K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2013, 16:45   #1
chres
På vej til at lære K10
 
chress avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
chres er ny på vejen
sygedagpengesag vundet, men koster dyrt

Jeg har i 2009/2010 været sygemeldt og blev raskmeldt 1.10.2010 pga sygedagpengestop.

1.feb 2011 sygemelder jeg mig igen, men får den besked at jeg ikk kan få sygedagpende da min periode er opbrugt.

Jeg får derfor kontanthjælp men sender sagen til BAN hvor jeg efter lang tid får svar tilbage at jeg har delvis ret. Men kommunen holder på deres og nægter at genoptage min sygedagpengesag. Sådan køre sagen frem og tilbage mellem kommunen og BAN.

I december 2012 får jeg flexjobbevilling og har lige fået fleksjob for 2 måneder siden

Imellemtiden kommer min mand ud for en arbejdsulykke i feb. 2010 og er på sygedagpenge i 3 mrd hvorefter han raskmelder sig, får et sæsonarbejde på 2 måneder som viser sig han slet ikke han holde til pga ulykken. Han sygemelder sig så igen sidst i 2010.

For 14 dage siden får jeg så det gode besked at BAN givet mig ret i sagen om sygedagpengesagen og kommunen skal udbetale mig sygedagpenge fra jeg sygemelder mig igen 1. feb 2011 og 39 uger frem.

Idag har jeg så snakket med ydelseskontoret på min kommune, og de fortalte at mine penge, som jeg har tilgode fra 2011 er til udbetaling på torsdag.

Meeeeeeen... der er lige det problem at min mands sag, har kommunen trukket ud så han idag er på kontanthjælp. Dvs at de penge som jeg har tilgode fra 2011 skal dække hans kontanthjælp, sådan at han ikke får nogen penge før vi har spist på mine ekstra penge.

Spørgsmålet er så... kan det være rigtigt at penge som de har snydt mig for i 2011 skal jeg forsørge min mand med indtil de er brugt op???

Samtidig skal det siges, at vi i samme periode har fået økonomisk friplads til vores 2 børn, da vi jo kun havde 2 x kontanthjælp. (1x sygedagpenge+1xkontanthjælp, vi er gift)

Nu hvor jeg har vundet sagen ser det anderledes ud. Så har vi i 2011 har en indtægt på 2x sygedagpenge og vi er ikke berettiget til et ligeså højt tilskud til daginstitution så det jeg har betalt for lidt får jeg nu en regning på.

Altså.... det at vinde en sag over kommunen kommer til at koste os en efterregning.

kan det være rigtigt???
chres er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension