K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2008, 11:05   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Risa.... Hvis du kun har 1.000,- tilbage, så kan kommunen hjælpe dig med bl.a. tandlæge og medicinudgifter.

Citat:
Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap10





Prøv også at læse denne paragraf:

Citat:
Hjælp i særlige tilfælde

Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Findes på ovenstående link.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af Stezu; 07-09-2008 kl. 14:29. Årsag: linkhenvisning ændret - se Tante Anas indlæg nr. 23 nedenfor
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 09:18   #22
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Desværre virker linkene ikke, det kunne ellers have været spændende læsning....

God søndag
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 10:48   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Desværre virker linkene ikke, det kunne ellers have været spændende læsning....

God søndag
Hos mig virker det første... men ellers prøv dette: http://www.social.dk/lovgivning/Fors...5-03-1998.html og Afgørelser finder man i bunden af denne "oversigt": http://www.social.dk/lovgivning/regl...ml#Afgoerelser
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 10:47   #24
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Lightbulb

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg mener dem i matchgruppe 5 er fritaget, men har ikke lige kunnet finde det på skrift... Jeg fik infomationsbrev om det ca en måned før.
Jeg er en Match 4 på KH, og er ikke blevet nedsat, har indtil videre været på KH i snart 1 år! Jeg har så også været i KH systemet nok gange til at jeg ikke bliver forulempet af aktivering og alt det stads længere.

Hvis du er Rask, kan du faktisk godt glemme det, for så er det for at presse dig i arbejde!

selv min boligstøtte er ikke blevet rørt, men hvad angår at undgå §34 kan du godt glemme det, selvom din økonomi ikke hænger sammen efter nedsættelsen, for så vidt jeg ved gør de det kun for at presse dig ud i arbejde eller uddannelse!

dvs. de er i deres gode ret til det. men selvfølgelig kan du anke den, men regn hellere med at tage et lån i banken, da anke sådan en sag tager op til ½-1 år efter mine erfaringer

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Jeg er forvirret på et højt plan, jeg får på kontanthjælp alt i alt udbetalt kr. 10.300,- pr.mdr incl §34 og boligsikring, jeg er enlig ikke forsørger og min husleje stiger meget her om 3 måneder da vi har været nødt til at få skiftet hele vores rør/kloarksystem, så selv om jeg bor i en leje-lejlighed fra primo 50´erne, har 73M2 fordelt på 2½ værelse, har boet her i 20 år med mand og 2 børn (er fraskilt og børnene flyttet hjemmefra) så kommer jeg nu til at betale kr. 4900,- mdr + forbrug og hjemfaldspligt, alt i alt knapt kr. 6000,-.

Hvor meget *falder* jeg mon, jeg har ikke kunne finde det, jeg har været på kontanthjælp et år, tænker på om dette loft betyder at jeg så ikke kan få hjælp til de kr. 700,- min husleje siger til januar?

Jeg kan ikke flytte, for hvorhen og hvordan skulle jeg kunne betale en fraflytning? Jeg er stavnsbundet dels af økonomiske årsager og dels fordi man som kontanthjælpsmodtager skal ansøge en evt ny kommune om tilladelse til at flytte ind og *belaste* deres kasse, ligesom flere og flere lejeboligoreninger ikke vil have *svage* borgere ind i deres byggeri...

Hvad er meningen, skal man så bare sættes ud af sin bolig, jeg er meget frustreret og meget bange, jeg aner ikke mine levende råd,. min eneste *trøst* er at konsulenten fra DUKH har sendt min sag videre til deres sjællandsteam og anbefalet dem at se grundigt på den da, som han sagde "din sag er så rodet og fejlbehandlet og din retssikkerhed overtrådt, at du ikke selv kan gennemskue det" - dejligt at få den anderkendelse, men det kan man jo ikke betale husleje med, men i det mindste er det ikke mig der bare er pivet og føler mig lidt dårligt behandlet, man kan ellers nemt blive i tvivl om hvorvidt man selv er urimelig og krævende., men det er jo en anden *historie*

Du får boligsikring nu... den burde faktisk gå ind og dække det din husleje stiger, uden forbrug dog!
selvom du skulle få max sats nu, burde den stige så du ikke giver mere!
men har ikke kunne finde noget konkret om emnet, det er kun hvad jeg har hørt fra andre!

Sidst redigeret af Webmaster; 08-09-2008 kl. 22:00. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 21:57   #25
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg kan desværre heller ikke give dig et korrekt svar, men da min husleje steg med en hund", fik jeg blot 17,-kr extra i boligsikring om måneden.. men jeg bor som sagt før, til leje hos privat boligudlejer.. men prøv at kontakte boligsikringskontoret..De må kunne svare dig.!!

Mange helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 10:08   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her har Karen Jespersen svaret på noget med kontanthjælp med loft og bolighjælp.

Citat:
Kontanthjælpsloftet er udformet, så det tager hensyn til børnefamilier, idet indtægter fra børnefamilieydelse og børnetilskud ikke indgår under kontanthjælpsloftet.

Enlige med børn skal have mindst 3.030 kr. om måneden i boligstøtte eller særlig støtte, før de kan blive omfattet af loftet.”
http://www.folketinget.dk/samling/20...926/594114.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 13:04   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gamel nyt.
Kontanthjælpsats 9.200kr.
Loft over kontanthjælp for enlig begynder ved ca. 12200kr.
Kan ikke huske beløbet for forsøger.
dette giver selvsagt en forskel på ca 3000kr. denne forskel bruges således til forhøjet boligudgifter eller forsørgelse af børn.
ergo er der stadig et loft, som er svær for mange, at klare sig for økonomisk.

Hun udtaler sig iøvrigt kun, om alle der er berørt af kontanthjælpsloftet, SOM KAN ARBEJDE, selvom dette langt fra er tilfældet.
De tal hun har fundet frem er således kun de der står tilknyttet med CV.
Hvad med alle os der fortsat er på kontanthjælp, men ikke er indskrevet som arbejdsmarkedetsparate, men som stadig er omfattet af kontanthjælpsloft?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer... samp Alt det andet 6 23-08-2012 14:28
Borderline og kontanthjælpsloftet Girlscout Alt det andet 15 28-09-2010 10:06
Kontanthjælpsloftet empowerment Alt det andet 3 20-08-2010 17:31
§ 34 og kontanthjælpsloftet! Indiansummer Alt det andet 5 09-12-2009 12:24
S 6206 - Om fleksjob og kontanthjælpsloftet Webmaster Politik og Samfund 0 27-09-2007 14:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension