K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2007, 21:35   #11
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Heps Stella

Tak for din opbakning!

Men.... Jeg har ikke ret til at vælge selv - jeg får ikke engang nogen valgmuligheder/indflydelse!

Har du andet på skrift omkring rettigheder - hører jeg meget gerne fra dig!


Knuz

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2007, 21:50   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej lena...

Jeg blander mig lige.

Din ressourceprofil skal opdateres, hver gang kommunen træffer en afgørelse.

I din ressourceprofil skal kommunen gøre rede for, hvordan du hurtigst muligt kommer tilbage på arbejdsmarkedet.

Altså skal den nye psykiater-erklæring bruges til at få dig tilbage på arbejdsmarkedet.

Mon den gør det? (se indlæg om ressourceprofiler og arbejdsevne)

Prøv at se nogle indlæg Fussen kom med med en bekendtgørelse i går, som jeg kommenterede. (jeg har ikke så meget tid lige nu)

Jeg mener, at vi har haft en tråd med frit valg af læger i f.m. en forsikringssag, hvor der også blev omtalt frit valg af læger i kommuner.
Kan du ikke bruge søgefunktionen og se, om der dukker noget op?

Ellers sig til, så ser jeg på det senere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2007, 23:55   #13
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hey søde Zuza

Du er ALTID mere end velkommen til at blande dig

Formålet med psykiateren - som kommunen siger - er at finde ud af, om det er deres egen uautoriserede psykolog (hvor en stor del af konklussionen er erklæret vildledende) eller autoriseret (og dermed uddannet) psykolog fra smerteklinikken der har ret.

Kommunens psykolog mener der er en psykisk overbygning, hvorimod såvel smerteklinikken, reumatologen samt neurologen siger det er fysisk - og fysisk alene.

Undrer mig lidt over argumentet

Jeg har undersøgt med center for sjældne handicaps, og der er intet i loven der sikre man selv kan vælge læge.

Vi har valgt at lade bolden ligge ved kommunen pt, og følge deres spor. Når min sag så er afsluttet forventer jeg at indsende hele stakken til ombudsmanden, og så kan vi jo pege på manglende borgerinddragelse nok engang.

Det er tungt, urimeligt og hårdt, men nok den eneste vej frem. Omvendt agter jeg fortsat at få Karen Jespersen til at forholde sig til sagen - på den ene eller den anden måde.

Kontakten til Ekstra Bladet er stadigvæk i gang. Ved ikke endnu om eller hvornår de skriver om problemstillingerne, men der er en vilje til at beskrive min/vores problemer.

Tak for opbakningen endnu engang

Knus

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 00:56   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lena...

Den her er vigtig i din sag, fordi kommunen ALDRIG har hjulpet dig til at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet.

For det andet tilrettelægger kommunen UDELUKKENDE sagsbehandlingen for at UNDGÅ at give dig pension. Den gør INTET ANDET i din sag, og det er altså ikke lovligt.

Prøv at læse her, hvor inkompetent din sagsbehandling har været hidtil igennem så mange ÅR.

Du er jo ikke engang visiteret til fleksjob, hvilket du burde have været for længe, længe siden... måske endda mens du stadig var i beskæftigelse.
De skulle allerede, MENS du var i beskæftigelse have tilbudt dig det, de
gør nu - men mange år for sent.

Citat:
§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.

§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.
Det er værd at læse nedenstående meget grundigt.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29554
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 10:59   #15
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kære Zuza

Endnu engang tak for det du gør for mig

Jeg er klar over de mange paradokser i min sag, guderne må vide der er langt fra lovgivningen til det der sker her!

Jeg værdsætter virkelig din hjælp - tvivl ikke på det!!!

Men jeg er nødt til at tro på min fagforening griber det rigtigt an, og lade dem bestemme forløbet i min sag.

Mange knusere

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 14:39   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er så lidt, lena.

Jeg er helt med på, at fagforeningen kører sagen - og at man skal tro på dem.

Det er jo grotesk, at kommunens PRIMÆRE formål er at hjælpe folk i job.

Og når DU, som har fysiske problemer, som betyder, at du har BRUG FOR KOMMUNEN, ikke får hjælp, kunne man jo ligeså godt nedlægge kommunen.

Jeg er overbevist om, at var du sund og rask, så havde du ALDRIG haft brug for kommunen... så var du i job nu.

Og det gælder sikkert mange her på k10.

Det er jo yderligere grotesk, at man har betalt skat i så mange år til et system, som skulle "gribe os", når/hvis vi får helbredsproblemer, så INTET gør.

Så kunne vi jo nøjes med at få overført en sum penge vha. en bogholder og spare alle de sagsbehandlere, chefer, jobkonsulenter, lægekonsulenter osv., som alligevel INTET lovligt laver.

Men eet er sikkert... de holder sig selv beskæftiget og hæver deres fede hyre.

Sikke et l....system, hvis eneste formål er at gøre folk fattigere og mere syge.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28
Der kom et brev ! Hejdien Politik og Samfund 6 19-06-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension