K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 10:48   #1
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Nøl fra kommunens side

Hvordan står jeg, hvis kommunen ikke når at få afgjort min sag, før jeg falder for varighed? Jeg sluttede 2. gang arbejdsprøvning mhp flexafklaring midt i november og jeg falder for varighed i januar. Som det ser ud nu, når min sag ikke at komme på tilkendelsesmøde inden mine sygedagpenge udløber.
Mit spørgsmål er, om de kan forlænge dem i et par uger eller om de er kolde og sender mig på kontanthjælp grundet deres nøleri?
Som jeg har forstået det, har min slutydelse jo en pænt stor indvirkning på min kommende ydelse (som forhåbentlig flexer)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 10:52   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvis du ender på kontanthjælp vil du også kun få det som fleks
indtil du finder et arbejde.

er alle behandlingsmuligheder udtømte, den er meget vigtig l forbindelse med en forlængelse
ellers vil kommunen prøve og sætte dig på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 11:48   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Hvordan står jeg, hvis kommunen ikke når at få afgjort min sag, før jeg falder for varighed? Jeg sluttede 2. gang arbejdsprøvning mhp flexafklaring midt i november og jeg falder for varighed i januar. Som det ser ud nu, når min sag ikke at komme på tilkendelsesmøde inden mine sygedagpenge udløber.
Mit spørgsmål er, om de kan forlænge dem i et par uger eller om de er kolde og sender mig på kontanthjælp grundet deres nøleri?
Som jeg har forstået det, har min slutydelse jo en pænt stor indvirkning på min kommende ydelse (som forhåbentlig flexer)
Hvis det er åbenbart at du vil ende i at blive visiteret til fleksjob, så SKAL dine sygedagpenge forlænges i forhold til § 27 stk. 1, nr. 4:

"4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:08   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Mine sygedagpenge er allerede blevet forlænget i først 39 uger og sidst i 26 uger. Lige nu venter jeg blot på, at min ressourceprofil bliver opdateret med oplysningerne fra min sidste arbejdsprøvning og at der bliver lavet en indstilling til flex. Men det er disse ting, der er lige på vippen til at de kan nåes, før mine sygedagpenge udløber i januar. Og det vil da være surt, hvis jeg ender på kontanthjælp 2 uger før afgørelse, fordi kommunen har sløset med tiden.

Min tilstand er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Lægekonsulenten ser mig ikke på det ordinære arbejdsmarked. Jeg er vurderet til max 16 timer inkl pauser i både ufaglært og faglært arbejde + en hel del skånehensyn.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:11   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Hvordan står jeg, hvis kommunen ikke når at få afgjort min sag, før jeg falder for varighed? Jeg sluttede 2. gang arbejdsprøvning mhp flexafklaring midt i november og jeg falder for varighed i januar. Som det ser ud nu, når min sag ikke at komme på tilkendelsesmøde inden mine sygedagpenge udløber.
Mit spørgsmål er, om de kan forlænge dem i et par uger eller om de er kolde og sender mig på kontanthjælp grundet deres nøleri?
Som jeg har forstået det, har min slutydelse jo en pænt stor indvirkning på min kommende ydelse (som forhåbentlig flexer)

Nu er alle sager jo ikke ens... -men prøv at google >>>Helsingør dommen<<<, den har kommunerne respekt for(kopier den evt. til dem ), eller tjek her:

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:29   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Mine sygedagpenge er allerede blevet forlænget i først 39 uger og sidst i 26 uger. Lige nu venter jeg blot på, at min ressourceprofil bliver opdateret med oplysningerne fra min sidste arbejdsprøvning og at der bliver lavet en indstilling til flex. Men det er disse ting, der er lige på vippen til at de kan nåes, før mine sygedagpenge udløber i januar. Og det vil da være surt, hvis jeg ender på kontanthjælp 2 uger før afgørelse, fordi kommunen har sløset med tiden.

Min tilstand er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Lægekonsulenten ser mig ikke på det ordinære arbejdsmarked. Jeg er vurderet til max 16 timer inkl pauser i både ufaglært og faglært arbejde + en hel del skånehensyn.
Det er ret beset underordnet om du er blevet forlænget tidligere... Hvis det entydigt peget på fleks, og som du siger bliver du jo indstillet til det, så skal du forlænges indtil afgørelsen foreligger. HVIS afgørelsen så er et afslag, så bliver dine sygedagpenge stoppet samme dag...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:34   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Det var dog et skønt svar - tusind tak for det! Fair nok de bliver stoppet ved afslag, men jeg var bare rigtig ærgerlig over, hvis de skulle udløbe lige inden afgørelse, fordi der var travlhed på jobcenteret.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:45   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Men i kraft af at du allerede er forlænget efter 27,1,4 bør du overgå til ledighedsydelse når din forlængelse udløber jf. principafgørelse A-38.

Har lige kopieret noget fra silkeborg kommunes midlertidige borgerrådgiver ind i en anden tråd, så du får det lige her også:

"Bestemmelsen i sygedagpengelovens § 27.1.4 skal ses i sammenhæng med principafgørelse A-38-02. Den fastsætter, at en sygedagpengemodtager - der ved varighedsbegrænsningens indtræden ikke kan fastholde beskæftigelse på ordinære vilkår, men hvor der er tvivl om, hvorvidt arbejdsevnen er stor nok til at bestride et fleksjob - skal have tilkendt et fleksjob/overgå til ledighedsydelse. A-38-02 er ikke ophævet med indførelsen af § 27.1.4 og må således forudsættes stadig at være gældende."
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:48   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Dejligt med lidt forklaring på den principafgørelse :-) Min hjerne er bare ikke til at læse de ting i disse dage.
Alt andet end kontanthjælp vil være super i mine øjne...

Tak for svar til jer!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 20:23   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville skrive et brev til hvor jeg fortalte dem om mine bekymringer med hensyn til om de trækker det så langt at du skal have kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse...specielt når de ikke mangler mere end det du skriver...

Aflevere det og husk kvittering med dato....så du bagefter vil kunne dokumentere over for Ankestyrelsen at du faktisk har gjort dem opmærksom på det...

Så ved kommunen at du har dokumentation på det og måske det kan få dem til at rykke lidt hurtigere..

Hvis du ikke skriver til dem...ja så har du ikke nogle beviser på at de evt har trukket sagen i langdrag...

Så skriv evt til chefen for afd....og husk kopi med kvittering...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge under udredningsforløb. Hvad sker der fra kommunens side imens? SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-01-2012 16:22
Ny side for førtidspensionister twoc Et godt link! 1 17-06-2010 20:19
En side om arbejdsnarkomaner ;-) Stella Dit og Dat 0 16-12-2006 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension