K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2017, 22:30   #1
elton
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
elton er ny på vejen
hetz fra faglig koordinator

må man nævne ens faglige koordinators navn ? nej det regner jeg ikke med. men jeg har en der køre fuldstændig hetz på mig.

lige fra jeg har været på socialmedicinsk enhed, har han kun koncentreret om at der står i rapporten, at jeg har været til 5 hundeudstillinger i 2016, og jeg opholder mig så meget som muligt i mit sommerhus.
han kikker slet ikke på de diagnoser jeg har.
han kom ind i billedet 3 måneder før, mit 3 årige ressourceforløb skulle slutte. har aldrig hørt om ham før.
men nu skulle jeg bare igang, jeg lider bla. af fobisk angst for at færdes ude alene.
udstillingerne har jeg kunne komme til, med hjælp af min kæreste. og jeg har max været i ringen 5 min selv. ellers har min veninde løbet ind med min hund. det var blevet anbefalet af min psykolog, at jeg skulle prøve at komme lidt ud. Og hun syntes jeg skulle prøve, at vælge noget jeg godt kunne lide med en person, jeg føler mig tryg ved.
det er også blevet forklaret ham.
han sender mig til et kursus i skrivning af CV og jobsøgning. og der bliver tilknyttet en mentor ( den samme person der underviser ).
efter at have haft mentor hjemme hos mig selv til par gange, ( på trods af at min faglig koordinator nægter at tro på, jeg har bopæl i københavn, og har meldt mig til kommunen med en boligsag) begynder jeg at møde inde på stedet, til mentor samtaler, men stadigvæk med min kæreste. da jeg ikke kan komme alene. det bliver lagt ved 13 tiden 2 gange om ugen.
til undervisningen skal jeg 1 gang om ugen, komme kl 9 og det stopper kl 13.30. der forventer man, jeg kan sidde med en masse mennesker uden støtte.
jeg har prøvet at sidde i lokalet, men har som regl måtte forlade stedet efter 15-30 min. det har jeg gjort et par gange.
min mentor har løbende kontakt med min faglige koordinator, der bliver ved med at spørge ham, og han tror på jeg har bopæl i københavn.
og det ender med at han kræver, jeg skal komme hverdag kl 9, til mentor samtale. så man kan se at jeg nu også opholder mig i kbh.
jeg har sagt, at jeg ikke kan komme derind selv. da jeg ikke kan færdes alene, uden en jeg føler mig tryg ved. mentor nævner han måske kan komme og hente mig. det syntes jeg ikke, jeg er helt parat til endnu. da jeg stadigvæk ikke føler mig helt tryg ved ham.
men jeg forslår, han kan komme hjem til mig, men det afviser min koordinator helt. mærkeligt når nu han nægter, at tro på jeg ikke har bopæl i kbh.
her forleden skulle jeg komme til møde, om hvad der skal forlægges rehabiliteringsteamet, han syntes jeg skulle have et år ressourceforløb mere, så man kunne arbejdsprøve mig ordentlig. det havde jeg i første omgang sagt ja til. ( skal lige nævnes jeg er 50 år )
men efter hans konstante mistanke og trussler om sanktioner m.v..
siger jeg til ham, jeg ikke tør tag et år mere med ham som koordinator.
han bliver vildt hidsig og bliver ved med at spørge om jeg bare vil slutte ressourceforløbet og ikke vil have et nyt. jeg siger ja.
men mit gl. ressourceforløb var jo allerede sluttet for en månede siden, han har bare trukket det ud, med at få det forlagt rehabiliteringsteamet.

jeg får et brev på eboks, at da jeg ikke vil forsætte i ressourceforløb skal jeg melde mig ledig på jobcentret og kan søge kontant hjælp???
jeg er rimelig chokeret, mener man får ressourceydelse til det er forlagt rehabiliteringsteamet. men jeg har været på jobcentret og der får jeg at vide jeg skal sende en klage. men indtil videre skal jeg søge om kontant hjælp.
jeg får så at vide der lige var sendt et brev til mig, om et møde i oktober hvor en sagsbehandler skal hjælpe mig med, at søge førtidspension.
det er jo som sådan fint nok.
så får jeg så et brev fra min faglig koordinator, at han har sendt spørgsmål og billeder fra udstillinger til klinisk funktion, om det kan være rigtig at der er noget til hinder for, at jeg kan møde hverdag kl 9, men godt har kunne gå til 5 hundeudstillinger i 2016, godt nok med hjælp fra kæreste.
Disse spørgsmål vil indgå i den samlede vurdering efter samtalen med sundhedskoordinator.
ja, jeg havde bedt om at få en sundhedskoordinator på, men fik aldrig rigtig snakket med hende, da jeg brud grædende sammen og han styrtede ud af døren, da jeg sagde, jeg ikke kunne tag et år mere med han.

er klinisk funktion den samme person, jeg har snakket med i socialmedicinsk enhed?
er det nogen jeg kan kontakte, så de får min side af sagen? inden jeg skal sidde foran rehabiliterings teamet?
den mand gøre alt for at få mig kørt i sænk, dette her er kun en brøkdel af det.
og jeg kan tydeligt se at førtidspension bliver det ikke til, med de ting han sender rundt.
elton er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2017, 10:35   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er mere vægt bag ved ordene hvis man faktisk bryder sammen ved for meget aktivitet, end hvis det bare er en mundtlig påstand.

Personligt kom jeg på hospitalet i 6 måneder efter praktik som ødelagde mig selvom alle mulige hensyn var taget.
Men der blev i rehabiliteringsteamet vægtet at jeg faktisk prøvede.

Ang. Hundeudstillingerne kan det måske være svært at forstå hvad du kan, og kommunen kan på den baggrund tolke at du gennem korrekt støtte måske kan gennemføre en praktik.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2017, 11:20   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan altid kontakte lederen af den afdeling, den pågældende er ansat i og få en snak med denne.

Måske passer din og koordinatorens kemi ikke sammen.

Måske er det reglerne, der køres efter.

Men prøv at tage kontakt til lederen af afdelingen, så du kan få mere ro på.
Alt andet er jo ikke rimeligt for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2017, 11:30   #4
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Klinisk funktion er en del af Socialmedicinsk enhed.
Hvis det var mig så vil jeg kontakte dem og høre om hvad kommunen reelt har kontaktet dem omkring (evt. søge aktindsigt ved kommunen eller begge steder) og så overveje om det er noget der skal gøres yderligere ved.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2017, 14:54   #5
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kan du ikke få psykologen til at skrive en erklæring om, at dine hundeaktiviteter på et år drejer sig om 5 x 5 min i ringen med støtte/ledsager og få det vedlagt din sag? Problemet er dog nok, at hvis du har kunnet gennemføre noget i 2016, som du ikke kunne året før, kan de påstå, at der er udviklingsmuligheder, at din tilstand ikke er stationær. Også selv om det er meget lidt, og intet har med arbejdsevne at gøre.

Københavns Kommune er meget restriktiv med førtidspensioner, og det lyder som en meget nidkær faglig koordinator, som ikke gør noget godt for dit helbred. Det får mig til at tænke på, om du måske kan flytte din adresse til din sommerhuskommune og bo der fast?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2017, 14:50   #6
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeg er enig med strandpigen. Netop Kbhs kommune er notorisk kendt for ikke at tildele førtidspension til nogen som helst, jo måske hvis du ligger på Hospice med forventet levetid 1 mdr.

Jeg ville klart finde en anden kommune, evt der hvor dit sommerhus er. Så er du også af med ham du ikke kan med, i samme omgang.

Lidt OT: nogen gange skal man åbenbart også blot være heldig. Jeg fik min førtidspension blot ved at underskrive en samtykkeerklæring om at de måtte få oplysninger fra min læge (som aldrig har set mig). 3 mdr senere havde jeg FTP, ingen arbejdsprøvning, jobsøgningskurser, resourceforløb og hvad de ellers kalder alle de "fine" ting.

Jeg kan da stadig købe ind og lave mad selv, jeg har set andre sidde i kørestol for livet efter fx trafikuheld, som IKKE får det.

Sidst redigeret af fuerzzzs1; 16-09-2017 kl. 14:54.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2017, 17:29   #7
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Elton, Hvis du flytter til en anden kommune, er du ikke bundet til at blive der. Når du har fået din pension eller flexjob, kan du flytte den med dig - også tilbage til København, hvis du skulle ønske det. Der er selvfølgelig ingen garanti for, at det går bedre et andet sted, men det kan vel dårligt blive meget værre end København.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser

Jeg kan da stadig købe ind og lave mad selv, jeg har set andre sidde i kørestol for livet efter fx trafikuheld, som IKKE får det.
Jeg kan købe ind og lave mad ca. to gange om ugen, på en god uge. Jeg fik pension på lægeerklæringer alene - og klage til borgmesteren over regional sundhedskoordinator.
Jeg har dog en veninde, som er dårligere end mig (hjerneskadet og andre tunge diagnoser), som ikke har fået pension efter mange år. Hun bor i Københavns Kommune. De er fuldstændigt skamløse.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2017, 00:23   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg fik altså pension i Københavns kommune som en af de første efter de nye regler.
Min erfaring er at man får pension når alt papirarbejde er i orden og pilen kun vender en vej.
At de så prøvede at tørre et ressourceforløb af på mig først, ændrer ikke på at papirerne faktisk var til en pension.

Så rådet er:
Sørg for at spille med, uanset kommune, så får du den bedste sag at gå videre med ved et afslag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension