jeg fatter ikke metoden hvori man sender på k10 og jeg synes det er uhyre kompliceret. Når, f.eks du Peter skriver under nye indlæg og kan se at det er et indlæg fra 2013 fatter jeg intet. Er det fordi du gensender noget allerede sendt eller er det mig som ikke forstår forskellen på 20015 og 13?
Det med nye tråde forstår jeg heller ikke. skal jeg skrive under mine egne eller hvad. De fleste indlæg jeg har skrevet forsvinder og hvorhen det ved jeg ikke. Håber dog dette om kommunernes håndtering kommer med.

Sidst redigeret af vasen; 29-10-2015 kl. 19:44. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 16:17   #6
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 626
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Østerbro skrev:

“ja i Københavns kommune mødte jeg den samme person begge steder, både som leder af mødet med rehabiliteringsteam og derefter som eneste medlem i mødet med pensionsnævnet og derefter den som underskrev afgørelsen. Altså samme person i alle 3 led, som selvfølgelig var enig i afgørelsen.
Det står ingen steder da kommunen ikke skriver navne på hjemmesiden, kun fordi jeg har klaget har jeg fået navnet”

Jeg har været ude for det samme og det undrede jeg mig stærkt over.
Efter et par dage, så rettede jeg henvendelse til min socialrådgiver I fagforeningen og hun var og er meget kritisk over for den form for sagsbehandling. Hun undersøgte om det var lovligt og en god forvaltningsskik og måtte desværre sige at det kunne man ikke gøre noget ved.

Jeg står tilbage med en krækket retsfølelse og må konstatere det er det rene klondyke det der foregår.

Håber du Vasen, får et svar tilbage der viser vi syge også har den beskyttelse I, at der selvfølgelig skal være forskellige personer I både rehabiliterings teamet og I pensionsnævnet, så når der træffes en afgørelsen, så er det 2 uafhængige instanser der har kigget på ens sag.
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 23:12   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vasen, reno og østerbro

...har alle samstemmigt udtalt nogenlunde det samme:

Medlemmer af Rehabiliteringsteam befinder sig også i kommunens Pensionsteam, som er sidste indstands, der træffer den endegyldige afgørelse.

"Jeg har d.d modtaget besked fra arbejdsmarkedsstyrelsen, der skriver at det er problematisk og at der kan rejses tvivl om inhabilitet, hvis der sidder samme personer i begge afd. det bør bestræbes at dette ikke forekommer.
Jeg skrev til dem, da jeg har erfaret at det er sådan sagsbehandlingen i København er. Altså kommunen er ikke i overensstemmelse med god forvaltningsskik.
Denne mail er videresendt til både overborgmester og beskæftigelses borgmester og nu afventer jeg svar.
Jeg er desværre ikke i stand til at overføre til K10, da jeg er en novice i forhold til tekniske løsninger og min ramte PTSD hjerne ikke magter at lære nye færdigheder.
"

ATT.!!! vasen.

Den eller de mail kunne jeg godt tænke mig at læse og modtage et kopi af, da det er en sag jeg godt kunne tænke mig at krads lidt i.

vasen , hvis du har det som almindelig mail, så send mig din mailadresse til mig på en PB , Personlig Besked her http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=71 så udveksler vi E-mail således at jeg kan få dokumentation.

ATT.!!! østerbrø & Reno

Har I noget på skrift desangående med at medlemmer af Rehabiliteringsteamet også sidder i kommunernes Pensionsteam"??

Vi ved, at kommunerne forsøgte at placere deres lægekonsulenter i Rehabiliteringsteamet, men som blev stoppet.

Hilsen Peter

PS. Har andre mødt regler og love der beskriver om medlemmer i Rehabiliteringsteam IKKE må være medlemmer af kommunens Pensionsteam?

Spørgsmålet er: Må medlemmer af kommunernes og regionernes "Rehabiliteringsteam" også sidde i kommunernes "Pensionsteam" Ja eller NEJ

Hvad siger lovgivningen? Hvad findes der af dokumentation?

Sidst redigeret af phhmw; 31-10-2015 kl. 23:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 23:51   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
DUKH rådgivning

Jeg har sendt følgende spørgsmål til DUKH`s rådgivning:

Flere borgere oplever at de møder medlemmer af Rehabiliteringsteam, som også sidder i kommunens Pensionsteam, der træffer de endegyldige afgørelser.

Det lyder som om det ikke er lovligt.

Hvad siger lovgivningen om det?


Ref.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=32798 indlæg #7

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 02:49   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har nu forøgt at sende min e mail adresse til dig vedr. svaret fra arbejdsmarkedsstyrelsen. jeg har også tidligere modtaget svar fra DUHK, som gav kommunen ret. efterfølg. har jeg "klaget over deres mangelfulde indsigt og videresendt mailen fra styrelsen til dem. Modtage mail, hvor de siger de vil ringe mig op. det virker som om de er lidt flove, men vi får se.
Jeg kan som sagt ikke hitte ud af K10., og derfor ved jeg ikke om du får denne besked. jeg er ikke særlig hemmlig, så hvis du ikke modtager min email adresse er du velkommen til at ringe på tlf.; Tlf er sendt til phhmw
Venlig hilsen og alt godt til dig.
Vasen, så lidt hemmelig er jeg

Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Østerbro skrev:

“ja i Københavns kommune mødte jeg den samme person begge steder, både som leder af mødet med rehabiliteringsteam og derefter som eneste medlem i mødet med pensionsnævnet og derefter den som underskrev afgørelsen. Altså samme person i alle 3 led, som selvfølgelig var enig i afgørelsen.
Det står ingen steder da kommunen ikke skriver navne på hjemmesiden, kun fordi jeg har klaget har jeg fået navnet”

Jeg har været ude for det samme og det undrede jeg mig stærkt over.
Efter et par dage, så rettede jeg henvendelse til min socialrådgiver I fagforeningen og hun var og er meget kritisk over for den form for sagsbehandling. Hun undersøgte om det var lovligt og en god forvaltningsskik og måtte desværre sige at det kunne man ikke gøre noget ved.

Jeg står tilbage med en krækket retsfølelse og må konstatere det er det rene klondyke det der foregår.

Håber du Vasen, får et svar tilbage der viser vi syge også har den beskyttelse I, at der selvfølgelig skal være forskellige personer I både rehabiliterings teamet og I pensionsnævnet, så når der træffes en afgørelsen, så er det 2 uafhængige instanser der har kigget på ens sag.
Jeg har fået svar og arbejdsstyrelsen giver IKKE København kommune ret. Jeg kan desværre ikke finde ud af at kopiere og videresende hertil, mne jeg har oplyst Peter om min email og håber at høre fra ham. desværre er der ikke enlov, som de henviser til. og det tror jeg er fordi at det jo er indlysende, at der ikke skal sidde samme personer begge steder. Men Københavns kommune er så snu at alt hvad der ikke står direkte i en lovtekst den overser de, og kan henvise til at det ikke står i loven. De er nogen dumsnu sataner, er de. Jeg har videresendt mailen til både overborgmester og beskæftigelses borgmester, men intet pt. hørt
Det passer nok ikke i deres kram.
Nu får vi se, men jeg har ikke tænkt mig at lade dem dø i synden.
De skal skynde sig, skal de!!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 12:00   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære vasen og de andre rødder.

Jeg har en dårlig dag og min kone siger, at jeg skal luftes.

Så jeg er tvunget til at imødekomme hendes ordre, som I ville kunne forstå, hvis I så og kendte hende.

Jeg vender tilbage og så finder vi en løsning på det meget alvorlige problem, især du Vasen, har taget op.

Bedste hilsner

Peter, underkuet mand
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension