K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2017, 23:18   #1
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Vedr. Kontanthjælp og vikarjob og sygemelding

Min Samlever som er på kontanthjælp fik den 6 - 6 et vikarjob som I første omgang var på 1 eller 2 uger og så blev han syg og han er syg og han var hos lægen i dag og det er en virusinfektion så han kunne ikke få medicin derfor.
Så sendes der nogle breve han skal udfylde fra jks som er hans arbejdsgiver og senere i dag får han afslag på sygedagpenge og det er nok rigtigt at man ikke kan få det når man ikke arbejder i et fast arbejde.
Desuden får han et brev fra jobcenteret vedr. Afmelding fra jobcenter - her står at han er afmeldt jobcenteret med virkning fra den 12 juni 2017 afmeldt på grund af sygdom.
Du er derfor ikke længere registreret som arbejdssøgende og dit CV er gjort ikke tilgængelig for søgning.
Hvis dit kontaktforløb er blevet varetaget af en af vores samarbejdspartnere er dette også afsluttet. Hvis du igen ønsker at være registreret som arbejdssøgende i jobcenteret kan du gøre det fra min side på jobnet. Dette har han gjort i dag den 14 juni. Herefter står der at han måske ikke har ret til ydelse hvis han ikke er registreret som arbejdssøgende i jobcenteret.
Venlig hilsen fra Kommunen.
Så er mit spørgsmål kan han så ikke få nogen hjælp når han er syg og han har været hos lægen uden at man har bedt ham om det endnu?
Kommunen vil nu også tage hans feriepenge som han har bedt om at få udbetalt selv om at vi først holder ferie i ugerne 32 og 3 dage i uge 33 og det har jeg hørt ham fortælle til sin sagsbehandler da vi var i jobcenteret før han fik vikarjobbet og vi er ikke gift men er der nogen som har forstand på alt dette jeg kan ikke følge med længere ?
Hun kunne heller ikke sige at han måtte have en god bedring hun mistænkte ham for ikke at være syg.
Hvornår skal han give en lægeerklæring til kommunen ?
Mvh MAKN1955

Sidst redigeret af MAKN1955; 14-06-2017 kl. 23:24.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension