K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 13:36   #11
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, teamet vil ikke komme med ideer, der kan arbejdes med. Når man søger en paragraf 17, tager temaet kun stilling til om de støtter det eller ikke
Tak for opklaringen!

Dvs at der kun vil komme et afslag eller imødekommelse ud af det, ingen begrundelse?

Kan man klage over sådan en afgørelse uden begrundelse?

Og må man søge igen lige efter afslag hvis der er kommet nye oplysninger i sagen?
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 13:42   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pjuske1911 Se meddelelser
Tak for opklaringen!

Dvs at der kun vil komme et afslag eller imødekommelse ud af det, ingen begrundelse?

Kan man klage over sådan en afgørelse uden begrundelse?

Og må man søge igen lige efter afslag hvis der er kommet nye oplysninger i sagen?

Tror at der en en begrundelse med

Du kan ikke klage over rehabiliterings teamets indstilling, det er der desværre ikke mulighed for i loven.

Men hvis pensionsnævnet ikke tilkender dig pension, kan du klage over det og så ryger sagen (hvis pensionsnævnet fastholder afslaget) til ankestyrelsen som kigger på sagen.

Ja, du kan søge så mange gange du vil. Men hvis ikke de nye oplysninger er meget tydelige og markant anderledes vil resultatet nok ikke ændre sig.

Har du prøvet at bede om en anden sagsbehandler, det er lykkes nogle at skifte med begrundelse i b.la. Meget dårlig kommunikation eller at du ikke har tillid til den nuværende.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 13:52   #13
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror at der en en begrundelse med

Du kan ikke klage over rehabiliterings teamets indstilling, det er der desværre ikke mulighed for i loven.

Men hvis pensionsnævnet ikke tilkender dig pension, kan du klage over det og så ryger sagen (hvis pensionsnævnet fastholder afslaget) til ankestyrelsen som kigger på sagen.

Ja, du kan søge så mange gange du vil. Men hvis ikke de nye oplysninger er meget tydelige og markant anderledes vil resultatet nok ikke ændre sig.

Har du prøvet at bede om en anden sagsbehandler, det er lykkes nogle at skifte med begrundelse i b.la. Meget dårlig kommunikation eller at du ikke har tillid til den nuværende.
Tak for svaret! Jeg har prøvet at få udskiftet sagsbehandler, fik afslag! Jeg føler de sylter min sag. Og jeg kan ikke forstå hvordan det kan være lovligt at stoppe en revalidering, uden at lave en nu vurdering af mig.

Men med en §17 tvinger jeg dem jo til at lave rehabiliteringsplanens forberedende del. Og det er nok mest det som er hensigten lige nu, da min sag nærmest er overbelyst hvis blot de gad læse den.

Vi ved jo alle det handler om penge når kommunen beder om en statusattest i stedet for en LÆ265, så spare samme kommune 1500kr.
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 13:54   #14
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pjuske1911 Se meddelelser
Tak for svaret! Jeg har prøvet at få udskiftet sagsbehandler, fik afslag! Jeg føler de sylter min sag. Og jeg kan ikke forstå hvordan det kan være lovligt at stoppe en revalidering, uden at lave en nu vurdering af mig.

Men med en §17 tvinger jeg dem jo til at lave rehabiliteringsplanens forberedende del. Og det er nok mest det som er hensigten lige nu, da min sag nærmest er overbelyst hvis blot de gad læse den.

Vi ved jo alle det handler om penge når kommunen beder om en statusattest i stedet for en LÆ265, så spare samme kommune 1500kr.
Hvad var kommunens begrundelse for at stoppe din revalidering? De må jo have givet dig en skriftlig begrundelse?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 13:58   #15
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Hvad var kommunens begrundelse for at stoppe din revalidering? De må jo have givet dig en skriftlig begrundelse?
De begrunder det i at jeg var sygemeldt..... Hvilket jo er sandt nok. Men jeg har fundet mindst tre steder i loven som gav dem mulighed og pligt til at gøre noget, men det vil de hellere ikke svare på.
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:34   #16
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pjuske1911 Se meddelelser
De begrunder det i at jeg var sygemeldt..... Hvilket jo er sandt nok. Men jeg har fundet mindst tre steder i loven som gav dem mulighed og pligt til at gøre noget, men det vil de hellere ikke svare på.
Jeg vil ikke snage, men har kommunen stoppet dit revalideringsforløb, fordi du havde for meget fravær pga. sygdom på skolen og skolen har smidt dig ud?

Så er problemstillingen jo at du ikke har overholdt jobplanen og derfor ikke opfylder betingelserne for en revalidering.

Eller tager jeg fejl?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:42   #17
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Jeg vil ikke snage, men har kommunen stoppet dit revalideringsforløb, fordi du havde for meget fravær pga. sygdom på skolen og skolen har smidt dig ud?

Så er problemstillingen jo at du ikke har overholdt jobplanen og derfor ikke opfylder betingelserne for en revalidering.

Eller tager jeg fejl?
Nej, skolen har ikke smidt mig ud! Der kunne jeg blive så længe jeg havde lyst.

Og Nej jeg har ikke overholdt jobplanen pga sygdom.
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 14:59   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pjuske1911 Se meddelelser
Tak for svaret! Jeg har prøvet at få udskiftet sagsbehandler, fik afslag! Jeg føler de sylter min sag. Og jeg kan ikke forstå hvordan det kan være lovligt at stoppe en revalidering, uden at lave en nu vurdering af mig.

Men med en §17 tvinger jeg dem jo til at lave rehabiliteringsplanens forberedende del. Og det er nok mest det som er hensigten lige nu, da min sag nærmest er overbelyst hvis blot de gad læse den.

Vi ved jo alle det handler om penge når kommunen beder om en statusattest i stedet for en LÆ265, så spare samme kommune 1500kr.
Du skal bare være klar over at der ikke vil blive bedt om en statusattest. Der vil kun være de papirer som er tilstede nu, ingen nye.

prøv at søge, måske det kan ryste dem igang
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:32   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pjuske;
Du skal SKRIFTLIG be sagsbehandler om at din restarbejdsevne bliver afprøvet/synliggjordt, således at din fremtid, kan blive afklaret.
Husk at be om skriftlig svar. Og klage videre, hvis du ikke hører noget inden for en rimmelig frist på ca.8-10dage.

Du er sygemeldt, hvorfor kommunen ER FORPLIGTET til at afklare dig til rette forsørgelse, når din tilstand, af læger/speciallæger vurderes stationær, og/eller du IKKE kan blive bedre, med rette behandling.

Ved ikke hvad du fejler? Du kan først blive endelig afklaret, når du er lægeligt afklaret!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 09:47   #20
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
I sensommeren modtog jeg afslag fra kommunen vedr. forlængelse af sygedagpenge. I den forbindelse skrev jeg en mail hvor jeg bad om at blive vurderet i forhold til fleksjob.
Efterfølgende var jeg til møde med min nye sagsbehandler i kontanthjælpregi. Hun sagde at hvis jeg søgte om fleksjob her og nu ville hun give mig et afslag.
Jeg gjorde derfor ikke mere ved det.

Men nu pludselig et halvt år efter modtager jeg indkaldelse til møde hos hende vedr. udfyldelse af Rehab.plan forberedende del! Da det undre mig spørger jeg hvorfor dette sker nu. Og her får jeg oplyst at de har pligt til at behandle min ansøgning - selv om de som udgangspunkt mener at ville give afslag.

Så min fortolkning må være at søger man om f.eks. at blive vurderet i forhold til fleksjob skal sagen behandles i Rehab teamet.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension