K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 09:31   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min forsikring med tab af erhvervsevne er igennem mit tidligere arbejde.
så det kan du lige undersøge om du har en.
Men ja man skal næsten være jurist for at finde ud af reglerne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 10:07   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Tak for fiffet omkring kopiering, det må jeg prøve på et tidspunkt . Men ikke her lige midt i morgen kaffen.

Jamen det er da godt, at du så indtil videre får sygedagpenge, din advokat må op i r.... på kommunen indtil du får dem udbetalt.

Ved godt at det ser sort ud hvis du får afslag på pension. Det er en kort frist de giver en for at dokumentere, at man ikke har nogen arbejdsevne der berettiger til noget. De kan jo ikke skønne på dine eller andre læger til at få dig behandlet og udredt, så tingene hænger jo ikke sammen. Kan din advokat ikke bruge dette til noget. ??.

Jeg ved at der er nogle der får forlænget deres sygedagpenge også over de 3 år, dette ved at de stadig er under udredning og behandling i sygevæsnet og dette med formål for at få dem afklaret i forhold til arbejdsmarkedet. Jeg kan ikke se at dette for dig skulle kunne klares på de næste godt 26 uger.

Mht. pension forsikring og opsparing, så er dette meget normalt at have når man er ansat. Arbejdsgiveren betaler et beløb og arbejdstageren betaler et andet. Det er under denne forsikring at der er klausuler omkring udbetaling ved tab af erhvervsevne samt police omkring behandlings forsikring. Ved ikke om den for dig stadig kan være i spil, men det er værd at undersøge. Du må på et tidspunkt have fået tilsendte noget police fra pensionsselskabet, PFA, Danica Pension eller lign. Alternativt så tage fat i din tidligere arbejdsplads heromkring.

Ja K10 er et dejligt terapeutisk redskab, her finder man forståelse for hvad det er man døjer med. Tillige er det uundværligt når man har en sag hos kommunen. Ens familie og omgangskreds mener ofte, at det må da være bare lige for kommunen, at forstå og, at man lige skal gøre sådan og sådan, men det er det bare ikke. Det er en møjsommelig kamp om at blive forstået og forstå.

Det er også svært for ens omgangskreds, at forstå at man ikke bare lige kan smile, når der er grund dertil, ofte føler man ikke, at de forstår. Jeg er holder efterhånnden mine problemer og lidelser for mig selv. Disse taler jeg primært med min psykolog og psykiater om, fordi selvom jeg respektere og holder af min omgangskreds og familie, så kan de ikke rigtigt gøre noget alligevel og forstår ikke ret meget af det jeg føler og gennemlever. Jeg har dog et par gode veninder, men vil egentlig hellere også holde dem til det de forstår og det er fint for mig.

Du har så min. 1½ år tilbage på sygedagpenge og hvis du så samtidig kan få noget udbetaling fra din pensions forsikring, så er det da meget godt. Fint at du har en advokat tilknyttet, det må da få kommunen til at blive ekstra vagtsomme.

Held og lykke fortsat.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 09-02-2010 kl. 10:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 07:32   #23
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen det er da godt, at du så indtil videre får sygedagpenge, din advokat må op i r.... på kommunen indtil du får dem udbetalt.
Jeg får ikke udbetalt sygedagpenge pt. Hvis jeg får dem udbetalt, bliver det med tilbagevirkende kraft. Så indtil videre må jeg leve af lånte penge, indtil kommunen har benyttet sig af deres urimeligt lange sagsbehandlingsfrist. Jeg synes at tidsfristerne er absurd fordelt. Kommunen kan tillade sig at trække min sag ud i det uendelige, mens jeg (borgeren) kun har ganske kort tid til at indfinde mig med "beviserne". En meget ulige kamp i min verden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ved godt at det ser sort ud hvis du får afslag på pension. Det er en kort frist de giver en for at dokumentere, at man ikke har nogen arbejdsevne der berettiger til noget. De kan jo ikke skønne på dine eller andre læger til at få dig behandlet og udredt, så tingene hænger jo ikke sammen. Kan din advokat ikke bruge dette til noget. ??.
Advokaten har fortalt mig, at kommunen har 10 uger til at besvare ansøgningen om førtidspension. Igen synes jeg det er fuldstændig urimeligt, at jeg, som en i forvejen hård prøvet borger, skal vente i uendelig lang tid, på en afgørelse af min sag.

Det kan være at sagsbehandlingstiden bliver væsentligt nedsat, hvis jeg går til pressen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg ved at der er nogle der får forlænget deres sygedagpenge også over de 3 år, dette ved at de stadig er under udredning og behandling i sygevæsnet og dette med formål for at få dem afklaret i forhold til arbejdsmarkedet. Jeg kan ikke se at dette for dig skulle kunne klares på de næste godt 26 uger.
Jeg ser heller ikke mig selv afklaret inden 26 uger. Slet ikke efter i går, hvor jeg var på ortopædkirurgisk amb. og få min dom...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mht. pension forsikring og opsparing, så er dette meget normalt at have når man er ansat. Arbejdsgiveren betaler et beløb og arbejdstageren betaler et andet. Det er under denne forsikring at der er klausuler omkring udbetaling ved tab af erhvervsevne samt police omkring behandlings forsikring. Ved ikke om den for dig stadig kan være i spil, men det er værd at undersøge. Du må på et tidspunkt have fået tilsendte noget police fra pensionsselskabet, PFA, Danica Pension eller lign. Alternativt så tage fat i din tidligere arbejdsplads heromkring.
Jeg tror lige, at jeg hellere må undersøge det igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja K10 er et dejligt terapeutisk redskab, her finder man forståelse for hvad det er man døjer med. Tillige er det uundværligt når man har en sag hos kommunen. Ens familie og omgangskreds mener ofte, at det må da være bare lige for kommunen, at forstå og, at man lige skal gøre sådan og sådan, men det er det bare ikke. Det er en møjsommelig kamp om at blive forstået og forstå.

Det er også svært for ens omgangskreds, at forstå at man ikke bare lige kan smile, når der er grund dertil, ofte føler man ikke, at de forstår. Jeg er holder efterhånnden mine problemer og lidelser for mig selv. Disse taler jeg primært med min psykolog og psykiater om, fordi selvom jeg respektere og holder af min omgangskreds og familie, så kan de ikke rigtigt gøre noget alligevel og forstår ikke ret meget af det jeg føler og gennemlever. Jeg har dog et par gode veninder, men vil egentlig hellere også holde dem til det de forstår og det er fint for mig.
Jeg har haft stor glæde af min omgangskreds, men jeg er alligevel ved at havne i en situation, der kræver proffesionel hjælp. Havde i går en diskusion med manden om den økonomiske situation. Det resulterede i frustration fra begge sider, da han havde svært ved at sætte sig ind i mine bekymringer om dit og dat. Jeg ville ønske, at jeg kunne forholde mig lige så let til det hele, som han gør. Men en kombination af mange ting, får tit min tankestrøm til at rive alt med sig.
Men det er alligevel rart, i den sidste ende, at vide at han bakker mig 110% op. Og, som han sagde, hvis jeg ikke har energi til at tage kampen op mod kommunen, så skal han f..... nok gøre det. Det kan ikke passe, at han ikke kan få hjælp til sin kone, når han altid har haft arbejde, og derfor betalt sin skat.... Mens andre kan få i hovede og r..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du har så min. 1½ år tilbage på sygedagpenge og hvis du så samtidig kan få noget udbetaling fra din pensions forsikring, så er det da meget godt. Fint at du har en advokat tilknyttet, det må da få kommunen til at blive ekstra vagtsomme.
Ved ikke om kommunen er blevet mere vagtsomme. Min sagsbehandler er i hvert fald blevet mere snerpet. Det fremgik af den sidste mail hun sendte til mig, hvor jeg, på advokatens anbefaling, havde bedt om et møde:

Mht. mødet, er det så fordi der er kommet nye oplysninger til din sag? Ellers må jeg henvise til, at der er truffet afgørelse i sagen, og at du / din advokat kan klage over afgørelsen, som så vil blive revurderet af mig, og ellers behandlet i beskæftigelses ankenævnet.

Nå men tak fordi du har empati for at jeg står i denne vanskelige situation.....
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 08:30   #24
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Bæ og banan

Jeg var som sagt inde på ortopædkirurgisk amb. og få min dom i går.....Mit scanningsbillede viste en nydelig ryg, der er kommet sig helt efter operation. Dog med en markant mindre diskus skive, hvor jeg blevet opereret anden gang. Intet arvæv, og ikke nogen ny prolaps.

Men hvad er der så galt? Hvorfor har jeg så tiltider voldsomme smerter?

Konklusion: Kronisk irriteret nerve, hvilket medfører at jeg er havnet i en helt anden patient kategori.....

Fra at være en patient med nerveirritation grundet arvævsdannelse (rygpatient), er jeg nu en patient med nerveirritation grundet kronisk irriteret tilstand (smertepatient).

Behandlingskonklusion iflg. ortopædkirurgen:

Pt. ingen behandlingsmulighed, andet end et besøg på en smerteklinik. Kirurgen tror ikke på at en stivgørende rygoperation vil gavne mig overhovedet. Sidste mulighed for mig i det system, er at kirurgen tager min sag med på konference i næste uge, for at få "friske øjne" til at se på mit tilfælde. Det kan være, at en kollega vil se mig først, inden jeg afskrives helt, som ortopædkirurgisk patient. Det får jeg svar på om et par uger.
Det genoptræningsophold jeg går og venter på, vil måske ikke få den effekt jeg kunne ha' håbet på. Men det skal prøves af alligevel.....

Så fra at ha' haft håbet om at jeg kunne blive aktiv igen, ved at få bearbejdet arvæv, er behandlingen nu mere abstrakt.

På den ene side er det noget bæ, mht. mit helbred. Jeg kan se en fremtid med kroniske smerter, som jeg skal lære at leve med. Ingen mulighed for helbredelse..........Ingen mulighed for en smertefri fremtid........

På den anden side er det banan, mht. min sag. I mine øjne er jeg ikke længere helbredsmæssigt uafklaret. Med mindre at kommunen siger, at jeg skal vente på behandling på smerteklinik (med over 1 års ventetid). Men så skulle den prut også være slået. Selv lugten ville ikke hænge tilbage.

Når jeg tænker tilbage på forløbet, kommer jeg til den konklusion at kommunen faktisk kan være medvirkende til at jeg har fået det værre. Kroniske smerter kan jo også variere pga. psykiske belastninger. Så kan jeg bedre forstå, hvorfor jeg siden dec. 2009 har fået flere smerter. Jeg havde konkluderet at smerterne var taget til pga. frosten.

Så istedet for at få forbedret mit helbred med kommunens hjælp, har de faktisk forværret den pga. det psykiske urimelige pres de har lagt på mig.

Jeg var i går inde og læse om, hvordan man lever et liv med kroniske smerter.
Der står bl.a. at man skal sørge for at opretholde gode søvnvaner.......I mit tilfælde kan dette ikke lade sig gøre, med mindre jeg tager sovepiller.
Medicinsk kan smerterne dæmpes med epilepsi-medicin, men det kan jeg ikke tåle. Så er der psykolog samtaler.....Lær at leve med dine smerter.....Det har jeg gjort i snart 2 år, og herved har jeg fundet mine begrænsninger.

Synes min fremtid ser lidt sløret ud....Mere sløret end før.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:07   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
ortopædkirurgisk?.......

Kære Sniffeline.

Ja, og tager du til andre speciallæger vil du sandsynligvis opnå en anden konklusion.

Jeg nævnede for dig tidliger at du var på vej ind i en fælde. Det er du ikke mere. Nu er du helt inde i fælden. Læs hvad jeg mener og ikke hvad jeg skriver.

Du nævner hele tiden at du bliver vurderet at en ortopædkirurgisk
Er du sikker på det?
Du må have været i hænderne på en neurokirurg på et tidspunkt? S.U.

Har denne speciallæge indblik i Modic-forandringer?
Hvordan kan en gammel almindelig bruger tillade sig at spørge ind til speciallægernes kompetance? Uhørt?

Nej, for når man har 30 års erfaring i dårlig ryg og har konsulteret stort set samtlig speciallæger i København bliver man lidt erfaren når man tænker på alle de forskelligartet "røver-historier" der fremkommer. Forskellige svar på det samme spørgsmål. Nogen vil både stivgøre og indsættet implentater, hvor andre ryster på hovedet og melder ud at min ryg ser meget normal ud.

Hvor andre speciallæger ville løse mit problem med indsprøjtning af Botox i mine rygmuskler, hvad jeg heldigvis nægtede.

Først den dag jeg lærte at stille de rigtige spørgsmål havnede jeg personligt hos de rigtige mennesker.

En smerteklinik løser IKKE dine problemer!
I bedste fald møder du en klog narkose-læger der er lydhør og hjælper dig til en medicin der giver mindst bivirkninger. Det er godt.
Men smerteklinikker løser ikke dit grundproblem.

Jeg forudsiger at din sagsbehandler nu vil have dig i arbejdsprøvning.

Her skal du kende "spillets regler" ellers løber du sur.
Dette er IKKE ment som at ansøgere skal hverken snyde eller fake systemet. Absolut ikke. Mit grundsyn er at absolut ingen skal have så meget som en 5-øre fra det offentlige, men skal blot behandles ordentligt og iht lovgivningen. Vi som klienter må snart vågne op og se på hvad system ønsker: ARBEJDSEVNE og intet andet, i den undersøgende fase. Uanset hvilken diagnose man elles måtte have.

Mange hilsner

Peter en gammel røver af den gamle skole

Sidst redigeret af phhmw; 10-02-2010 kl. 09:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:54   #26
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Du nævner hele tiden at du bliver vurderet at en ortopædkirurgisk
Er du sikker på det?
Du må have været i hænderne på en neurokirurg på et tidspunkt? S.U.
Jeg er ikke 100% sikker på hvad hun er, men det er hende, der har opereret mig. Hun har vel nogen indsigt i ryggens nervestruktur, vil jeg mene.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Har denne speciallæge indblik i Modic-forandringer?.
Jeg har nu været inde og læse om Modic-forandringer. Mine smerter sidder ikke i ryggen, men i benet. Jeg tror, det er derfor kirurgens konklusion er, at min nerve er kronisk irriteret. Mærker først rygsmerter, hvis jeg overanstrenger mig selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg forudsiger at din sagsbehandler nu vil have dig i arbejdsprøvning.
Jeg fik afbrudt den arbejdsprøvning, jeg var igang med i efteråret 2009. Jeg havde det smertemæssigt for dårligt til at gennemføre forløbet. På nuværende tidspunkt har smerterne i benet ikke forandret sig til det bedre. Tværtimod synes jeg at der er flere smerter nu end da jeg sidst var i jobtræning. Som jeg skrev konkluderede jeg at smerterne var taget til pga. af frostvejret, men det kan jo også være at kommunens behandling af mig, der har forårsaget øgede smerter.

Endvidere er lægekonsulentens vurdering af mig stadig frisk (nov.2009):

Får hun ikke brudt sit uhensigtsmæssige smertemønster risikerer hun vedvarende at have et så lavt funktionsniveau, som hun har nu, hvor der for mig at se ikke er noget perspektiv ved at forsøge at afprøve hende arbejdsmæssigt

Skal lige for en ordens skyld fremhæve at min scanning viste en ryg fri for efteroperationsarvæv. Kirurgen kaldte det "en perfekt" ryg, bortset fra reduceret diskus skive.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Peter en gammel røver af den gamle skole
Jeg er så taknemmelig for at din type stadig findes

Du får lige en masse
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:07   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Dejligt at du har en perfekt ryg !! Ærgerligt med det nerve værk, men så må nogle af smerterne vel også være af fysisk karakter ?.

Jeg er kronisk smerte patient der stammer fra psykiske belastninger. Jeg skal hele tiden lytte til min krop og mærke efter hvad jeg kan "tåle". Det går sikkert ikke andet lige 15 min så er det over på sofaen, fordi jeg bruger megen energi og drivkraft i at skrive på min pc. Det skal jeg lære at gøre lidt langsommere og med knap så meget iver.

Da jeg i sin tid for 4 år siden startede hos min første psykolog havde hun også afspænding indkluderet og det var /er guld værd. Jeg fik en cd med hjem med indtalte afspændingsøvelser og med tiden kunne min krop "huske" når det var den skulle slappe af. Den kunne genkende seancen. !! Jeg kunne sætte min smerte skala før og efter og den var klart faldende.

Senere gik jeg over til meditation fra en cd. som jeg fik ved et mindfull meditations kursus ved min nuværende psykolog og nu har jeg det bedst ved bare at ligge i ro og mag på min sofa, men hænderne på min mave. Min krop slapper fuldstændigt af og jeg kan ligge der og bare være mig selv og få mit smerte niveau drastisk reduceret. Nogle gange tager det længere tid en andre, men kroppen elsker at jeg "tager mig" af den.

Det er klart at forskellige belastninger i ens liv kan højne smert niveauet, men man kan selv være med til at begrænse det psykisk ved at sætte grænser for sig selv og tage de pauser man har brug for.

Og så har jeg i øvrigt så småt lært at kopiere Jeg har dog ikke brugt det her, men i andet indlæg, så tak for hjælpen.

Håbe at din sag ved kommunen arter sig til din fordel, spændende af høre hvad din sagsbehandler og lægekonsulent så siger eller sætter igang.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:36   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er ikke læge......

Kære Sniffeline.

Men derfor kan man godt have nogle konstuktive løsninger at foreslå.

Lægerne er meget dygtige. Basta.
Men der findes også læger der ikke er så dygtige som omgivelserne tror.

Det er også langt vanskeligere for lægerne at finde en løsning rent lægefagligt end vi patienter går og tror.

At din læge vil tage din sag op til H-konference er klogt og viser at vedkommende ikke er 100% skråsikker. Professionelt.

At du ikke har ondt i ryggen når du er ubelastet tyder ikke på Modic-forandringer.

At du har ondt i dit ene ben når du er belastet tyder på at du har rod-tryk. Dette bliver ikke betragtet som 100% alvorligt med ambulance og operation, hverken akut eller sub-akut. Det er godt men sandelig også et problem da du er uafklaret. Man har ikke en færdig løsning.

Først den dag du mister kontrollen over mave og blære, både den ene vej eller den anden, ryger du direkte på operationsbordet.

Det aller sidste læger ønsker er operation i ryggen. Alt andet skal prøves først. De kender godt konsekvensen, hvis det ikke går 100% godt.

Hvis du var min datter ville jeg blive vurderet af den person som jeg har nævnt for dig tidligere. Fordi du i den forbindelse vil blive betragtet som en standard-patient.

Du vil sandsynligvis blive henvist til kommunal genoptræning. Enten på holdtræning eller i bedste fald individuel fysioterapi.

Din sagsbehandler vil muligvis påny sende dig i arbejdsprøvning.
Din sagsbehandler vil sandsynligvis senere henvise dig til et eller andet psykologisk samtale etellerandet som jeg ikke har forstand på.

Det skal du mentalt forberede dig på. Så er du forberedt.

Men et er 100% sikkert. Der kommer IKKE noget UDEFRA, hverken fra læger eller systemet der ad sig selv løser dine problemer

Derfor, hvis muligt tag det lidt roligt i nærmeste tid. Men tænk over, hvad du kan og vil gøre i fremtiden.

Tænk på, at hvis jeg havde lyttet til mine første 7 speciallæger så havde jeg i dag siddet i en kørestol permanent med tisseposer, hjemmehjælp, Metadon, hjemmesygeplejersker, Movicol (afføringsmiddel) energidrikke i stor mængder, Morfin inj 3x døgnet, mistet kørekort, en gammel zombi, ildelugtende, ikke lyst til livet, tabt 16 kg, hjælp til afføring og personlig pleje, gnaven og kun 152 høj.

Men jeg lyttede ikke, derfor vil jeg nu ifører mig mit Boston-korset, mine cykelklemmer og cykle ca 10 km, uden støttehjul.

I eftermiddag vil jeg gå 200m uden korset og krygger. Rank og flot.

Der findes også løsninger for dig.

Mange hilsner fra den gamle

PS. Det Enteneller nævner lyder fornuftigt. Jeg var hos en afspændingspædagog i Høreforbundet ifb med noget Tinnitus. Hun sagde: hver gang din tunge ligger klistret til din gane, er du overanspændt. Hvor ligger din tunge? Prøv det!

Sidst redigeret af phhmw; 10-02-2010 kl. 10:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 08:22   #29
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Sniffeline,

Dejligt at du har en perfekt ryg !! Ærgerligt med det nerve værk, men så må nogle af smerterne vel også være af fysisk karakter ?.
Jeg vil mene, at smerterne mest er af fysisk karakter. Nogle dage oplever jeg så kraftige smerter i benet, at bare et kærtegn fra manden, kan føles som vold.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg er kronisk smerte patient der stammer fra psykiske belastninger. Jeg skal hele tiden lytte til min krop og mærke efter hvad jeg kan "tåle". Det går sikkert ikke andet lige 15 min så er det over på sofaen, fordi jeg bruger megen energi og drivkraft i at skrive på min pc. Det skal jeg lære at gøre lidt langsommere og med knap så meget iver.
Kender det alt for godt. Jeg havde en rigtig dårlig dag igår. Fik ikke lavet noget som helst. End ikke hundene fik deres gåtur.

Jeg har svært ved at forstå kroppens signaler. Det ene øjeblik føles den ok, og jeg er glad og har mod på livet. Det næste øjeblik kommer smerte*******t, hvor Lucifer brænder mit ben, og stikker sin fork i det. Selvom at jeg har levet sådan i snart 2 år, har jeg stadig ikke fundet min stopknap.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Da jeg i sin tid for 4 år siden startede hos min første psykolog havde hun også afspænding indkluderet og det var /er guld værd. Jeg fik en cd med hjem med indtalte afspændingsøvelser og med tiden kunne min krop "huske" når det var den skulle slappe af. Den kunne genkende seancen. !! Jeg kunne sætte min smerte skala før og efter og den var klart faldende.

Senere gik jeg over til meditation fra en cd. som jeg fik ved et mindfull meditations kursus ved min nuværende psykolog og nu har jeg det bedst ved bare at ligge i ro og mag på min sofa, men hænderne på min mave. Min krop slapper fuldstændigt af og jeg kan ligge der og bare være mig selv og få mit smerte niveau drastisk reduceret. Nogle gange tager det længere tid en andre, men kroppen elsker at jeg "tager mig" af den.
Jeg kunne godt tænke mig at lære det. Min nuværende meditationsform, er skønlitteratur. Men det er ikke hver dag at hovedet kan koncentrere sig. Enten pga. morfin tåger, eller også pga. voldsomme smerter.

Jeg håber lidt at psykologen på mandag, kan hjælpe mig til at få lidt bedre styr på mine smerter og frustrationer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er klart at forskellige belastninger i ens liv kan højne smert niveauet, men man kan selv være med til at begrænse det psykisk ved at sætte grænser for sig selv og tage de pauser man har brug for.
Det med at sætte grænser har jeg lært. Men nogle faktorer kan man ikke gøre noget ved. Som f.eks. kommunen. Og hvad gør man så???

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Og så har jeg i øvrigt så småt lært at kopiere Jeg har dog ikke brugt det her, men i andet indlæg, så tak for hjælpen.
Jeg er glad for at du forstod min manual

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Håbe at din sag ved kommunen arter sig til din fordel, spændende af høre hvad din sagsbehandler og lægekonsulent så siger eller sætter igang.
Jeg fik endnu et afslag i går (det kan være årsagen til den dårlige dag). Selvom at min advokat har meddelt min sagsbehandler, at mit helbred har taget en ny drejning, blev klagen revurderet til et nej.

Når de skal tage stilling til sager ang. dem selv, så er sagsbehandlingstiden lige pludselig ekstrem hurtigt........Lidt påfaldende, er det ikke??????
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 08:29   #30
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
At din læge vil tage din sag op til H-konference er klogt og viser at vedkommende ikke er 100% skråsikker. Professionelt.
Jeg er også taknemmelig for, at jeg ikke er helt afskrevet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Derfor, hvis muligt tag det lidt roligt i nærmeste tid. Men tænk over, hvad du kan og vil gøre i fremtiden.
De tanker er oppe at vende hver dag. Jeg har bare svært ved at se fremtiden, når mit funktionsniveau er så lavt, som det er.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helbred det syge system Daizyrina Et godt link! 5 01-09-2011 18:08
Den gamle FP i Århus - kun helbred? heltinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-02-2011 01:04
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
der skal et godt helbred til at være syg... gitte40 Dit og Dat 1 26-09-2008 12:31
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension