K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 19:25   #1
HC123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
HC123 er ny på vejen
ortopædkirurg

Sb vil sende mig til ortopædkirurg
som videre udredning inden indstilling til fp.

Hvad kan man forvente hos en ortopædkirurg (min sygdom består af alvorlig degenerering - slidgigt af ryg, skuldre, nakke og håndled)
HC123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:06   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HC123 Se meddelelser
Sb vil sende mig til ortopædkirurg
som videre udredning inden indstilling til fp.

Hvad kan man forvente hos en ortopædkirurg (min sygdom består af alvorlig degenerering - slidgigt af ryg, skuldre, nakke og håndled)
Han vil nok undersøge dig for netop de ting, du lider af. Og evt. svare på nogen af de spørgsmål, som kommunen stiller til ortopædkirurgen, til brug i sagsbehandlingen.

Stille diagnoser, beskrive din sygdom, sværhedsgraden osv...

Når du nævner degenerering, kan det være, at hvis det er ryggen, der er så slem, at han måske vil foreslå dig en støttekorset. Det kan afhjælpe nogen, eller bandage/skinner til din hånd, hvis du ikke allerede har disse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:31   #3
HC123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
HC123 er ny på vejen
Sidder bare nu og er rystende nervøs for, at det er noget med en masse operationer.
HC123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:34   #4
HC123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
HC123 er ny på vejen
Har været til reumatolog og neurolog og de har skrevet, at der ikke var yderligere behandlingsmuligheder.

Er så bange for, at en ortopædkirurg måske er sat på, fordi der måske skal findes en eller anden mulighed og frygter derfor operation.
HC123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:44   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HC123 Se meddelelser
Har været til reumatolog og neurolog og de har skrevet, at der ikke var yderligere behandlingsmuligheder.

Er så bange for, at en ortopædkirurg måske er sat på, fordi der måske skal findes en eller anden mulighed og frygter derfor operation.
Du har ret til at sige nej til en operation.

Hvis kommunen skulle gå hen og sige, "jamen en operation vil gøre dig rask", så husk, må du sige til dem, at du har retten til at sige nej til en operation.

Måske er det en god idé at du får en snak med din ortopædkirug om det, hvis han begynder at foreslå en operation. Og hvis han gør, så spørg til risikoen ved det, for det er der som regel ved mange operationer. Og i dit tilfælde (dit helbred) som lyder jo alvorligt, så må en operation efter min mening ikke være mulig eller for risikabelt... Håber det kan hjælpe dig til ikke at være så nervøs.. Din ortopædkirurg må så skrive det i som et svar til kommunen, at en operation er for risikabelt eller ikke mulig...

En ortopædkirurg ser mere på knoglerne, en reumatolog ser mere på smerter og gigt. En neurolog er til forstyrrelser, nerveproblemer osv.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:50   #6
HC123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
HC123 er ny på vejen
Har siddet og læst rundt herinde på forummet og har fundet en gammel tråd og den lyder ikke for "rar" mht. med, at sige nej til operation

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11431



Jeg kunne godt frygte sådan en stivgørende operation-
HC123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 21:03   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HC123 Se meddelelser
Har siddet og læst rundt herinde på forummet og har fundet en gammel tråd og den lyder ikke for "rar" mht. med, at sige nej til operation

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11431



Jeg kunne godt frygte sådan en stivgørende operation-
En stivgørende operation er forbundet med risiko, så det bør have sin ret at sige nej til. Min "far" har lige sagt nej til sådan en operation, han er førtidspensionist i forvejen. Han har mindst 3 diskoprolapser i ryggen og svær slidgigt.

Jeg vil så gerne have ham til München... De er dygtige derned i Tyskland. Jeg kender en, der skal opereres dernede for en spinalordose (eller hvad nu det hedder. Han har samtidig også svær slidgigt og har problemer med sin nakke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 21:57   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kæmpede med kommunen i ca. 15 år.

Jeg har en fremadglidning af en lændehvirvel (arcolyse med spondylolistese), som giver kroniske smerter.

Jeg mener det var en neurokirurg jeg var hos, som skrev, at han ikke mente at jeg ville have gavn af en operation.

Kommunen nævnte aldrig operation som en mulighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 09:12   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der er degeneration, pga gigtbetændelstilstande, har jeg også svært ved at se hvad en Ortopædkirurg, skal.

Ortopæder, har forstand på knogler, ved alm slid, ikke når der er betændelstilstande.
Du bør evt huske de lægeerklæring du allerede har. tag disse med.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 09:43   #10
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Hej
Jeg har lige fået tilbudt stivgørende operation. Men jeg ønsker det ikke. Så jeg var også bange for hvad Sb eller kommunen siger til det. Men det var ingen problem, så jeg er meget lettet.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ortopædkirurg, hjælp Mumrik Alt det andet 2 10-05-2013 10:34
Kvalificeret ortopædkirurg på Sjælland Besn 1976 Alt det andet 1 01-08-2012 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension