K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 18:02   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Hvem behandler klagen?

Når nu man klager over en afgørelse som kommunen har truffet (i mit tilfælde afslag på merudgifter) og kommunen så skal vurdere sagen igen. Hvem gør det? er det sagsbehandleren der kigger på sagen igen eller er det nogen helt andre?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad stor der på den adresse du sendte klagen til?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:23   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad stor der på den adresse du sendte klagen til?
Det hed: Myndighedskontoret for handicap og Pension

Har nemlig modtaget et brev om at min klage er modtaget og det er underskrevet af min sagsbehandler, som i første omgang gav mig afslag
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:27   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå ok, men det skulle da meget gerne være nye friske øjne der ser på sagen!! Ellers er en klage jo ligegyldig, hvis den bare ryger tilbage til den der har givet afslaget.....

Måske ved de andre noget mere konkret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:28   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nå ok, men det skulle da meget gerne være nye friske øjne der ser på sagen!! Ellers er en klage jo ligegyldig, hvis den bare ryger tilbage til den der har givet afslaget.....

Måske ved de andre noget mere konkret.
Det er også derfor det undrer mig at brevet er underskrevet af min sagsbehandler.....

Men der kommer helt sikkert nogen forbi som ved noget om det
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:34   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg mener, det er sådan, at dem der har givet afslaget i første omgang kigger på sagen igen. Hvis de fastholder deres afslag, skal de så sende klagen videre.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:36   #7
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg mener, det er sådan, at dem der har givet afslaget i første omgang kigger på sagen igen. Hvis de fastholder deres afslag, skal de så sende klagen videre.
Okay ja det kan jo godt være det er sådan. Men hvem sendes den så videre til?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:56   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har fundet dette på scleroseforeningens hjemmeside:

Sådan klager du
•Det er kun dig eller partsrepræsentanten/værgen, som kan klage over den afgørelse, der er givet.
•Du kan klage over indholdet af afgørelsen i sagen, og måden sagen er behandlet på. Klage over sagsbehandlingstid, sagsbehandlernes optræden o. lign. kan ikke behandles af klageinstanser, men derimod af chefen for forvaltningen (borgmesteren).
•Klagen behøver ikke være udformet på nogen bestemt måde.
•Klagen skal sendes til kommunen, der skal genbehandle sagen. Hvis du får medhold i din klage, vil du få en ny afgørelse.
Giver kommunen dig ikke medhold, skal kommunen sende sagen videre til enten Det Sociale Nævn eller Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen.
•Afgørelser fra Det Sociale Nævn/Beskæftigelsesankenævnet er som udgangspunkt endelige. Dog kan klagen behandles i Ankestyrelsen, såfremt Ankestyrelsen finder, at sagen er af principiel eller generel betydning for andre end dig

http://www.scleroseforeningen.dk/Liv...fgorelser.aspx
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:59   #9
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg har fundet dette på scleroseforeningens hjemmeside:

Sådan klager du
•Det er kun dig eller partsrepræsentanten/værgen, som kan klage over den afgørelse, der er givet.
•Du kan klage over indholdet af afgørelsen i sagen, og måden sagen er behandlet på. Klage over sagsbehandlingstid, sagsbehandlernes optræden o. lign. kan ikke behandles af klageinstanser, men derimod af chefen for forvaltningen (borgmesteren).
•Klagen behøver ikke være udformet på nogen bestemt måde.
•Klagen skal sendes til kommunen, der skal genbehandle sagen. Hvis du får medhold i din klage, vil du få en ny afgørelse.
Giver kommunen dig ikke medhold, skal kommunen sende sagen videre til enten Det Sociale Nævn eller Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen.
•Afgørelser fra Det Sociale Nævn/Beskæftigelsesankenævnet er som udgangspunkt endelige. Dog kan klagen behandles i Ankestyrelsen, såfremt Ankestyrelsen finder, at sagen er af principiel eller generel betydning for andre end dig

http://www.scleroseforeningen.dk/Liv...fgorelser.aspx
Ja de ting ved jeg, men det er genbehandle sagen jeg er interesseret i, om det er sagsbehandleren der kigger på sagen igen? Jeg troede faktisk det var nogen andre
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 19:02   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
Ja de ting ved jeg, men det er genbehandle sagen jeg er interesseret i, om det er sagsbehandleren der kigger på sagen igen? Jeg troede faktisk det var nogen andre
Ja, det er jo det, der står, at det er kommunen, der genbehandler sagen; får du så medhold efter klagen, vil du få en ny afgørelse, fastholder de deres afslag vil klagen blive sendt videre. Om det så lige er din egen sagsbehandler, ved jeg ikke, men jeg tror det. De skal jo lige have en chance for at se på det igen, ville jeg mene.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægekonsulenten som behandler? slavteren Lægekonsulenternes Rolle 5 01-11-2011 02:41
lægekonsulent og behandler? fibro Lægekonsulenternes Rolle 21 31-01-2011 22:15
Hvem skal jeg sende klagen til? sanne68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2010 11:13
Svar på klagen.. Bassemanden Alt det andet 12 07-07-2010 22:06
Klagen sendt afsted cape Alt det andet 7 18-10-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension