K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2010, 16:54   #11
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Smerter - er jeg normalt ligeglad med. Men efter min lammelse i benet i efteråret passer jeg mere på min ryg. Jeg er hypermobil og svær scoliose, og ryggen låser sig hele tiden fast. Kan være mens jeg har gået midt på strøget, at jeg simpelthen skriger af smerte.

Jeg har mine krykker, til når det går helt galt. Løfter jeg noget (ikke noget tungt), er den sikker hver gang.

Jeg har et rygbind fra Back on track , som hjælper mig meget. Det reflekterer kroppens egen varme.

Og ellers hvis jeg går og ryggen laver en "omrokering", der siger spar to, står jeg stille, og finder ud af, hvordan jeg kan gå.- Ofte kan jeg gå sidelæns, hvis jeg ikke kan gå frem.

Sker det herhjemme, ligger jeg af og til på ryggen og skubber mig med armene ud på wc.

Nej, det er ikke sjovt med rygproblemer.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 21:10   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Altså, hvis JEG kan omvende en muslimsk araber til BÅDE at skifte bleer, lave mad, gøre rent, tage alene på ferier med ungerne, så må sådan en venstremand da også kunne rettes til
Og ham hér får ikke engang noget på den dumme for det

*lol* Skifte ble har jeg nu fået ham til. Mad kan han godt lave, lige så gøre rent, jeg har set det med egne øjne et par gange, men det er bestemt ikke noget der foregår frivilligt, og aldrig når jeg har brug for det (klart ik?)

Nu er rengøring ikke det jeg har mest behov for at han gør (som sagt er ikke sippet) men oprydning, specielt alt der skal foregå under alm bordhøjde, gulvet kan skam godt vente til min ryg igen gider, vi vader alligevel rundt inde i sko, det meste af tiden (når der er nogen lunde varme, for så står havedøren åben, og lære en flok unger at tage sko af og på hele tiden har jeg for længst opgivet)

Jeg kunne forstå at han var træt af det hvis det var hele tiden, jeg har det sådan her, men det er det som sagt ikke, ikke at jeg er en ørn til det huslige (bestemt ikke) men der er altså kæmpe forskel på om der bliver gjort lidt, eller slet intet.

Dog har jeg i det mindste fået lært ham at rydde op efter sig selv, men det holdt edder hakme også hårdt, det endte faktisk med at jeg tog alt hans ting (også brugte talkærner ol klamt) og smed det hele i hans side af sengen, jeg advarede ham naturligvis inden (han fik en uge) Det virkede for en kort stund, så måtte jeg jo til at true igen (selvfølgelig efter at have bedt ham gentagende gange) det virkede ikke, ind i sengen igen, efter 3 omgange af det, gad jeg ikke det sjov mere, også fordi han blev stjerne tosset hver gang (det forstår jeg ikke *gg*) der burde han have forstået at jeg ikke kom med tomme trusler, så han fik en ny, der gik på rodet kom i en sort sæk og ud, slut... det virkede, godt nok har det ikke holdt ved med at stoppe i opvaskeren efter sig selv, men det var da et skridt i den rigtige retning.

Så han er en hård negl at knække ham her (han ligner hans far FOR meget, på dette punkt...)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 22:39   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

der blev jeg på det kraftigste frarådet at begynde med støttebind ol, fordi det er vigtigt at styrke musklerne og det gør man altså bedst ved at bruge dem.
Det er også fuldstændig rigtigt, men der er jo forskel på om man bruger det hele tiden, eller om man bruger det i akutte situationer for at kunne komme omkring.
Der er jo også det ved det, at hvis man har ondt ét sted så kommer man nemt til at spænde et andet sted, og så kommer man nemt ind i en ond cirkel.

Hmmm, hvilken automat har du dog trukket den mand i?
Kan han rammes på det økonomiske?
Hvad med f.eks. at kontakte et rengøringsfirma og bede dem om at klare paragrafferne, og selvfølgelig sådan at de sender regningen til ham, i hans navn altså.

Jeg havde ikke kendt mine børns far ret længe, da der en morgen, hvor han var taget af sted på arbejde, lå et par beskidte strømper på sofabordet, og det var ikke nogen af mine.
Jeg havde bestemt ikke noget problem med at klare det huslige når jeg gik hjemme og han gik på arbejde, men beskidte strømper på sofabordet, det er sjusk.
Det nemmeste ville jo have været at lægge dem ud til vask, men det havde jeg jo så sikkert kunnet få lov at fortsætte med, indtil jeg droppede ham.
Så jeg lod dem ligge, og inden sengetid var de forsvundet.

Hvor højt skal møget mon ligge før han reagerer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 23:34   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm måske det bare er mig....men jeg synes bestemt ikke at dårlig snak om diverse ægtemand og andre hører hjemme her på K10...

Måske man ville komme længere hvis man talte med vedkommen i stedet for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 00:18   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror nok LUM har forsøgt at snakke i evigheder, og tilsyneladende for døve øren

Men hvis det er generende, så holder vi os da bare til emnet. Men der er jo ikke noget ondt i det, det er jo skrevet med glimt i øjet formoder jeg, og personligt læser jeg det med et smil....for jeg kender da udmærket typen

Nå, men LUM jeg håber i hvertfald at du snart får det bedre!

Vi har et solcenter lige her i nærheden, og der kan man slukke for selve solen og så bare få varmen fra rørene, og dét hjælper altså rigtig godt på ondt i ryggen.
Jeg har haft det så slemt, at jeg har ligget med benene trukket op, men så i løbet af 20 minutter er jeg blevet varmet så godt igennem, at jeg har kunne strække benene helt ud og kunne ligge normalt - og forlade solcentret gående helt fint.
Det klinger så af, men med 2 panodil og Ibruprofen, så bliver det til at holde ud.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 00:26   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tænker mere at vi har både Blogs http://www.k10.dk/blog.php og sociale grupper http://www.k10.dk/group.php her på siden...

De er jo netop beregnet til ting som ikke lige har med det vi ellers skriver om her i forummet...

Så jeg kan da anbefale at man forsætter der...hvis man skulle ønske det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 00:28   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej jeg ér mættet!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 01:30   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det ski rat nok at få brokket lidt af ind i mellem, var han SÅ forfærdelig var jeg ski nok alligevel skredet for længe siden

Der til sys jeg da nok det har noget med tingene at gøre (for dem som er 2) altså kommunerne forventer jo at ens partner tager over og nærmest gør alt... på det led er spørgsmålet: "hvordan klarer i det" faktisk meget åbent. Jeg ved godt det ik er blevet vendt direkte, i forhold til §§, men nu var det også mere privat jeg spurte til, altså hvordan folk klarer sig i gennem deres hverdag.

Og ja du kan tro JEG har snakket, og snakket og... også de sidste par dage, ja faktisk de sidste snart 7 år, i forhold til BL´en.
Gad vist om han trænger til at få skyllet ørevoks ud??? måske det skulle prøves *gg*

Tak helenekr *ss* nu er der heldigvis lang weekend (så skal jeg ikke ud og sjoske efter unger) og efter det meste af dagen på langs, er det begyndt at mærkes lidt bedre, så jeg satser (måske lidt naivt??) på jeg er nogen lunde med igen på mandag, tirsdag SKAL jeg bare, gider ik flytte min aftale igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 08:37   #19
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

jeg er i behandling med medicin som gør mine muskler svage og mine knogler skøre. Da jeg er typen som et stykke hen ad vejen ikke vil finde mig i at blive passificeret af smerter og lign var gode råd dyre da mig og fyssen måtte opgive genoptræning da jeg var for dårlig.

Jeg fandt så frem til en fys som har vibrationstræning og kom til prøvetime i mandags med hævede hænder og fødder - om aftenen var det væk og med træning i onsdags er det i skrivende stund stadig væk.

Mit vand i kroppen er mindre.

Vibrationstræning er specialt godt til skadede og skrøbelige der skal have genoptrænet muskler fx. have muskler omkring rygsøjle gjort stærkere - og hvor fitnes er alt for hårdt.

En sidegevinst er generelt opstraming af kroppen - men husk det er ikke konditonstræning.

Derudover er det nemt og billigt - en session tager ca 20 min - og hos min fys køber man klippekort 10 ture for 250 kr - altså 25 kr pr gang - og så er det ikke hokous pokus.

prøv at google og læs - jeg forventer mig meget og vil skrive igen når jeg er længere henne.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 13:29   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er også ret hybermobil, og jeg har fået stor glæde af de der gigttabletter Glucotamin.
Men jeg er også ret ung, og forholdsvis upåvirket endnu, så det er ikke sikkert at det ville give dig noget som helst...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klarer i hverdagen? Marie M Dit og Dat 13 09-08-2012 16:27
Hvordan klarer I det, med social fobi? Zania Alt det andet 12 13-04-2010 18:28
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan klarer jeg slutspurten med et handicappet barn Lilli Susanne Politik og Samfund 2 28-08-2009 19:04
Hvordan klarer du dig? Metro Dit og Dat 17 21-03-2007 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension