K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 16:10   #21
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
jeg har idag fået mine aktinsigt,som passede i hverken hoved eller hale.og ingen sagsbehandler har søgt om pension til mig,overhoved.nu er jeg kommet i arbejdsprøve,og hvad jeg heller ikke vidste,var at jeg havde slidgigt i lænet,først da jeg læser mine papire igennem.og skæv ryg.jeg vidste at jeg havde slidgigt 2 steder i rygsøjlen.nu vil jeg anke sagen,er det ankenævnet,eller ankestyrelsen,eller arbejdsmarked styrelsen.kommunen vil jeg overhoved ikke gå til.der har jeg været for meget til grin.måske kan jeg hjælpe andre,jeg køre altså det her vidre.har intet at miste.bare en eks. reva skriver ,skal overhoved ikke have med rengøring at gøre..jeg har sagt..vil så gerne gøre rent...sagsbehandleren sagde,det kan ikke betale sig ,at vi giver dig en uddannelse.....jeg har sagt...jeg vil ikke have en uddannelse...sådan køre det.håber andre lige ser deres sagsinakter.håber i vil give mig besked.....og skal jeg sende alle papirene,eller de revelante,f.eks fra lægen ,reva......
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 16:39   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har kommunen sat dig i den arbejdsprøvning og hvad er der på skrift om den ?

Jeg ved ikke om du kan anke noget for at anke skal der jo være en afgørelse jeg tror hvis det var mig så ville jeg med det samme søge en § 17 på forliggende grundlag og på den måde komme videre i systemet ...

Men måske det var en ide at vente til arbejdsprøvningen er færdig
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 14:20   #23
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
er der nogen herinde der kan fortælle ,hvormeget man får som ægtepar,hvor manden er arbejdsløs,og får fra fagforeningen.vi er trukket nu i kontantkjælp 3 gange.nu får jeg 1260.dvs vi har nu 11400,om mdr,tilsammen.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 09:44   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg kan da prøve :

Kontanthjælpssatser (2009):

•Maksimal ydelse for forsørger: 12.629 kr. per måned
•Ikke-forsørger over 25: 9.505 kr. per måned
•Unge under 25 år, udeboende: 6.124 kr. per måned, efter 6 måneders ledighed: 5.177 kr. per måned

http://www.hk.dk/stat/hk_statbladet/...ontingent_vaek -linket hvor jeg har fundet de forskellige satser.
I dette link står også om kriterierne for hvordan og hvormeget man kan få.

Dette er 2009 satser, men ved ikke om disse er reguleret i det nye år.

Kan du bruge dette til noget?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 13:50   #25
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
Unhappy

jo det er skam rigtig nok,vi skal kun have 11,400 kr om mdr min mand og jeg.hans 10.200.kr fra fagforeningen og jeg 1.260 kr.bare for at fortælle andre herinde,hvordan systemet er,når man har modtaget kontanthjælp i et år.og når han får for 5 uger,får vi intet.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:03   #26
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
min mor of far da min mor blev syg og min far arbejde fik min mor 364 kr i kontanthjælp.senere fik hun fp men de klarege oger noget jeg ikke ligept kan huske ende med de tog hendes fp så 12 senere fik hun flex ikke altid man fatter hvad de har gang.men kan man være sikker på at det man sige ikke bliver forgræget til komunenrnes forde så i den sidste ende lyder til at folk bare er børn
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:33   #27
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
jo det er rigtig,vi blir behandlet som børn,selvom man har arbejdet i 47 år, på fuldtid.min første sag blev væk,da min sagsbehandler holdte op,havde lige været til en opfylding,hos lægen,men pist væk var hele min ansøgning på førtidspension også.så jeg er startet forfra med en ny sagsbehandler.det var rigtig at jeg ikke selv skulle søge arbejdsprøvning,det var også min f.hv sagsbehandler der bare ville gi mig en sludder for en sladder,men han vidste nok ikke,hvilket sitretion,min mand og jeg er i pt,den er frygtelig,grusom,kan ikke lukke et øje,vender og drejer hver 25 øre inden jeg endelig falder i søvn.er ked af at jeg lægger samfundet til byrde.men det startede da min krop sagde stop,¨.det gør mig ked af at din mor ,har været så meget igennem.kommunen har leget med mig i 4 år nu.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny pige herinde hjælp mig nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-03-2010 12:02
Ny herinde: Satsen på førtidspension? Gichha Din historie 17 01-03-2009 20:02
Sikke en masse god information og hjælp herinde. rose Dit og Dat 5 22-10-2008 21:53
Søger førtidspension men hjælp mig adalena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-11-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension