K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 19:50   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Må jeg bede om kammertonen tak!

I forbindelse med den varslede standsning af mine sygedagpenge, har jeg haft fat i min fagforening og vanen tro, var der absolut intet hjælp at hente.

En ting er, at fagforeningen reelt ikke mener, at der ud fra div lægeerklæringer er nogen forlængelsesmuligheder, men MÅDEN det bliver formuleret på.....jøsses altså siger jeg bare!

Hvorfor skal man trædes på når man allerede ligger ned? Er det fordi det bare er lettere og de ikke skal skræve så højt???

Jeg fik direkte at vide:

-min psykolog er et fjols (flere gange faktisk)

-lægekonsulenten talte min sag (selvom det er på lægekonsulentens skøn kommunens sb vurderer, at der ikke er tale om noget forlængelsesgrundlag og selvom lægekonsulenten er lodret uenig med både læge og psykolog i deres vurderinger)

-det var iøvrigt ikke kommunens opgave bare at give mig alt hvad jeg pegede på (fordi psykologen har understreget vigtigheden i, at tiltaget laves i samarbejde med mig)

Som sagt - en ting er, at fagforeningen ikke mener der er tale om forlængelsesmuligheder, men hvorfor kan dette ikke formidles på en ordentlig måde?

Hvis jeg ikke var nedtrykt, håbløs og tæt på at give op da jeg kontaktede fagforeningen, så fik de mig da lige et skridt nærmere....

Det var en så nedværdigende oplevelse at tale med sb fra fagforeningen

Har man som syg ikke ret til at blive talt ordentligt til og behandlet med en værdighed på lige fod med alle andre?

Nå, bare lige lidt søndags-blues her på falderebet til, at mit partshøringssvar skal afleveres...måske derfor humøret og energien er i bund og der ikke er kræfter til at andet end kun lige at holde næsen ovenvande....

Sidst redigeret af Håber; 13-03-2011 kl. 21:44.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 20:01   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det er da en usympatisk sagsbehandler de har ansat i din fagfore. - hvordan er det .. vil de gerne modtage din kontingent .. eller ??

Fagforeningen skal da arbejde for dig og ikke imod dig... Hvis du har overskud, så vil jeg anbefale at du kontakter fagfore. formand i morgen for at høre om det er en gængs tone og måde at træde på folk der alligevel ligger ned..
Og hvad formanden så vil gøre ved det...

Sender dig et varmt
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:06   #3
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
lige mine ord som Lunasdatter skrev:
Fagforeningen skal da arbejde for dig og ikke imod dig...
du kontakter fagfore. formand i morgen for at høre om det er en gængs tone og måde at træde på folk der alligevel ligger ned..
Og hvad formanden så vil gøre ved det...

herfra
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:55   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Desværre... -og jeg mener virkelig desværre, er der i rigtig mange fagforeninger ansat personer der stort set kun vil hævde sig selv, og derfor går det - desværre - ud over medlemmerne og især de svage, os der ligger ned i forvejen

At det så fører til deres(fagforeningernes) nedlæggelse er kun beklageligt, men en selvfølge da vi jo heldigvis lever i et frit land


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 12:01   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Suk, lyder fuldstændigt som min mands fagforening 3F Slagelses afd -føj!
og ja, SELVFØLGELIG skal fagforeningerne da være der for den forsikrede, det skal de og ej heller borgeren da være i tvivl om!

Jeg ville også, som foreslået, gå til Hovedforbundet, hvis din fagforening stadig nægter at hjælpe dig.

Hva bilder de dem ind, hvis ikke fagforeningerne vil være der for deres sygemeldte/ramte medlemmer ja, så syns jeg saft susme at de skal melde klart ud: vi vil IKKE have noget at gøre med de medlemmer!!!

-og så er det jo op til borgeren om man vil forsikre sig på nogen måde, i disse "sociale anordninger"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 15:43   #6
pspina
Føler sig hjemme på K10
 
pspinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 33
Styrke: 15
pspina er ny på vejen
jeg fik heller ikke hjælp hos fagforeningen trods det at jeg havde været medlem siden 1979 .. de kunne kun hjælpe når der ikke kørte en sag (FOA) tilsidst efter at have kontaktet dem 3 gange meldte jeg mig helt ud og så kunne de ringe til mig ..

hvorfor jeg meldte mig ud??og det fik de at vide uden at pakke noget ind..
Jeg kan ikke bruge en fagforening som ikke gider hjælpe når jeg har brug for det..

desuden har jeg været sygemeldt i over 6 år og skal i fleks .. så starter helt forfra ..

desværre er de der ikke når man har brug for dem..
pspina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 16:45   #7
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Kære Håber....

Hvad med at kontakte DUKH, den uvildige rådgivning? de er super søde der! Tlf 76 30 19 30
Håber du får den hjælp du har sådan brug for, jeg står sikkert selv snart i samme situation inden længe

Rigtigt meget held og lykke fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:15   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg havde lige en partshøring der optog min tid og tanker (ikke at det gjorde nogen forskel overhovedet iøvigt al den tid jeg brugte på den), men nu har jeg sendt klagen til den ansvarlige for den afdeling. Jeg har fået svar tilbage om, at vedkommende vil vende sagen med den socialrådgiver jeg klagede over og vende tilbage.

Tvivler på, at socialådgiveren vil stå ved at have sagt det og det ender formetlig med noget ala: vi beklager du har fået den opfattelse af samtalen! Men nu må jeg se.....jeg har jo intet tabt ved at gøre det og hvis der ikke kommer noget rigtig godt op af deres hat, så kan de jo heldigvis få lov til at slippe for mit kontingent fremover...
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:33   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Tak for jeres svar. Jeg havde lige en partshøring der optog min tid og tanker (ikke at det gjorde nogen forskel overhovedet iøvigt al den tid jeg brugte på den), men nu har jeg sendt klagen til den ansvarlige for den afdeling. Jeg har fået svar tilbage om, at vedkommende vil vende sagen med den socialrådgiver jeg klagede over og vende tilbage.

Tvivler på, at socialådgiveren vil stå ved at have sagt det og det ender formetlig med noget ala: vi beklager du har fået den opfattelse af samtalen! Men nu må jeg se.....jeg har jo intet tabt ved at gøre det og hvis der ikke kommer noget rigtig godt op af deres hat, så kan de jo heldigvis få lov til at slippe for mit kontingent fremover...

Hej Håber

Og næste gang husker du så optageren...

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:41   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg havde desværre ikke mulighed for at optage
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension