K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 16:19   #1
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
§17 og aktivering?

Hej k10ere.
Jeg ville lige høre om kommunen må sende en i aktivering når man har søgt førtidspension efter §17?

Sagen er den at jeg i lang tid (flere år) har gået og ventet på at kommunen skulle finde et sted hvor jeg kunne komme i arbejdsprøvning. Men de har ikke kunne finde et sted jeg kunne tåle at være.

Jeg bad derfor min daværende sagsbehandler om at gøre min ressourceprofil færdig så den var klar når jeg søgte pension. Det har hun ikke gjort og for 2 måneder siden blev jeg enig med mig selv om at søge førtidspension efter §17.

Ca. 2 uger efter blev jeg indkaldt til møde på jobcenteret hvor jeg havde fået en ny sagsbehandler. Hun sagde at hun ikke havde hørt at jeg havde søgt pension og prøvede i næsten 45min at få mig til at trække ansøgningen tilbage og da jeg afslog dette sagde hun at hun så ville arbejde videre med min sag.

Mere end 8 uger efter jeg søgte pension blev jeg kaldt til møde på pensionskontoret hvor jeg skulle "informeres" om §17. Ved dette møde bad hun mig også om at trække min ansøgning tilbage hvilket jeg også afslog.

Jeg har så i dag været til møde med min sagsbehandler på jobventeret hvor hun også havde inviteret en fra noget der hedder "job in place" eller noget i den stil.
Ved mødet fik jeg at vide at jeg SKULLE starte på/i dette tilbud.

Er det lovligt at de sender en i aktivering/tilbud når man har søgt pension?

Og er det ikke lidt underligt at kommunen først begynder at interessere sig for ens sag EFTER man har søgt pension?

Hilsen Bambi

Ps. Jeg har forresten klaget over at kommunen har fået 8 uger ekstra til at behandle min sag ved at vente så længe med at indkalde mig til det møde.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension