K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 09:38   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er noget galt i din sag

Kære Trolden02

Derfor det sene svar da jeg ikke har kunne danne mig de rigtige tanker.

Men pt er du tilsyneladende kun interesseret i spørgsmålet om sygedagpengestop vs genoptræning. Naturligvis men der må være flere spørgsmål.

Andre "hardcore" bedes blande sig påny

Prøv at svare på følgende Trolden02:

Beskriv nøjagtig fra hvilken dato har du modtaget sygedagpenge og til hvornår?

Var det en arbejdsskade? Hvis ja har ASK, Arbejdsskadestyrelsen godkendt den som sådan?

Ankede du sygedagpengestoppet?

Modtog du en skriftlig afgørelse?

Kan du beskrive hvor mange uger du VENTEDE på behandligen på hospitalet?

I forlængelse af sygedagpengestoppet blev der så udfærdiget en handleplan?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8533

Den genoptræning du modtog, var det en vederlagsfri behandling, efter en genoptræningsplan, skrevet af hospitalet, du fik i hånden inden udskrivelse fra hospitalet?

Når du taler med dig selv, hvor er du på vej hen? Tænker du på flexjob eller pension?
Hvad tror du at du kan klare? Hvordan går det med din formåen og smerter?

En ting er sikkert, de kommunale SB har intet begreb om hvor hårdt ramt du er og er fuldstændig ligeglade. Ikke nok med det de kræver en dato på hvornår du er klar efter operation. Et spørgsmål ingen i hele verden kan svare på. Fantastisk

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11531

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-10-2012 kl. 10:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 13:48   #12
Trolden02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Trolden02 er ny på vejen
Peter:
Blev sygemeldt 19 juli 2011 havde stadig job på det tidspunkt så arbejdsgiver fik pengene refunderet af kommunen, blev fyret pr. 1 december 2011.
Kommunen udbetalte så penge til mig fra 1 januar 2012.
Mine sygedagpenge udløb 31 august 2012.
Fik besked på at skulle søge kontanthjælp fra 1 septemer 2012.

Det blev meldt til arbejdsskadestyrelsen som erhvervsskade, men blev ikke anerkendt af ASK eller Ankestyrelsen.

Altså jeg har anket afgørelsen (afslaget) af forlængelse af sygedagpengene.

Ja, jeg modtog en skriftlig afgørelse.

Fra den dag jeg var hos egen læge og blev sygemeldt gik der ca. 10 dage til jeg kom ind til undersøgelse på hospitalet. Samme dag fik jeg en MR Scanning.
Fik recept på en masse piller. Blev sat i gang med genoptræning i August 2011 i et par uger på hospitalet hvor jeg samtidig gik til "kontrol" på reumatologisk afd. Derefter blev jeg sendt ud i egen kommune på et genoptræningscenter med en genoptræningsplan fra hospitalet. I januar 2012 var jeg til kontrol hvor jeg blev henvist til en kirurg. I Marts 2012 kom jeg til undersøgelse og blev skrevet op til en stivgørende operation i April 2012

Den dag jeg blev udskrevet kom en fysioterapeut og lærte mig at gå op af trapper osv. Hvor hun så fortæller at jeg skal have genoptræning efter 3 måneder og hun sender en genoptræningsplan til kommunen og jeg får tilsendt en kopi med posten. (Hvilket jeg også gjorde)

Jeg er ikke ude i pension, jeg tror på at med den rette hjælp fra kommunen at jeg kan komme tilbage på arbejdsmarket enten via revalidering eller flexjob, men SB siger at de intet kan stille op da jeg ikke er afklaret så de har ikke lagt en plan for mig. Deres begrundelse er at jeg stadig er i gang med min genoptræning og derfor ikke kan vurdere det endnu.

Lige Pt kæmper jeg stadig. Min fysioterapeut sagde til mig i Onsdag at jeg er helt nede i niveau - jeg kan ikke holde til så meget og bliver hurtigt træt og får nogle kramper i ryg og ben. På hjemmefronten laver jeg så meget som jeg kan, vasker op, gør rent osv. Men det tager hele dagen da jeg skal holde mange pauser.
Jeg er stadig på morfin (contalgil 10mg) 2x dagligt, som jeg tager sammen med ibropufin 400mg. 2xdagligt og panodil 665 mg. 3x dagligt. Så jeg hat stadig mange smerter.
Trolden02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung og brug for hjælp zytex92 Din historie 29 05-11-2014 17:20
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension