K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 10:52   #31
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Kludder i ansøgninger omkring trivselsbil.

Hej . Jeg indsætter lige link til handicapportalen, omkring ansøgning om trivselsbil og de ting som giver problemer i forhold til ansøgning om dette.

Kh Indiansummer

http://www.handicapportalen.dk/nyhed...ordninger.html
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 10:56   #32
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Ozelot.
Du har helt ret. En hjemvisning betyder ikke at jeg nødvendligvis har ret. Men jeg synes det er en lidt underlig tilgang til en ny gennemgang af sagen, at første replik er at jeg ikke skal tro noget som helst. Sagen blev jo netop hjemsendt fordi kommunen ikke havde opfyldt loven. Blandt andet havde de ikke forholdt sig til min klage og hvad var mere kritisabelt, klagen var forsvundet ud af sagsagterne, så den ikke var kommet det sociale nævn i hænde. Kun fordi jeg selv indsendte klagen, blev det sociale nævn bekendt med den.

Jeg har i øvrigt min sag liggende i det sociale nævn igen. Denne gang har kommunen svaret på min klage. Blandt andet bekræfter de at jeg ved ophør med medicin vil blive blind, og de vurdere da også dette til en funktionsnedsættelse, men mener ikke at blindhed er så omfattende et handicap at der skal sættes ind med betydende hjælpeforanstaltninger, og derfor fastholder de at jeg ikke er omfattet af personkredsen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 09:40   #33
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Hej igen alle sammen

Åh hvor er det dog belastende at skulle kæmpe sådan mod kommunen hele tiden.

Nå men for ligesom at fortælle lidt om hvad der sker i min sag, så kan jeg fortælle at jeg sendte en klage over afslag på den §100 merudgift.

Jeg fik så et brev om at de desværre ikke kunne nå at behandle min sag inden for de 4 uger svarfrist er, men at jeg ville få svar senest i slutningen af april.

Da jeg ikke fik noget svar, kontaktede jeg kommunen igen, og nu kunne de slet ikke finde mine sagsakter overhovedet, og spurgte om jeg ikke kunne sende de dokumenter jeg selv lå inde med, evt. aktindsigt... jeg syntes imidlertid ikke at det kunne være rigtigt, at jeg skulle til at tage kopier af hele den aktindsigt jeg havde fået, og bad i første omgang kommunen om at gå på jagt efter den sagsmappe, for den kunne da ikke bare sådan forsvinde fra jordens overflade.

Da jeg ikke fik tilbagemelding om de havde fundet den, men modtog svar i mellemtiden på en klagesag som Borgerrådgivninger havde sendt dem vedr. hele det dårlige sagsforløb, kunne jeg så henvende mig til kommunen igen, med besked på, at min sagsmappe nok lå inde på den persons kontor som havde behandlet klagesagen fra Borgerrådgivningen, og bad dem undersøge dette og så kontakte mig hvis de fandt frem til sagsmappen.

Jeg hørte igen ikke noget, men kontaktede så kommunen igen, for at finde ud af om de havde fundet sagen, men da den sagsbehandler som åbenbart skulle behandle sagen ikke havde telefontid, kunne jeg ikke få noget svar, og den pågældende kunne ikke fortælle mig hvornår jeg så kunne kontakte sagsbehandleren.

Men underligt nok så blev jeg ringet op ½ time efter, det var en sagsbehandler studerende, som kunne fortælle mig at hun i samarbejde med den pågældende sagsbehandler skulle behandle min klagesag vedr. §100 merudgift, og i den forbindelse ville de gerne have mig op til et møde.

Jeg fortalte at jeg var træt af at rende til møder konstant og hele tiden på den kommune, og nu efter at var de flyttet til en anden by, så var de meget besværligt for mig da jeg skulle have min rollator med i taxa der op.

Jeg spurgte i den forbindelse om det ikke var muligt at mødet kunne foregå i mit hjem, da jeg var meget dårlig nu og at det i mit tilfælde var det nemmeste, men det fik jeg blankt afslag på.

Er der nogen her der ved om det er helt er udelukket, at man kan få sagsbehandleren hjem i stedet for, til de møder de konstant kræver?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke bare behandler den klage ud fra den klage jeg har sendt dem, i stedet for at jeg igen skal rende til møde der oppe.

Jeg har jo konstant i hele det år denne her sag har taget, rendt til møde der oppe, og det har jo ikke ført til noget som helst overhovedet, der er ikke engang behandlet på sagen, kan jeg jo se ud fra de akter jeg har modtaget i forbindelse med aktindsigten, men kun givet afslag når jeg har rykket for et svar.

Jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der ved om det er helt udelukket at jeg kan få et hjemmebesøg i stedet for, jeg skal til en masse prøver dagen før på hospitalet, og jeg ved at jeg så er fuldstændig færdig, og det fortalte jeg dem på kommunen, men det var de overhovedet ikke lydhør overfor.

Håber der er nogen her inde der vil være venlige og svare på dette hvis de kender noget til reglerne vedr. hjemmemøder.

Venlig hilsen

Sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 11:13   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke om der står noget om det i loven men ved at jeg selv flere gange har haft min sagsbehandler ude hos mig netop fordi det blev for meget med transport til de møder ...

Jeg ville hvis jeg var dig sætte mig ned og skrive til dem og anmode dem om at komme til mig i stedet for , jeg ville skrive hvorfor jeg gerne ville have dem til mig (helbredsproblemer) samt at der er så mange møder i min sag pga deres fejl i min sag (list sagen op ) og så vil jeg bede dem om på skrift at give mig afslag på et besøg hjemme og med en grund og så ville jeg sgi klage til borgmesteren , det er jo en edder smart måde at afholde dig fra at søge og få den hjælp du har behov for ....

jeg ville også henvise til loven som siger

Citat:
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126303#K2

Og skrive at de gør det meget svært for dig at deltage i din egen sag , da du jo netop søger den hjælpe du søger fordi du har smerter og er meget gangbesværet
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 12:09   #35
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Da jeg søgte §100 kom der en fra kommunen hjem til mig...det foreslog de selv, at hun så var så ny hun ingenting vidste om det, det er en helt anden sag

Min klage over afslag ligger på statsforvaltningen nu (de fik den omkring 1. februar) og jeg fik da brev tilbage at klagen kunne tage op til 8 mdr. pga af stor travlhed

Man kan jo nå at stille træskoene inden de får sagerne behandlet med den tid det tager

hm måske også det de håber på
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:21   #36
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Hej Hejdien og Jomfruen

Jeg takker for jeres svar, og ja jeg vil sætte mig og skrive til kommunen og bede dem om, at give mig afslaget på skrift hvis de igen nægter mig hjemmebesøg.

Rigtig god weekend

Sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 14:44   #37
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ny behandling

hejsa

min §100 er også blevet afvist, også i det sociale nævn, men har bedt kommunen om at vi tager et nyt møde og gennemgår alle sandsynliggjorte udgifter igen, for i januar kom der en ny skrivelse som jo ændrer feks ens kørsels behov så nu skal kommunen også medregne private og social kørsel

se mere her i skrivelse 9003 a 5 januar 2010

hilsen
jan
Vedhæftede filer
Filtype: pdf 20100105 skrivelse nr 9003 merudgifter.pdf (61,4 Kb, 298 visninger)
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension