K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2014, 15:29   #1
Kass-V
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kass-V er ny på vejen
om fleksjob

Hej.
Jeg har et spørgsmål. Jeg er på flexjob, på 4 timer om ugen.For de timer får jeg en løn på 2.500 kr. pr/måned og fleksløntilskud på 16.678 pr/måned. Hvis jeg øger mit time antal og arbejder flere timer om ugen, vil mit tilskud fra kommunen da være lavere?
MVH K.V.
Kass-V er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 16:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kass-V Se meddelelser
Hej.
Jeg har et spørgsmål. Jeg er på flexjob, på 4 timer om ugen.For de timer får jeg en løn på 2.500 kr. pr/måned og fleksløntilskud på 16.678 pr/måned. Hvis jeg øger mit time antal og arbejder flere timer om ugen, vil mit tilskud fra kommunen da være lavere?
MVH K.V.
Ja muligvis, for når du arbejder flere timer for arbejdsgiveren, så får du også mere derfra, og dermed skal jobcentret så beregne efter det, hvor meget du skal have i fleksløn for at supplere op. Til gengæld kan din løn være en lille smule højere samlet, hvis timelønnen fra din arbejdsgiver er højere end fleksløn pr. time, hvilket jeg kan forestille mig, det ofte må være.

Men håber andre kan rette mig, hvis jeg tager fejl.

Kom i tanke om, at du kunne prøve at beregne det selv. Der er indsat udregningsmodel herinde flere gange. Eller prøv at benytte vores gode ven google til at finde beregningen, så du kan regne det ud, hvordan det måske vil se ud.

Sidst redigeret af curls; 18-10-2014 kl. 16:54.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 17:43   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har ikke den fulde viden....

Kære Kass-V

Men, Scleroseforeningen skriver:

https://scleroseforeningen.dk/fleksj...-loenmodtagere

"Reglerne om fleksjob blev ændret pr. 1.1.2013. Det betyder, at der på nogle punkter er forskellige regler for personer ansat efter reglerne før 1.1.2013 og personer, der ansættes efter denne dato. Se Beskæftigelsesministeriets hjemmeside bm.dk"

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

"Størrelsen på dit tilskud afhænger af din løn. Tilskuddet bliver nedsat med 30 procent af lønnen op til 13.446 kroner om måneden før skat (2014-niveau). Når din månedsløn før skat overstiger det beløb, bliver tilskuddet reduceret med 55 procent af din løn.

Tilskuddet til lønnen er fuldt aftrappet ved en lønindkomst inkl. pension på cirka 37.600 kroner om måneden (2014-niveau)."


Håber du kan bruge det til noget konstruktivt?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 23:14   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kass-V Se meddelelser
Hej.
Jeg har et spørgsmål. Jeg er på flexjob, på 4 timer om ugen.For de timer får jeg en løn på 2.500 kr. pr/måned og fleksløntilskud på 16.678 pr/måned. Hvis jeg øger mit time antal og arbejder flere timer om ugen, vil mit tilskud fra kommunen da være lavere?
MVH K.V.
ja du får mindre i flextilskud hvis du tjener mere i løn

kan ikke forstår hvordan du få flextilskud på 16.678 kr hvis du tjener 2500 kr fra arbejdsgiver

flextilskud i 2014 kan man få max. op på 17.312 kr du tjener 2500 kr - 30 %= 750 kr 17312 kr - 750 kr = 16562 kr.

du kan selv beregne hvor meget vil du få mindre i tilskud hvis du tjener mere i løn. nemlig du skla vide hvor meget vil du tjene løn fra arbejdsgiver.

jeg er også ansat på 4 timer om uge i Flex

Sidst redigeret af dobar; 18-10-2014 kl. 23:18.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension