K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2015, 17:28   #11
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tusind tak for svar.
Jeg synes også at have læst mig til, at man starter nedefra på timeantal og så bygger på, men var usikker på, om man selv overhovedet har noget at skulle have sagt omkring de timer.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 12:02   #12
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Fleksjob kvoter.....

Er der nogen der ved, om der er begrænset antal fleksjob i hver kommune, altså om der er kvoter? Så når de er opbrugt, er der ikke flere før næste periode

Hvem skal i øvrigt lave det der hedder, en "funktionsvurdering/beskrivelse er det den eksterne aktør eller Jobcenteret?

Tak for de mange kloge folks bidrag herinde - stedet man kan få et svar
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 12:41   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej der er ingen kvoter (officelt - men jeg har hørt fra en jurist at det er lidt nemmere at få tilkendt mange ting i starten af et budgetår) - er man tilkendt fleks er der ingen kvorter for hvormange der kan være i job

Da jeg fik lavet en funktionsevnebeskrivelse, var det en ergoterapeut som jobcenteret skulle betale for hos en anden kommunal enhed - center for job og afklaring (tror det kostede jobcenteret omkring 6-8.00kr at få den lavet) - beskrivelsen erstattede en arbejdsprøvning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 14:17   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Capella

jeg er lidt nysgerrig på hvordan det gik med din fleksjobansøgning.

er du blevet visiteret til fleksjob?

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 16:37   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommuner laver hvert år nogle måltal..på hvert område....så der er en slags kvoter...

Man kan se det tydeligst i slutningen af et år og starten af et nyt...i slutningen bliver der ikke tildelt særligt mange pensioner, fleksjob osv.

Når man så kommer hen på den anden side af året....ja så stiger det som regel gevaldigt..

Når kommuner laver de måltal....ja så sættes der penge af til det...og det er derfor de plejer at følge disse måltal slavisk..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2016, 10:11   #16
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tusind tak for svar Webmaster & Gisne
Er der flere ting jeg skal være opmærksom på inden min sag kommer for rehabiliteringsteamet? - har en sagsbehandler der hænger noget i bremsen, så fornemmer jeg selv må være den, der har styr på, at alt er tilstede, så den ikke bliver afvist alene grundet manglende dokumentation.........
Go søndag

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Capella

jeg er lidt nysgerrig på hvordan det gik med din fleksjobansøgning.

er du blevet visiteret til fleksjob?

vh sortepigen
Hej Sortepigen
Nej så langt er jeg desværre ikke endnuså prøver at holde hovedet højt og få øje på lyset, som vel er forenden af tunellen
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 15:57   #17
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Cool Tv indslag fra TV2 eller Lorry

Jeg har fra en bekendt hørt om et indslag på enten TV2 eller Lorry, der handlede om pension og fleksjobbevillinger der bliver holdt hen og medarbejderne belønnet med bonus for at udsætte sagerne - det indslag ville jeg rigtig gerne høre/se, så er der nogle herinde der kan sende et link og i øvrigt kender til det?
Jeg mener det blev sendt i august eller deromkring......
På forhånd tak

Sidst redigeret af Capella; 04-10-2017 kl. 16:16.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension