K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 16:40   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Informationsmøde og opfølgningssamtale

Er der nogle af Jer der har prøvet dette i forbindelse med en sygemelding i Fleksjob, og hvad kommer der til at foregå.
Jeg har været sygemeldt siden ugen op til jul 09, og det er ikke meningen at jeg skal tilbage til arbejdspladsen da jeg ikke har det godt på jobbet, dette er i fuld forståelse med arbejdsgiver, og fagforening...
Hvad skal jeg sige og ikke sige til denne samtale, jeg er så bange for at bliver hængt op på noget....
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 17:09   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

du skal sige så lidt som ovehoved muligt.
hvorfor skal du til denne samtale, når arbejdsgiver og fagfore. ved årsagen.
og du ikke ska/vil tilbage.
nrmalt har man jo en sådan samtale, for at høre hvordan man har det og forventning til hvornår man forventer at komme tilbage. o.s.v.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 17:31   #3
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Regeringen har vedtaget en lov, der siger at alle, når de har været sygemeldt ( og modtaget sygedagpenge eller arbjedsgiver får refunderet løn under sygdom ) i 4 uger skal til et informationsmøde på jobcenteret og have oplyst pligter og rettigheder. Det er generel information !
Derudover skal man have en individuel samtale med en sagsbehandler indenfor sygedagpengeområdet, der skal vurderer hvor hurtigt man kommer tilbage til sit job eller hvad der skal ske.

Har selv været til sådan et møde i sidste uge - kunne ikke bruge det til en sk... og måtte undre mig over hvor søde og hjælpsomme de selv synes de var. Kunne ikke helt få oplysningerne til at stemme med den behandling jeg har mødt i systemet de sidste 8 år !

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 15:22   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Question Er der slet ingen der...

har prøvet sådan en samtale og kan hjælpe mig lidt.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 12:46   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Endnu en samtale....

Nå men siden den 1. samtale er der sket følgende, at jeg aldrig nåede det som hende sagsbehandleren ville, bla. aktivering fordi min arbejdsgiver fritstillede mig i opsigelsesperioden, så jeg slap for jobcentret denne gang.

Men nu er jeg der så igen da jeg blev sygemeldt i de sidste 14 dage af min opsigelse og jeg ikke føler mig i stand til at varetage et job, og af min læge er blevet anbefalet at overveje førtidspension.
Så langt så godt....
I dag har jeg så været til opfølgningssamtale, og det kan undre mig lidt at man skal være til stede da sagsbehandler kører løbet selv og ikke rigtig vil lade mig komme med min mening, og hele tiden siger "det kan du se i opfølgnings planen som du får i løbet af 1 uge".
Til spørgsmålet omkring lægepapirer siger hun at det vil blive en status hun vil have, hvortil jeg siger at det skal være en generel helbredsatt, da jeg jo er tilkendt fleks, og hendes svar er "det kan du se i opfølgningsplanen du får om 1 uge"
Så spørger hun om jeg har en ressourceprofil, og hvis ja skal den opdateres, hvor til jeg svarer at det har jeg, hun spørger så hvem der har lavet den og jeg kan jo så fortælle hende at det har jeg helt selv, jamen var du ikke på et forløb, jo det var jeg, men lavede den selv da underviserne drak kaffe hele dagen.
Og så sagde jeg til hende at jeg synes det var spild af tid at skulle gå på et kursus i 20 timer, for at opdaterer den da jeg jævnligt opdatere på den og det ikke ville tage mere end et par timer sammen med en sagsbehandler og jeg jo ikke har oceaner af tid på sygedagpenge, til det svare hun "det kan du læse i opfølgningsplanen du får om 1 uge, hvad jeg synes du skal"

Så berørte hun også hvorfor jeg er sygemeldt, og behandlingsmuligheder....
Jeg fortæller hende at der ikke er nogle behandlingsmuligheder på alle mine fysiske skavanker, hvortil hun siger at man jo kunne gribe ind omkring stress og udbrændthed, ja måske, ved ikke.... har haft det sådan i 4 år, og det vil jo ikke kunne gøre noget for mine fysiske smerter, og det er altså pga. dem jeg er tilkendt fleks, og det er dem det hele bunder i.
Uanset hvad jeg sagde havde hun den modsatte mening, og mente bestemt at jeg skal i arbejde igen, selvom jeg sagde at jeg ikke kunne se hvordan det skulle hænge sammen når jeg i de sidste 9 mdr. jeg har gået hjemme ikke har fået det bedre hverken på den ene eller den anden måde.
Så lige nu er jeg meget spændt på den opfølgningsplan det kommer i løbet af 1 uge, spændt på min match....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 12:54   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
He-he, Susanne2412

Og hvis den ikke er der i løbet af en uge, så skal du ikke give en eneste dags frist !

Så bombarderer du hende med mails, indtil du har fået den
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 13:24   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Susanne, lige et tip, hvis du til med lider af stress og udbrændthed, så kunne du jo få TAE fra dit pensionsselskab for så er det jo anderledes end din lidelse under fleksvilkår, mere så du husker det ved evt. ftp.

Sagde din sagsbehandler overhovedet noget om ftp. og vil hun gå den vej eller ej ? Hvad skal der egentlig ske med dig nu ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 14:56   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hun sagde direkte at jeg skulle ud i nyt fleksjob, og man jo kunne tage fat i stress og udbrændthed omkring behandlings muligheder, men alt det kan jeg jo åbenbart læse om i den der handlingsplan eller hvad den nu kaldes, som jeg jo får om 1 uge....
Så jeg bliver først klogere om 1 uge, man får intet at viden ved det 1. møde det hele kommer som en overraskelse og højst sandsynligt om fredagen, skal vi vædde???
De gjorde også meget ud af at fortælle at man SKAL aktiveres på sygedagpenge, for det er en lov og ikke noget de bestemte, og man kunne mærke at folk blev urolige på deres stole men ingen sagde noget....
De er så tunge at danse med, håber virkelig at min læge er med mig og det ikke bare er noget han har sagt for sjov....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 15:00   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har været sygemeldt siden ugen op til jul 09, og det er ikke meningen at jeg skal tilbage til arbejdspladsen
jeg skal lige have en ting på plads her. mener du ikke juli. 2010.. for ellers er der da noget helt galt.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 15:17   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Min sygemelding har været d. 21.dec. 2009 - 6. maj 2010 hvorefter jeg var fritstillet i en del af opsigelses perioden, blev sygemeldt igen d. 19. juli 2010 og er det stadig indtil der findes en løsning på situationen som min læge mener er Fp
Mit første indlæg er fra feb 2010
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Informationsmøde vedr. sygedagpenge Fjollerik Alt det andet 7 09-09-2010 06:59
Opfølgningssamtale Tullee Alt det andet 5 07-06-2010 08:19
Opfølgningssamtale. rumle Spørgsmål ang fleksjob 7 28-02-2010 23:48
Ang. opfølgningssamtale jdp Alt det andet 0 19-12-2007 14:13
Informationsmøde AIDA Din historie 14 04-02-2007 22:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension