K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 23:04   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Hvad nu ?

Min kære mand faldt i vinters, hvilket betød at en sene i skulderen sprang - han er efterflg opereret med dårligt resultat. - den sag er på vej til patientforsikringen, hvilket er en helt anden sag

Han har gået sygemeldt siden operationen d. 4.4.11. Som det var planen skulle han ha startet med at arbejde 1.7.11, hvilket han slet ikke kan. Han var til kontrol hos den læge der opererede og han udtalte og skrev ordret i journalen: Der er stadig mulighed for at skulderen bliver rimelig,- dog med øget risiko for at det ender med en ubrugelig skulder. Herfra kan ikke gøres mere... Citat slut !!
Den dag fik han også en blokade som faktisk havde god effekt i ca 14 dage,- men nu igen er brændt helt af.
Manden har konstante smerter,- tager stadig smertestillende flere gange dagligt,- kan ikke løfte armen mere end max 50 grader - kan ikke engang klø sig selv på venstre skulder. Noget rigtig møg.
Han kan ikke vende tlibage til hans job,- og skal nok snart forvente en fyreseddel. Han kan ikke se sig selv i et flexjob hos nuværende arbejdsgiver ( eller andre steder for den sags skyld),- da han jo som sagt ikke kan løfte armen mere end 40-50 grader. På en dårlig dag kan han ikke engang selv vaske venstre side af kroppen i badet.
Hvad kommer der nu til at ske ? Han har haft 2 opringninger fra kommunen af en xxxxxx ( grimt ord) - iflg ham. Damen der ringede kunne fortælle at sådan en sprunget sene i skulderen altid blev godt,- hvilket hidsede min mand op, da det bestemt ikke er den melding lægen der opererede kom med til sidste kontrol. Nu skal manden til læge igen d. 8.8.11 og møde ind på job 9.8.11.
Hvis det værste sker og manden aldrig kommer tilbage på job på alm vilkår,- hvad så ? Jeg kan gennemskue satserne for flexjob,- men for pension synes jeg det er temmelig indviklet. Vi er gift,- 2 hjemmeboende børn, jeg tjener 252.000 kr pr år ca,- eget hus..
Åh suk,- hvor er det svært,- og stakkels min mand altså . Han får det hårdt - har aldrig danset med systemet før,- altid klaret sig selv, aldrig været arbejdsløs osv - og så kan en sygedagpenge-kvinde hidse ham op bare ved at ringe til ham

Gode råd, ideer og facts modtages gerne
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 23:14   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hårdt og sige det, men penison tror jeg alså godt i kan skyde en hvid pil efter
men flex kunne være en mulighed

men før det kan komme på tale, skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og din mand skal i arbejdsprøvning.

sidder selv fast i systemet på 3 år og altid klaret mig selv.
det er kommunen alså lige glad med.

Men som jeg forstå det er din mand stadig ansat og derved får han også almindelig løn
men hans arbejdesgiver får refusion fra kommunen
hvis din mand bliver fyret kommer han over på sygdagpenge og det kan han få i 52 uger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 23:21   #3
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Ingen af os ønsker bestemt ikke pension,- men som situationen er lige nu så er det godt nok svært at se manden i noget som helst job - ihvertfald et hvor han skal bruge begge arme :-). Men selvfølgelig håber vi.
Ja, han får hans løn endnu,- og arbejdsgiver får refusion,- han har gået sygemeldt i 4 mdr når vi når 4.8.11,- hvilket vil sige at 16 af de 52 ugers sygedagpenge vel er brugt ? Så 8 mdr mere hvor de skal nå at finde en afklaring inden han falder for grænsen på de 52 uger :O. Ja, lad os håbe de når det - jeg tror de får travlt..
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 00:07   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
min mor har bla har i marts blevet operation i hendes skulder har ca samme probler som du.men det sagt sagde læge på skejby sygehus/århus privat sygehus at der kan gå heæt op til 1 - 1.5 år iden hun vil kunne mærke ændringer/bedring.min mor er flex jobber hu ner deltid sygemelt det gør lige hver dag med problemer.
men jeg er enig med de andre Fp skal i nok skyde en pil efter
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 06:38   #5
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hvad nu

Hej

Jeg ser slet ikke i det du skriver at der er forsøgt genoptræning af din mands skulder
Min Kone blev opereret i skulderen for flere år siden

Efter operation kunne hun ikke løfte armen op på bordet når vi sad og skulle spise
Efter 3 til 4 måneder`s træning med instruktioner fra en fysioterapeut kom den tilbage på til rimeligt funktions nivoe
Nu 3-4 år efter er der sådan at hun kan løfte den 95 procent i forhold til den anden
Hun træner stadig
Nu kender jeg jo ikke de nærmere omstændigheder omkring din mands skade Men jeg ved at skulder/arm bliver ikke brugelig igen efter så lang tid stilstand hvis ikke der trænes
Så se at komme afsted til lægerne og få en snak om genoptræning

Efterfølgende skal i kontakte jobcenter og orrintere den sagsbehandler din mand har der om tingenes tilstand

Viser det sig at din mand ikke kan komme tilbage til arbejdet på normale vilkår er det jobcenteret der skal hjælpe jer

Håber på bedring for jer

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 09:26   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor skal han møde på job igen allerede i aug.?

Hvad siger lægen, han skal vel være klar?

Og som nævnt , hvad med genoptræning af arm?

Blokader, bedøver, hvorfor en overanstrengelse, er nærliggende at få.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 12:14   #7
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Hovsa - jo, der er forsøgt genoptræning, som startede 6 uger efter operationen - dagen efter han fik abduktionspuden af. Midt i juni blev genoptræningen opgivet da der INGEN fremgang var,- og fys vurderede at han som "bivirkning" til den primære operation havde fået en frossen skulder. Dette var lægen enig i da han så manden til kontrol d. 29.juni - dette var grunden til at der blev givet en blokade i skulder-leddet,- et forsøg på at hjælpe med at få skulderen tøet op igen. Blokaden havde effekt i små 14 dage,- og nu er vi så tilbage hvor vi startede, - og meldingen fra lægen der opererede er: Vi kan ikke gøre mere.
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 15:41   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
og meldingen fra lægen der opererede er: Vi kan ikke gøre mere.
samme besked fik min mor også men læge sagde også der kan gå op til 1-1.5 år iden hun får bedring.så nu arbejder hun deltid sygemeld.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 16:12   #9
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilm Se meddelelser
Ingen af os ønsker bestemt ikke pension,- men som situationen er lige nu så er det godt nok svært at se manden i noget som helst job - ihvertfald et hvor han skal bruge begge arme :-). Men selvfølgelig håber vi.
Ja, han får hans løn endnu,- og arbejdsgiver får refusion,- han har gået sygemeldt i 4 mdr når vi når 4.8.11,- hvilket vil sige at 16 af de 52 ugers sygedagpenge vel er brugt ? Så 8 mdr mere hvor de skal nå at finde en afklaring inden han falder for grænsen på de 52 uger :O. Ja, lad os håbe de når det - jeg tror de får travlt..

Du har ret, den periode arbejdsgiver får refusion tæller med i de 52 uger, dette også hvis man arbejder deltid, der bliver ikke regnet på antal timer - kun refusionsdage
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension