K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2009, 20:18   #11
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
tak for jeres svar, de var til lidt hjælp.
Men jeg er meget forvirkret da min socialrådgiver sige at jeg skal op på 6 timer om dagen i flexjob. Men det kan jeg overhovdet ikke holde til jeg kan max holde til 3 timer om dagen, og da jeg er til fysioterapeuet hver anden uge og få behandling og efter behandling ligger jeg langs to til tre dage. Jeg er meget forvirkret og bruger næsten alle mine kæfter på at tænke på det.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 20:50   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
tak for jeres svar, de var til lidt hjælp.
Men jeg er meget forvirkret da min socialrådgiver sige at jeg skal op på 6 timer om dagen i flexjob. Men det kan jeg overhovdet ikke holde til jeg kan max holde til 3 timer om dagen, og da jeg er til fysioterapeuet hver anden uge og få behandling og efter behandling ligger jeg langs to til tre dage. Jeg er meget forvirkret og bruger næsten alle mine kæfter på at tænke på det.
Hej Annemette. Det kan jeg godt forstå...
Da der ikke er nogen regler om, hvor mange timer, man skal kunne klare sig for at få et fleksjob, kan du jo spørge hende, om hvor der i lovgivningen står, at man skal op på 6 timer (bare så hun skal fatte det...).
Synes du selv må foreslå hende og forklare hende (at du går til fysioterapeut osv..), at du helst vil starte langsomt op i timer, og at du gerne vil starte med 3 timer pr. dag og så se, hvordan det går. Hvis arbejdsgiveren kan se, at du ikke kan holde til mere end 3 timer pr. dag, må man håber på, at det så også stopper her, og at man ikke går op i tid.

Synes du også skal have lov at sige noget i denne sag... Sig fra og sig, hvad DU kan klare...

Kan anbefale denne HK-pjece om fleksjob : http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 21:05   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er ikke korrekt, det din sagsbehandler siger, jeg har selv arbejdet
i et fleksjob på 20 timer, og jeg kender en, som arbejder 15 timer i
et fleksjob, men chancen for at få et fleksjob er større, hvis du kan arbejde
flere timer, arbejdsgiveren skal betale for de første 12 timer, hvis du er 2/3
del tilskudsberettiget, så han vil selvfølgelig helst have en, som kan
arbejde i flere timer, men jeg mener også nogle er 50 procents tilskuds
berettiget, jeg kan anbefale dig at ringe til Det Centrale Handicapråd
tlf. 33 11 10 44, for videre information, jeg tror din sagsbehandler
vildleder dig for at spare kommunen for penge, på en pæn måde
kunne du evt. spørge om det ville koste kommunen mere, hvis du
blev bevilliget fleksjob, håber du opnår retfærdighed.
Held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 22:06   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er hun bims den sagsbehandler, 6 timer om dagen er 30 timer om ugen. Så får du da aldrig fleks!!!! Så er du så godt selvkørende, at du ryger ud på det almindelige arbejdsmarked evt på deltid!!

Jeg er godt klar over at man også kan blive visiteret til fleksjob på 37 timer om ugen (med en helvedes masse skånebehov), men det er så sjældent at det sker, at det dårligt er nævneværdigt!!

Hvis du føler du kan klare tre timer, så er det tre timer!!
Og er der dage du ikke kan møde op, så møder du ikke op og ringer høfligt og siger du ligger på langs.
Og bliver du dårlig efter to timer, jamen så går du efter to timer, og fortæller høfligt, at du er grænsen nået.

Tro mig, der kommer ingen og takker dig når du ligger med røven i vandskorpen, fordi du fik drevet det hele for vidt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:57   #15
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Sagsbehandler

vil altid prøve at sætte en op i timer.....ALTID

Og kan vedkommende få dig til at tro du skal have 6 timer om dagen.....Ja så er du så godt som ude af systemt og er selvforsørgende og dermed ude af betragtning til fleksjob....
Men er jo netop også derfor sagebehandlerne så ihærdigt prøver at få folk op i tid....hvis det så lykkes dem...så kommer det berømte slag med en hammer i panden.

Du er ope på så og så mange timer og dermed at værende betragtet som selvforsørgende.

Det er ret så groteskt...at de prøver at narre folk til det....og at de skjuler deres hensigt....at få folk ud i ordinært arbejde og blive selvforsørgende....

på trods af folk er så dårlige at de ikke kan arbejde....men de går mere op i at sparre penge....køre folk langt ud på kanten af hvad man kan klare...får en til at gå helt ned med flaget....Har selv prøvet det at blive sat op i tid...og det gik heller ikke ret godt.

Så fortæl hvordan du har det, med de 3 timer om dagen...fortæl..eller bedrer endnu...skriv dagbog...hvordan du har det på job...hvordan du har det efter job...hvordan din dagligdag er... beskriv dine smerter.

Og send kopi af dagbog til sagsbehandler 1 gang om ugen....eller 1 gang hver 14 dag......hvis man venter for længe...vil der være større sandsynlighed for at de kun skimmer dagbogen igennem og ikke får læst det hele
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 18:20   #16
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
tusind tak for jeres rigtige gode svar dem kan jeg i hvert fald bruge til noget.
Kan ikke forstå hvorfor socialrådgiveren siger såen noget følger bestemt ikke hun er på min side, da hun sagde 6 timer om dagen sagde jeg ikke så meget jeg græd bare også sagde mine forældre at det ville jeg aldrig kunne klare, også sagde hun at jeg kunne prøve 6 timer før jeg siger at det kan jeg ikke holde til, men det satte mine forældre heldigvis en stopper for , da de sagde at det vil knække mig totalt jeg vil komme så langt ned at jeg skal have meget stærker medicin og jeg skulle have hjælp til alt af mine forældre og mine søskendende.
Godt at mine forældre var med til samtalen
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:19   #17
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej

Der er ikke nogen nedre grænse med antal timer, men din arbejdsgiver skal betale dig for 37 timer og kan inten få 2/3 eller 1/2 tilskud.

37timer * 2/3 = 24 2/3 time fra kommunen de resterende antal timer skal arbejdsgiveren betale svarende til 12 1/3 time.
Så når man kommer under 12 1/3 time om ugen, er det arbejdsgiveren der skal betale.

regneeksempel :

timeløn 100 kr. og effektiv tid 6 timer og tilskud 2/3

du skal have 37*100= 3700 kr. om ugen som betales af arbejdsgiveren
arbejdsgiverens refusion 37*2/3*100= 2466 kr.

Derved skal arbejdsgiveren betale dig 3700-2466= 1234 kr. for de 6 timer du kan arbejde. Det kan være svært at overbevise arbejdsgiveren om at man skal have 1234/6= 206 kr. i timen så derved er det svært at få et job med en effektiv arbejdstid på under 10 til 12 timer.

JEG mener at under 10 timer burde udløse førtidspension.

Med venlig hilsen
Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 19:52   #18
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar, dem kan jeg bruge til noget så mange tak for dem.

Hilsen Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Regler/ lovgivning omkring ressourceprofil gøjneren Alt det andet 4 13-10-2010 09:42
? til regler omkring start som selvstændig ved siden af job GitteB Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2010 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension