K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2011, 23:34   #201
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg har altid været god til både meditation og afspænding og til at skabe ro omkring mig når jeg har brug for det.
Nu er jeg bare blevet endnu bedre til det. Jeg har også lært afspænding og åndedrætsøvelser hos min fys.
Og jeg lever enormt sundt, spiser virkelig sundt og passer godt på min krop og fysik. Laver øvelser hver dag for min nakke, og tager tingene i det tempo jeg kan klare. Og det fungerer stille og roligt en dag af gangen.
Od det er netop det som din SB og kommunen samt div. læger vil og nu bruger i sine vurderinger af dit arbejdsevne.


Citat:
Jeg kan ikke se hvad en psyikater kan gøre for mig.
Psykiater kan bekræfte, at du lidder ikke noget psykisk.
Din læge kan også henvise dig til en psykiatrisk undersøgelse. På den måde spare du ventetid.

Sidst redigeret af Karo; 01-01-2011 kl. 23:36.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:33   #202
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Karo, min SB bruger ikke noget af det imod mig, vi er enige om en paragraf 18 ansøgning indsendes hurtigst muligt, min SB mente bare der ville være større chance for den gik igennem ved også at have den erklæring fra arbejdsmedicinsk.
Jeg har masser af anden dokumentation på ingen arbejdsevne, og på min fysiske sygdom og symptomer, og at denne kun går ned ad bakke da det er en degenerende procces.

Men som sagt vil jeg bede om en Speciallægeerklæring fra smertelægne for at lukke sagen af nu.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:37   #203
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Jeg har nu læst de links til projektet og jeg må sige at jeg er rystet.
Marianne Borritz skal bruge 600 "forsøgskaniner" i sit tværfaglige forskningsprojekt, som så skal fyldes med forskellige psykofarmica, igennem hjernevridernes psykomaskine osv., som led i forskning. Dette er er decideret ulovligt "hemmeligt" at rekrutere uvidende patienter til forsøg.
Det er jo at sammenligne med mange af de grusomme forsøg der laves med dyr i forskningen.

Der skal absolut klages over hende, det er jo klart Marianne Borritz vil gøre alle til hyopkondere så hun kan bruge dem i sine menneskeforsøg.
Det er dælme uhyggeligt.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:59   #204
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er muligt at din SB vil tale godt for din sag, men det blive altså andre som skal bestemme om sagen vil gå igennem eller ej.
Du har ret i at det var mærkligt af din SB at sende en andens læge vurdering sammen med en henvisning til den undersøgelse på arbejdsmedicinsk, derfor er jeg ikke helt tryg ved din SB.

Hvis det hele ville ikke gå alligeved som du ønsker dig, så husk at du kan på ny ansøge efter 17. Det er det som jeg har gjordt.
"Takket" være min SB, at jeg har spilt 1 år på kontanthjælpen i stedet for den bevilling af min FP.
Og Lotte hun var lige så sød som din "er".

Måske blive du mere heldig end jeg har været, men hvis jeg var dig ville jeg holde ørerne stive som man siger.

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2011 kl. 01:11.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:04   #205
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er muligt at din SB vil tale godt for din sag, men det blive altså andre som skal bestemme om sagen vil gå igennem eller ej.
Du har ret i at det var mærkligt af din SB at sende en andens læge vurdering sammen med en henvisning til den undersøgelse på arbejdsmedicinsk, derfor er jeg ikke helt tryg ved din SB.

Hvis det hele ville ikke gå alligeved som du ønsker dig, så husk at du kan på ny ansøge efter 17. Det er det som jeg har gjordt.
takket være min SB, at jeg har spilt 1 år på kontanthjælpen i stedet bevilling af FP.
Og Lotte hun var lige så sød som din "er".

Måske blive du mere heldig end jeg har været, men hvis jeg var dig ville jeg holde ørerne stive som man siger.

Hehe, heldigvis er jeg da blevet smartere - jeg har nemlig ikke skrevet under på annullering af min paragraf 17 ansøgning, så hvis jeg kræver det gælder den stadig, og hvis jeg finder ud af at SB har handlet uldent, hvilket jeg altså ikke tror hun har, så vil jeg kræve min paragraf 17 gennemført, og den er ansøgt for over en måned siden på det foreliggende dokumentationsgrundlag, dvs. denne nye erklæring er indhentet efter den dato og kommer derfor ikke med.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:09   #206
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Du har ret i at det var mærkligt af din SB at sende en andens læge vurdering sammen med en henvisning til den undersøgelse på arbejdsmedicinsk, derfor er jeg ikke helt tryg ved din SB.
...er det ikke gængs praksis? Min seneste påbudte, af Jobcenter, konsultation hos en psykiater var yderligere videregivet flere af mine breve til Jobcenter og Anden Aktør...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:17   #207
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...er det ikke gængs praksis? Min seneste påbudte, af Jobcenter, konsultation hos en psykiater var yderligere videregivet flere af mine breve til Jobcenter og Anden Aktør...
Ja Carmen, sådan forholder det sig, men som jeg husker, Lotte var ikke enig med "fakiren" og det viste SB alt om. Det er SB som vurderer hvilke dokumenter skal videresendes og jeg mener at hun har vurderet det lidt hmmmm....

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2011 kl. 01:19.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:40   #208
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja Carmen, sådan forholder det sig, men som jeg husker, Lotte var ikke enig med "fakiren" og det viste SB alt om. Det er SB som vurderer hvilke dokumenter skal videresendes og jeg mener at hun har vurderet det lidt hmmmm....
...analogt til min situation: Jeg har flere siders kommentarer til en speciallægeerklæring, så SB er heller ikke her i tvivl om borgers mening om denne erklæring, men erklæring + mine kommentarer vidergives lystigt til "alle involverede".

Overordnet agerer man sådan i Jobcenterregi i Københavns Kommune: På Kafkansk vis holder man "maskineriet" i gang henover borgernes hoveder...

Undskyld, Lotte, ikke for at stjæle din tråd...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 09:40   #209
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
I gamle dage ignorerede man ”angsten for at være syg” ( i fagligt sprog hedder det altså hypokondri ).

Angsten har altid eksisteret men samfund var ikke åben for psykiske lidelser og der blev heller ikke forsket ret meget i det.
Hypokondri er en psykisk lidelse, på lige fod med alle andre former for angst.

Kroppen og psyken skal være i balance. En syg krop kan fremprovokere psykiske tilstande/lidelser og omvendt. Fysiske lidelser som rygproblemer kan påvirke hele nervesystemet også vores psykiske tilstand.

En psykisk stærk person klarer bedre fysiske smerter og ved at igangsætte en psykoterapi kan man hjælpe personen til at klare bedre sine smerter.
Ved at øve sin egen underbevidsthed ved hjælp af psykoterapi kan man få det meget bedre på det fysiske plan. Læger ved det ”i dag”, derfor tilbyder de psykologisk/psykoterapeutisk behandling.

Desværre mange få ikke den behandling eller få den for sent.

Derfor en dygtig terapeut, en dygtig læge, en dygtig psykiater er guld værd både for samfundet og for en patient.
Karo, jeg vil lige komplimentere dig med indlægget "above", det er super godt beskrevet at det hele hænger samme, det ene udelukker ikke det andet.

Jeg fatter ikke hvorfor Lottes sbér ligefrem vil have hende på liaison er det fordi der er arbejdsmedicinsk og hvorfor det ?? Det var da noget "nemmere" at få lavet en psykiatrisk special lægeerklæring ved en psykiater, de er altså hurtige til at gennemskue om der er noget at komme efter. Du kan få lavet en sådan erklæring noget hurtigere og det er sikkert også lidt billigere for kommunen (ca. 10.000 kr.).

Har du checket det med din sbér, man kunne jo få lavet en mens du venter på Bispebjerg for derefter at se om det er værd at vente videre ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 10:36   #210
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Karo, jeg vil lige komplimentere dig med indlægget "above", det er super godt beskrevet at det hele hænger samme, det ene udelukker ikke det andet.
TAK

Citat:

Jeg fatter ikke hvorfor Lottes sbér ligefrem vil have hende på liaison er det fordi der er arbejdsmedicinsk og hvorfor det ??
Fordi efter min mening, SB ved udmærked at Bispebjerg holder på folk og jeg tror altså ikke på at hun vil arbejde i retningen mod FP.


Citat:
Det var da noget "nemmere" at få lavet en psykiatrisk special lægeerklæring ved en psykiater, de er altså hurtige til at gennemskue om der er noget at komme efter. Du kan få lavet en sådan erklæring noget hurtigere og det er sikkert også lidt billigere for kommunen (ca. 10.000 kr.).
Den kan man få gratis via sin egen læge, men SB vil ikke have at Lotte kommer med en psykiatrisk erklæring fra hvilken vil det fremgår, at hun fejler intet psykisk, dvs. med et bevis på, at hun sklal ikke fastholdes i systemet. ( psykiatri )

Derfor synes jeg at Lotte burde taler med sin læge og få sådan en henvisning.

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2011 kl. 10:39.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension