K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2009, 16:57   #31
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
hej igen
har så lige indsendt separationspapirer for at kunne få kontanthjælp. fik så at jeg skulle i aktivering, selv om jeg er sygemeldt. er ved at gå psykisk ned på det her cirkus.kan ikke anke da det er mere end 4 uger siden

Sidst redigeret af karen1191; 02-04-2009 kl. 17:00.
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 17:37   #32
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg har modtaget følgende svar på den mail jeg sendt til Bent Bøgsted.

Kære Henrik Pedersen

Det er absolut ikke plat. der er faktisk en del der mister sygedagpengene efter de gældende regler som samles op af denne aftale. Forlængelsen gives når kommunen siger at nu kan der ikke gøres mere og det næste skridt er førtidspension eller fleksjob.
Jeg beklager hvis du har opfattelsen af at det er plat.

Venlig hilsen
Bent Bøgsted
arbejdsmarkedsordfører
Dansk folkeparti
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 17:52   #33
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Nye mail til Bent Bøgsted.

Kære Bent Bøgsted.



Jeg skal igen henvise til lov om sygedagpenge § 27 stk 2.



Det fremgår af denne lov meget klart og tydeligt at kommunerne kan forlænge yderligere 26 uger efter 52 uger på sygedagpenge.



Jeg skal henlede din opmærksomhed på der ikke står nogen steder i det "nye" som aftalen bygger på at kommunerne SKAL men stadig væk kun har muligheden for at forlænge 26 uger. Der er således intet nyt i forhold til den lovgivning som allerede findes. Problemet er at kommunerne i mange sager ikke bruger de muligheder der er i den lovgivning der findes.



I bund og grund handler det om økonomisk kassetænkning fra kommunerne.



Er man på sygedagpenge og bliver sendt på kontanthjælp og derefter bliver tilkendt fleksjob forbliver man på kontanthjælp. Hvis du derimod bliver tilkendt fleksjob fra sygedagpenge bliver man tildelt ledighedsydelse for fleksjobber.



Derfor skulle tage fat omkring på at få kommunerne til at færdig afklare folk og få den visiteret til rette ydelse indenfor 52 uger. Er kommunerne ikke i stand til indenfor de 52 uger skulle man blive forlænget til man er færdig afklaret uden nogen tidsbegrænsning som loft.



Jeg tror i skulle prøve at lytte til folk som snakker af erfaring. Jeg er selv på sygedagpenge og kæmpet en lamg og sej kamp. Tro endelig ikke at folk er færdig afklaret på 52 + 26 uger.



Jeg må desværre fastholde overfor dig at det som du kalder for en stor sejr på ingen måde er en stor sejr.



Mvh



Henrik B. Pedersen
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 19:33   #34
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HenrikBPederse Se meddelelser
Jeg må desværre fastholde overfor dig at det som du kalder for en stor sejr på ingen måde er en stor sejr. Mvh Henrik B. Pedersen
Fint du gør det. Han er god til at gøre sig bemærket, men ikke ved at være den bedste lytter på tinge.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 23:56   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
DF - Bøgsted udnytter sygemeldt

DF - Bøgsted - har udnyttet Lena Tank, Odense.

Citat:
Lena Tank er skuffet over, at forlængelsen på 26 uger kun gælder, hvis kommunen kan afklare personen i den periode. Og hun er vred over og ked af, at Bent Bøgsted kan få sig til at bruge hendes navn.

"Jeg ville slet ikke have været omfattet af den aftale, da jeg ikke er blevet afklaret inden fristen på 26 uger, så det er rent ud sagt noget svineri. Jeg står her og ved ikke, hvornår jeg har udsigt til en indtægt, men Odense Kommune har fortalt mig, at jeg nok skal forvente, at der kan gå et halvt år endnu," siger Lena Tank.
http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...aspx?no=277660

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 02:20   #36
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
"Kommunen kan så vælge at sende mig ud i en ny arbejdsprøvning, fordi de stadig ikke mener at have afklaret, om jeg er egnet til fleksjob. Det er simpelthen forfærdeligt, og jeg får ikke en krone, før kommunen har visiteret mig til et fleksjob," siger Lena Tank, der for nylig igen måtte hæve sin kassekredit hos banken, fordi pengene for længst er sluppet op.
Tror egentligt slet ikke det er gået op for sådan nogen som Bent Bøgsted hvilket monstersystem der er skabt i kommunerne... folk kører i ring i evige arbejdsprøvninger og så er lægepapirer blevet for gamle og skal indhentes på ny og så starter det forfra...

Jeg forstår godt at Lena Tank er skuffet og føler sig misbrugt af dansk folkeparti og deres megaflop...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 06:31   #37
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Bent Bøgsted ved ikke helt hvad han taler om.

Jeg vil blot henvise til det svar jeg har modtaget på min mail fra Bent Bøgsted.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 08:34   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af karen1191 Se meddelelser
hej igen
har så lige indsendt separationspapirer for at kunne få kontanthjælp. fik så at jeg skulle i aktivering, selv om jeg er sygemeldt. er ved at gå psykisk ned på det her cirkus.kan ikke anke da det er mere end 4 uger siden
Nu ved jeg ikke hvad du fejler eller hvad du har af lægedokumentation om der er lavet handleplan ressourceprofil osv ...

Men har du tænkt på at søge pension efter en § 17 sådan at der lige bliver samlet op på din sag, det lyder som om det kan være tiltrængt ...

det er rigtigt at de kan tvinge dig i aktivering men det skal være med måde og der skal tages hensyn til din sygdom .. og du kan sygemelde dig men det er vigtigt at din læge er meget klar i mælet ...
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 10:07   #39
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HenrikBPederse Se meddelelser
Bent Bøgsted ved ikke helt hvad han taler om.
De der en gang imellem følger folketingsdebatter har oplevet det før, når han optræder på slap line derinde. - Tror desværre han er uden for pædagogisk rækkevidde.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 11:14   #40
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Han er ikke kun udenfor pædagogisk rækkevide.

I min verden er han underbegavet. Hvis man nu her sidder og følger debatten på DR2 så står han nærmest med fråde om munden i sit ynkelige forsøge på at forsvar regeringens og DF indsats overfor sygedagpenge modtager.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
sygedagpenge hvor længe...... Bruno Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-04-2013 12:21
Sygedagpenge men hvor længe? c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-08-2012 14:41
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension