K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 18:24   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Aktindsigt, opfølgningssamtale og lægekonsulenten.

Hej til jer alle.

Jeg vil spørge om der nogen der kende en § der siger at jeg har ret til aktindsigt i lægekonsulentens udtalelse?

Jeg var til opfølgningsmøde gennem anden aktør som jeg var blevet henvist til, under dette møde fortæller sagsbehandleren, at hun har haft møde med lægekonsulenten og at jeg var fundet stationær samt at jeg ikke kunne vende tilbage til min gamle branche. Samt at hun ville anbefale revalidering inden for det pædagogiske område.

Jeg ønsker derfor en kopi af lægekonsulentens udtalelse, også fordi jeg kan læse af sagsbehandlerens referat at der ikke står noget om denne udtalelse nogen steder!! ej heller hendes anbefaling af revalidering til det pædagogiske område.

Nogen der har gode råd i forhold til dette?

Håber at høre fra en masse :-) Tak

Sidst redigeret af Nullemusen; 08-06-2010 kl. 23:02.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:08   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
du skal såmænd blot bede om fuld aktindsigt fra din kommune .... 1 aktindsigtserklæring kan hentes her på k 10......

når du får alle akter skulle dem fra lægekonsulenten gerne være iblandt.

mvh eders ace dk.

ps tror linket ligger i en af menuerne foroven
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:11   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for dit svar ace :-)

Jeg har benyttet mig af den erklæring her fra siden.. og modtog desværre ikke fra lægekonsulentens udtalelse.. derfor tænkte jeg om jeg havde nogen andre muligheder for at få udtalelsen.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:24   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Nullemusen

Thjaaeee.....

Hvis det betragtes som INTERNE papier, bliver det svært at få fat i.

På : https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

Kapitel 3


Undtagelser fra retten til aktindsigt
Undtagelse af interne arbejdsdokumenter
§ 7. Retten til aktindsigt omfatter ikke en myndigheds interne arbejdsdokumenter. Som interne arbejdsdokumenter anses
  • 1) dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til eget brug,
  • 2) brevveksling mellem forskellige enheder inden for samme myndighed og
  • 3) brevveksling mellem en kommunalbestyrelse og dennes udvalg, afdelinger og andre organer eller mellem disse organer indbyrdes.
Læs selv videre
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:28   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Tak for dit svar ace :-)

Jeg har benyttet mig af den erklæring her fra siden.. og modtog desværre ikke fra lægekonsulentens udtalelse.. derfor tænkte jeg om jeg havde nogen andre muligheder for at få udtalelsen.
Den kan være smuttet ved en fejl.

Prøv at skrive til kommunen, henvis til at du har fået aktindsigt, men at du undrer dig over, at der i aktindsigten ikke står noget om udtalelse fra lægekonsulenten, til trods for at din sagsbehandler har givet udtryk for, at have fået en udtalelse fra denne.


Da jeg selv, for lææænge siden, bad om aktindsigt fremgik lægekonsulentens udtalelser af journalen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:44   #6
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak det vil jeg forsøge :-)


Nogen der har forslag til hvad sagsbehandleren kan mene med det hun skriver?
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:46   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din sagsbehandler træffer en afgørelse om, hvad du skal... nemlig afprøves.

Og du har KRAV på aktindsigt i ALLE dokumenter, der ligger til grund for en afgørelse.

Du har altså krav på kopi af lægekonsulentens udtalelser, da sagsbehandleren netop henviser til dem.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:47   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Nullemusen

Hun vil nok have dig i en arbejdsprøvning af en slags.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:11   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det lægekonsulenten udarbejder for sagsbehandleren kan have været til intern brug, så derfor er det muligt det ikke er kommet med i aktindsigt. Man har ikke ret til at se interne arbejdsdokumenter (se Florkens indlæg).

Husk det er ikke lægekonsulenten, der afgør en sag, men altid sagsbehandleren, der afgør sagen. Lægekonsulenten er kun administrativ ansat for at hjælpe sagsbehandlerne til at forstå og oversætte lægeoplysninger.

Jeg tænkte på, da du skrev "at sagsbehandleren har haft et møde med lægekonsulenten", så tænkte jeg på, at de måske kun har talt mundtligt sammen og ikke skrevet noget ned her. Sagsbehandleren har måske haft et par spørgsmål, som hun ville have afklaret hos lægekonsulenten.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:27   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Det lægekonsulenten udarbejder for sagsbehandleren kan have været til intern brug, så derfor er det muligt det ikke er kommet med i aktindsigt. Man har ikke ret til at se interne arbejdsdokumenter (se Florkens indlæg).

Husk det er ikke lægekonsulenten, der afgør en sag, men altid sagsbehandleren, der afgør sagen. Lægekonsulenten er kun administrativ ansat for at hjælpe sagsbehandlerne til at forstå og oversætte lægeoplysninger.

Jeg tænkte på, da du skrev "at sagsbehandleren har haft et møde med lægekonsulenten", så tænkte jeg på, at de måske kun har talt mundtligt sammen og ikke skrevet noget ned her. Sagsbehandleren har måske haft et par spørgsmål, som hun ville have afklaret hos lægekonsulenten.
Citat:
§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgningssamtale kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 106 21-11-2011 17:12
Informationsmøde og opfølgningssamtale Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2010 14:06
Opfølgningssamtale Tullee Alt det andet 5 07-06-2010 08:19
Opfølgningssamtale. rumle Spørgsmål ang fleksjob 7 28-02-2010 23:48
Ang. opfølgningssamtale jdp Alt det andet 0 19-12-2007 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension