K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 18:18   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den opgivende stemning...

Kære Hvad `nu

Når den enkelte møder udsagn som beskrevet af Tzari SKAL der reageres korrekt.

Endnu engang.... det er let at sige men det eneste der er at gøre. Ellers fortsætter kommunernes ansatte med deres fremturen med personlige udsagn som Tzari har beskrevet, som er sandheden for mig grundet min erfaring som bisidder og 33 års erfaring.

Her skal vi hjælpe hinanden videre med råd, som er at kommunerne skal have modstand med loven i hånden.

Og ikke, som jeg i dette tilfælde, oplever (jeg kan jo bedømme forkert) at vi kun beklager os.

Vi skal reagerer når vi møder slige udsagn.
Kan vi ikke selv skal vi følge de råd der gives her på k10.

Ellers fortsætter det jo desværre.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:34   #12
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hvad `nu

Når den enkelte møder udsagn som beskrevet af Tzari SKAL der reageres korrekt.

Endnu engang.... det er let at sige men det eneste der er at gøre. Ellers fortsætter kommunernes ansatte med deres fremturen med personlige udsagn som Tzari har beskrevet, som er sandheden for mig grundet min erfaring som bisidder og 33 års erfaring.

Her skal vi hjælpe hinanden videre med råd, som er at kommunerne skal have modstand med loven i hånden.

Og ikke, som jeg i dette tilfælde, oplever (jeg kan jo bedømme forkert) at vi kun beklager os.

Vi skal reagerer når vi møder slige udsagn.
Kan vi ikke selv skal vi følge de råd der gives her på k10.

Ellers fortsætter det jo desværre.

Mange hilsner
Peter
Jeg sidder i samme situation, altså at få oplyst:
"her i kommunen er der ingen der får pension, med mindre de er terminale"
Jeg blev selvfølgelig træt af at nogen sad og sagde sådan, men da jeg ved det ikke er vedkommende der træfer beslutningen i sidste ende, så har jeg valgt at vente og bruge mit krudt et andet sted, nemlig der hvor det kan betale sig.

Jeg venter til sagen har kørt lidt længere og der er sket noget afklaring og der efterhånden kommer nogle overordnede ind over, og tro mig det gør der altid, før eller siden, når vi snakker om mine sager
Så begynder jeg at tage fat på at de er u-udholdelige når de generaliserer og ikke ser på mennesket.
At komme med sådan en fremturen overfor en "menig soldat på gulvet" er hverken rimeligt eller brugbart, nej op til toppen med den slags.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:36   #13
Nomoney
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2013
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nomoney er ny på vejen
Hej Alle,

Ja kommunen er meget langsommelige og fortæller os ikke hvilken muligheder vi har eller noget som helst. Jeg har selv været på kontanthjælp i 5år snart pga depression,socialfobi, angst,ptsd, med mere. Jeg håber også at kunne få førtidspension, men tror at det er nærmest umuligt at få, men jeg ved det ikke...

Jeg venter også på at komme til møde på jobcenteret, efter at jeg igen har talt med en psykiater der skulle lave sådan en kæmpe erklæring til kommunen. Det er den 4 psykiater jeg har haft kontakt med. Den psykiater jeg talte med her sidste gang, mente at jeg kunne have gavn af et terapi forløb..Ja så kan jeg bruge 2 år på det og stadigvæk være på kontanthjælp og "håbe" på et Flexjob om nogle år. Så kan jeg få udbetalt 11000kr om måneden resten af livet, førtidspension giver ca 12500kr pr mdr så det er jo meget mere at leve for.

Jeg syntes også, at jo mere at man er i kontakt med kommunen og deres tilbud, bliver man mere syg og mister troen på det hele.

Det var lidt herfra:-)
Nomoney er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 19:07   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hm det er sørme svært...for på den ene side...ja så er det opgivende det hele....

På den anden side kan vi....her menes alle os borgere....ikke rigtigt tillade os at være for opgivende...

Vi er simpelthen nødt til at få alt på skrift så man kan sende det videre til rette vedkommen....og hører om det var intentionen...

Det der i den grad mangler...det er nogle afgørelser på ting som er vedtaget på baggrund af de nye regler...

Dette får vi kun hvis folk klager over de afgørelser...

Vi er nødt til at kunne "bevise" os ud af det...og reagere med dokumentation og love i hånden...

Kunne vise de folkevalgte hvordan der bliver reageret ude i kommunerne på de nye regler...og når der engang kommer nogle forhåbentligt gode og brugbare afgørelser....ja så bliver det så meget nemmere at kunne reagere på tingene...

Det der med at der sidder en tilfældig sagsbehandler....formodentligt uden den store uddannelse....og siger til en borger at de gør sådan og sådan...det kan desværre ikke rigtig bruges til så meget...for som rigtig mange herinde ved...ja så siger de hvad som helst når det bare ikke skal skrives ned...

Ja vi ved jo alle herinde at kommunerne snor sig som de kan...og de vil forsøge at gøre tingene ud fra deres økonomi og ikke tænke på mennesket bag.....

Men det må så være vores opgave at se om ikke vi kan få dem til at gøre tingene på en hensigtsmæssig måde hvor der også bliver tænkt på det menneske som gemmer sig bag det journalnr...

Til det skal vi bruge nogle afgørelser fra BAN og ankestyrelsen...som forhåbentlig er afgørelse lavet ud fra intentionen med lovene.....og vi skal bruge ting på skrift...fra kommunerne af så man tydeligt kan se hvordan de bestyre de love....så vi kan forsøge at gå videre med det...

Man kunne jo også frygte....måske med rette....at de ressourceforløb som folk skal i....bliver til syltekrukker....hvor man kan gemme folk hen i det uvisse...

Dette fordi det vil være ret dyrt for kommunerne at få lavet de ressourceforløb som de var tiltænkt da man lavede loven....

For det var nemlig tiltænkt at disse ressourceforløb rent faktisk skulle hjælpe mennesker....på tværs af myndighederne....socialt, lægeligt, behandlingsmæssigt osv....

Men det er dyrt at lave nogle forløb som dækker hele vejen rundt og som kan hjælpe borgerne...

Men igen er det svært at vide hvad det rent faktisk bliver til....man kan selvfølgelig have sine formodninger....men det er ikke til at vide før folk har været på dem....og set om de har tænkt sig at hjælpe dem på tværs af myndighederne...

Så lad os få noget dokumentation på de ting som sker...så vi kan se og finde ud af hvad vi kan gøre...

Det værste vi kan gøre....det er at give op på forhånd...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nomoney Se meddelelser
Jeg syntes også, at jo mere at man er i kontakt med kommunen og deres tilbud, bliver man mere syg og mister troen på det hele.
Dette er der ingen tvivl om overhovedet....det ved alle....og er en af grundene til at der findes et ord som "systeminvalid"..

Velkommen til
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 20:08   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet med informationer går også tabt, når mange tråd startere opretter flere tråde.......personligt bliver jeg ofte forvirret og får blandet dem sammen.

I denne sidste tråd (den før denne) bliver der fra min side, flere gange opfordret til, at man skal have alt på skrift!!
Men omvendt, kan det jo ikke siges nok!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26701
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 20:23   #16
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I denne sidste tråd (den før denne) bliver der fra min side, flere gange opfordret til, at man skal have alt på skrift!!
Men omvendt, kan det jo ikke siges nok!
I det tilfælde at det bare er noget der blive slynget ud, som jeg formemmer det er sket i dette tilfælde, der skal man nok ikke forvente noget på skrift, ene og alene på baggrund af at der ikke er nogen der vil stå ved at udtale sig sådan.
Således bør en sådan udtalelse betragtes som sludder og vrøvl, hvortil man kan lukke ørene, som jeg har prøvet at sige.

Sidst redigeret af Hva´nu; 07-05-2013 kl. 20:23. Årsag: sprogspasmer
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 21:30   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
I det tilfælde at det bare er noget der blive slynget ud, som jeg formemmer det er sket i dette tilfælde, der skal man nok ikke forvente noget på skrift, ene og alene på baggrund af at der ikke er nogen der vil stå ved at udtale sig sådan.
Således bør en sådan udtalelse betragtes som sludder og vrøvl, hvortil man kan lukke ørene, som jeg har prøvet at sige.
Du har jo fuldstændig ret.

Jeg har også selv siddet og rystet på hovedet over sb'ers mærkelige udtalelser.

Problemet er jo bare, at der sidder mennesker, som er mere autoritetstro end du og jeg, og disse mennesker tror på det, der bliver sagt, for de kan simpelthen ikke forestille sig, at en sagsbehandler kan finde på, at sige noget, som ikke er korrekt.

I de sidste år af min egen kamp med kommunen havde jeg fået kendskab til K10, og havde sat mig ind i mine rettigheder (mine pligter havde kommunen jo oplyst mig om, til hudløshed).
Hver eneste gang en sb kom med en underlig påstand, som ikke havde hold i loven, så klagede jeg til jobcenterchefen.

F.eks. da min sb påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.

Hvis alle gjorde noget lignende, så var der måske en lille chance (ja, jeg ved jeg er naiv) for, at nogle jobcenterchefer, borgmestre og andre, som der klages til, fik stoppet disse mærkelige udtalelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 00:46   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
I det tilfælde at det bare er noget der blive slynget ud, som jeg formemmer det er sket i dette tilfælde, der skal man nok ikke forvente noget på skrift, ene og alene på baggrund af at der ikke er nogen der vil stå ved at udtale sig sådan.
Således bør en sådan udtalelse betragtes som sludder og vrøvl, hvortil man kan lukke ørene, som jeg har prøvet at sige.
Enig!

Men det ''sjove'' er jo så også, at man VED man ikke kan få noget på skrift, fordi man bare VED sagsbehandleren står og lukker bræk ud - ikke altid, men engang i mellem, så begynder de at holde sig mere til lovgivningen, når de udtalelser sig efterfølgende.....

Og ellers har jeg også gjort lige som Vovse, klage i øst og i vest. Flere gange med mega fordel!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 03:07   #19
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Det her var et "brug for alle"(KVALME) møde med 8 folk. Det var Hende der stod for pensions nævnet der sagde det og de andre gav hende ret i det. DVS hende der står for at give pensioner konsekvent afviser dem ALLE og er HELT åben omkring det.

Hvad gør de hvis man har stået at mere afklaring er skadende for en. Husker ikke det tekniske ord(ord savnes meget kontra et eller andet). For alt min afklaring har gjort mig dårligere og dårligere og dårligere både fysisk og psykisk. Hvis man kan få det skrevet ned hvad gør de så

Hvor ser vi i den nye lov henne i fuld udgave?
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 07:23   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og ellers har jeg også gjort lige som Vovse, klage i øst og i vest. Flere gange med mega fordel!!
Det er ihvertfald mit indtryk, at det var med til, at få min sag til, at køre ordentligt.

Mest tror jeg det handler om, at man får vist, at man ikke finder sig i alt, at de ikke skal trille bæh med én.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gråzonen hjælp petra1919 Alt det andet 4 12-03-2013 23:22
gråzonen ann Spørgsmål ang fleksjob 0 02-04-2006 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension