K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 09:35   #1
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Fleksjob og hva så nu???????

Har fået bevilliget fleksjob og er jublende glad for at der endelig blir sat et punktum så jeg kan få mere ro på og har allerede fået at vide jeg kan blive på min nuværende arb plads MEN en masse nye spørsmål dukker op såsom når man får fleksjob er det så for resten af arb livet når man har en stationær og kronisk lidelse eller tages det op til vurdering påny???Hvordan med a kasse og fagforening??? Hvad med når der gives lønforhøjelse til andre iflg overenskomst kan man som fleksjobber komme i betragtning eller er den løn man forhandler fra start enegyldig???? Kan man blive fyret som fleksjobber???Hvordan finder man ud af lønnen???Mange spørgsmål men ved I kan hjælpe mig med svarene. Ha en dejlig dag
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 10:20   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bedste er at inddrage din fagforening i dette, da de kan hjælpe med din løn også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 12:15   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej...

Med mindre din sygdom forværres og du ikke kan magte det du er tilkendt nu, ja så forbliver du i fleksjob resten af dit arbejdsliv.
A-kasse har du ikke brug for, fordi du får ikke dagpenge som flekser, du får ledighedsydelse under ledighed, hvis du har optjent til det.
Fagforening skal du blive i hvis du er det nu, ellers den dag du får job, skal du melde dig ind i den dit arbejde hører til i.
Du får som minimum grundløn, det er også af denne kommunen refunderer til din arbejdsgiver, og hvis du synes du rent fagligt er berettiget til mere så forhandler man sig selv frem til det, og kommer der lønforhøjelse i ens overenskomst ja så får man den lønforhøjelse også, ligesom de andre.
Du kan blive fyret ligesom alle andre ansatte, man er ansat på samme vilkår som alm. ansatte, det er kun skånehensyn der gør dig "anderledes".

Den dag du finder et arbejde skal der være et møde mellem dig, arbejdsgiver, jobkonsulent fra Jobcenter og en fra den aktuelle fagforening, og der vil der som regel også blive talt løn, og der bliver lavet et ansættelses papir hvor skånehensyn og lign. skal stå i samt evt. hjælpemidler.

Håber du blev lidt klogere.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 18:16   #4
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Tusind tak for dit svar det var meget brugbart
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 18:35   #5
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej...

Med mindre din sygdom forværres og du ikke kan magte det du er tilkendt nu, ja så forbliver du i fleksjob resten af dit arbejdsliv.
A-kasse har du ikke brug for, fordi du får ikke dagpenge som flekser, du får ledighedsydelse under ledighed, hvis du har optjent til det.
Fagforening skal du blive i hvis du er det nu, ellers den dag du får job, skal du melde dig ind i den dit arbejde hører til i.
Du får som minimum grundløn, det er også af denne kommunen refunderer til din arbejdsgiver, og hvis du synes du rent fagligt er berettiget til mere så forhandler man sig selv frem til det, og kommer der lønforhøjelse i ens overenskomst ja så får man den lønforhøjelse også, ligesom de andre.
Du kan blive fyret ligesom alle andre ansatte, man er ansat på samme vilkår som alm. ansatte, det er kun skånehensyn der gør dig "anderledes".

Den dag du finder et arbejde skal der være et møde mellem dig, arbejdsgiver, jobkonsulent fra Jobcenter og en fra den aktuelle fagforening, og der vil der som regel også blive talt løn, og der bliver lavet et ansættelses papir hvor skånehensyn og lign. skal stå i samt evt. hjælpemidler.

Håber du blev lidt klogere.
Skal jeg deltage i lønforhandlingerne??????????????????????for jeg er ikke indkaldt til det møde der skal holdes
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension