K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 01:03   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Erstatningsnævnet for Voldsofre - erstatter bredere!

Faldt over en artikel, om 4 søfolk der havde fået erstatning for Tort og Svie - fordi de havde været gidsler på et skib.
De havde anlagt sag mod Rederiet, altså skibets ejer, og tabt.
MEN, i stedet modtog de 2 år senere (igår fredag) med posten, brev fra Erstatningsnævnet under Civilstyrelsen, om tilkendt erstatning.
De får 100.000 - der står ikke om det er tilsammen.

Men det er også mindre vigtigt!
Det vigtige er, at vi i Danmark , modsat f.eks. USA, ikke har en lang tradition for at erstatte folk for Tort og Svie, krænkelser (undtaget sexchikane på arbejdspladsen) osv, men stort set kun skade på materielle ting, eller grov personskade.

Så begyndte jeg at søge lidt rundt, og fandt så nogle interessante informationer, som jeg iler med at dele med jer.

Fremfor endeløst at skrive til Hjorten, Støjsenderen og diverse borgmestre, ville det være interessant at se, hvad der ville ske, hvis der pludselig blev rejst en byge af SAGER MOD JOBCENTRE, SOCIALKONTORER og andre kommunale instanser.

VEJEN til målet er her vigtigere end, hvorvidt nogle rent faktisk ville få erstatning, og MIDLET, at få rettet nogle kanoner og noget opmærksomhed mod vore hjemlige, skattebetalte forbrydere, ville være med til at holde liv i de gløder, der ulmer rundt omkring i medierne allerede!

God skrivelyst derude.


http://www.civilstyrelsen.dk/Erstatn..._for_hvad.aspx

Et lille opløftende udsnit fra hjemmesiden:

Tort og krænkelse

Godtgørelse for tort er en særlig form for godtgørelse, der kun ydes, hvis man har været udsat for frihedsberøvelse, voldtægt, incest, blufærdighedskrænkelse eller anden kønsfrihedsforbrydelse, hvorved ens ære eller selvfølelse er blevet krænket.

Godtgørelsens størrelse afhænger af overgrebets karakter og veksler mellem 5.000 og 125.000 kr. Der ydes højere godtgørelse for skader sket den 1. januar 2002 og senere, end for skader sket før denne dato.

Hvis man har været udsat for et andet særlig groft overgreb, kan der i særlige tilfælde ydes godtgørelse for krænkelse.

Det er i den forbindelse en betingelse, at der er tale om et overgreb, der er foregået over længere tid eller et overgreb, hvor der er anvendt våben.
Overgrebet skal have medført alvorlig skade og skal normalt resultere i en straf på omkring 1 års fængsel.

Krænkelsesgodtgørelse udbetales normalt med 10.000 kr. Dette beløb kan dog fraviges, hvis der foreligger særlige omstændigheder.

Reglerne om godtgørelse for tort findes i erstatningsansvarslovens § 26, stk. 1-2.

Reglerne om godtgørelse for krænkelse findes i erstatningsansvarslovens § 26, stk. 3

Folk der har været i hænderne på psykopaten (psykiater - desværre) EVA BLACH fra Aalborg, burde f.eks være selvskrevne til at søge på denne paragraf.
Det er jo i DEN grad blufærdighedskrænkende som incestoffer der søger behandling, at få at vide, 'at man nok kunne lide det'!


Er klar over det er dårligt at poste på dette tidspunkt af døgnet, så hjælp lige med at holde kog i denne tråd, så den ikke glider baglæns i glemsel for hurtigt - flest muligt skal da se de har nye muligheder.


HANDLING skaber FORVANDLING!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 16:34   #2
pspina
Føler sig hjemme på K10
 
pspinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 33
Styrke: 15
pspina er ny på vejen
svar

jamen det kan jo ikke bevises at hun sagde det eva black og der skal vil være beviser ikke ???
pspina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 20:57   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
JA, LS, vil da give dig ret i princippet MEN det store spørgsmål er jo netop, hvem skal anlægge sagen og igen bevisbyrden?

Bevisbyrden kan jo netop af alle, være uendelig svær at løfte samt ikke at forglemme, er en decideret retssag jo, ikke billig, suk, langt fra!

-men intentionen i dit forslag kan vi KUN være enige om

(Ps, talte med vores egen advokat om det med at opnå retfærdighed, hvilket det jo må siges at være efter at have været i sagsbehandlerens vold i flere år osv, tja, det ville være nærmest utopi -plus en regning af format, for at opnå hvad? Det Er og Blir svært, men sæføli ikke umuligt!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:29   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
LS

Jeg er helt med på din ide, og ville såmænd også hjertens gerne springe med på den
Dog vil det kræve noget planlægning at kunne gøre det

Jeg gad godt se reaktionen, hvis det kom frem at en horde af mennesker lagde sag an mod kommunerne

For mig at se kunne de relevante overskrifter være:
Tabt arbejdsfortjeneste
I mit tilfælde er jeg overbevist om at jeg ville have været i stand til at klare et fleksjob, havde jeg blot fået hjælp istedet for provokationer
Svie og smerte
Hvor mange af os har ikke oplevet at måtte sygemelde os grundet kommunens behandling af os. Erstatning udbetales per sygedag
Varige mén
Hvor mange af os har fået tilraget os ekstra diagnoser i vores tid i systemet, såsom angst og depression. Erstatning udbetales efter méngrad

Det er dog en alt for uoverstigelig opgave for den enkelte af os at få overblik, så hvis det skal gøres, skal der laves en skabelon, som vi blot kan udfylde med vores egne eksempler

Men hvis der findes en, der vil/kan formalisere dette, ville jeg være ganske villig til at tage dette skridt. Ikke fordi jeg ville forvente at få erstatning, men fordi det forhåbentlig kan være med til at få stoppet de daglige overgreb, som folk i systemet må lide under
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 16:47   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det første skridt starter med én selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg er helt med på din ide, og ville såmænd også hjertens gerne springe med på den
Dog vil det kræve noget planlægning at kunne gøre det.

Det er dog en alt for uoverstigelig opgave for den enkelte af os at få overblik, så hvis det skal gøres, skal der laves en skabelon, som vi blot kan udfylde med vores egne eksempler
Tassi:

God idé, så også de dårligt skrivende kan være med til at kæmpe egen sag.

Og du skriver jo et pænt og forståeligt dansk.

Glæder mig til at se dit første bud på en skabelon - en overordnet formulering af hensigten - at anmelde Socialforvaltningen/Jobcentret/kommunekontoret, som andre velskrivende så kan byde ind på.

Det behøver ikke være særlig langt - blot utvetydigt.

Hvis projektet respekteres, og tråden ikke spammes og kapres, af for sagen uvedkommende kommentarer, er det slet ikke uoverskueligt.

Ang. omkostninger: der bevilges med altovervejende sandsynlighed fri proces, idét sagen har en bredere offentlig interesse, og kan danne præcedens.


Frem med JA-hatten folkens og igang med at omdirigere den her på siden tydelige skriveglæde, fra angst og nedrakning (en vis mængde er helt forståelig og nødvendig, men lavinen bliver udmattende i længden for alle der læser med på siden) til noget vi sammen kan få til at pege fremad, så der kan sættes en stopper for kvaksalveri og overgreb.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slagsmål: Hvad erstatter førtidspensionen Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2012 20:50
Sorø: Ambulance erstatter akutbil buster Det er da strengt ! 2 01-03-2011 10:44
Fastsættelse af årsløn og udbetaling fra Erstatningsnævnet/civilstyrelsen Anna1 Alt det andet 2 05-02-2011 17:39
Civilstyrelsen - erstatningsnævnet Anna1 Dit og Dat 7 31-05-2010 10:10
Ny mulighedserklæring erstatter lægeerklæring Færselsuheld Dit og Dat 1 06-01-2010 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension