K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2011, 21:44   #111
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lige en kæmpe godnat kram og knuz herfra, med håbet om lidt mere end 2 timers søvn igen i nat.

Det skal nok gå, hvis vi selv starter med at tro på det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 00:21   #112
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke helt hvad din afgørelse, har at gøre med din ressourceprofil?

ressourceprofilen, kan selvsagt indeholde anbefalinger, men ikke en afgørelse før den er truffet!

Jeg ville, hvis jeg var dig, klage over sygedagpenge stop, når det i givet fald stopper, og fastholde stk 4; idet du jo nu er i afklaring, og evt ligger på grænsen.

Ergo må det være oplagt at afvendte det fulde resultet før der træffes afgørelse om noget som helst.

Altså stopper sygedagpengene, klager du kun over sygedagpengestoppet, og gælder dig over at du i det mindste havner på leddighedsydelse, og ikke kontanthjælp.

Får du en ændret afgørelse og forlænget sygedagpengene, bliver der jo blot foretaget en modregning.

Viser det sig, at din afklaring peger på fleks, er alt vel fint, men derimod pension, afvendter du afgørelsen fra BAN, og evt selv søger pension på det forelæggende.
Men nu kommer vi ud i mange, mulige, og umulige tænkte situationer...

Afvendt og tag et skridt af gangen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 18:35   #113
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tusind tak - igen igen

Popiae - det er sagsbehandlers vurdering i rp SAMT hendes ord til min jobkonsulent at jeg ikke får forlænget sd. Jeg har ikke fået noget på skrift endnu. Jeg skal som sagt aflevere rp med nye kommentarer senest tirsdag næste uge.

Jeg vil prøve at trække vejret og afvente situationen til der ligger en afgørelse af den ene eller anden slags. Det er bare SVÆRT!!! For det første er det økonomi, for det andet er det retfærdighed... Men jeg PRØVER at slappe af fra nu af... Vender stærkt tilbage...

Jasch - tak skal du have... Natten blev tung - og med over 10 timers søvn. Jeg vågnede 45 min før jeg skulle ud af døren, så jeg havde total panik og stress - og var/er MEGET grå i hovedet - hehe...

Jeg klarede at være der i 2 timer 25 min idag - med ca 45 min pause. Da jeg kom hjem idag sov jeg IGEN 2 timer... Så alt i alt er jeg oppe på 28 timers søvn siden tirsdag kl 14! Der er heldigvis lukket i morgen, så jeg har hele 3 dage til at komme mig lidt. Bare ærgerligt at jeg ikke magter at tage til den barnedåb.

EE - Det er ikke den bedste start. Men jeg håber da det er "kun" er fordi kroppen skal vende sig til at være igang. Det er jo mange år siden jeg sidst havde et krav om noget som helst, så trætheden er vel en selvfølge... Måske....

Jeg VIL ikke gå ned med flaget pga dette, men allerede nu tegner der sig et billede af mine tidligere nederlag jobmæssigt. Der var det også job og søvn og intet andet der spillede ind...

Jeg får skrevet ALT ind i dagbogen - og både sagsbehandler, jobkonsulent og psykiater får denne. Det værste er at overskuddet ikke er til så meget - hvilket påvirker at jeg ikke er 100% opdateret i stemningsskema... Søvnen har jeg dog skrevet ind... Undtagen sidste uge hvor alt stod stille pga kattene,,,

Jeg vil prøve, prøve, prøve at gøre som Popiae igen igen har skrevet ang sd forlængelsen... Men ja, det er svært når man er så sårbar... Det blir jo ikke bedre lige foreløbigt. Jeg skal bare finde ud af hvordan jeg kommer igennem det hele
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 21:43   #114
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Tusind tak - igen igen

Popiae - det er sagsbehandlers vurdering i rp SAMT hendes ord til min jobkonsulent at jeg ikke får forlænget sd. (
Hvorfor og hvad ?? Tyer du så bare til ledigheds ydelse?

Godt at du føre dagbog og kæmper, bliv ved med det, men bevar dig selv så længe du kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:13   #115
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er en nervepirrende tid, for dig, men du ser ud til at bevare roen, og godt for dig at læsse af herinde!!

Husk vedr din ressourceprofil, at alle oplysninger er korrekte, eller skrive bemærkninger under det afsnit, hvor der er forkerte oplysninger, eller meningen fordrejet.
Gerne med citater fra læge oa nødvendigt.

held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 12:42   #116
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvorfor og hvad ?? Tyer du så bare til ledigheds ydelse?

Godt at du føre dagbog og kæmper, bliv ved med det, men bevar dig selv så længe du kan.
NEJ SQ Men jeg vil prøve at følge POPIAE's råd om FØRST at komme på banen med den § om forlængning når jeg har afgørelsen på skrift! For det HAR jeg jo ikke endnu. Indtil videre har jeg "kun" sb's vurdering i ressourceprofil - samt en mundtlig besked fra min jobkonsulent. Jeg mener 100% stadig jeg skal have forlængning og på ingen måde skal "nøjes med" ledighedsydelse. Nu i weekenden indsender jeg dagbor både til sb og til jk, og så håber jeg det kan rykke lidt i den "rigtige" retning....

Jeg udfylder stemnings skema og dagbog så godt det går. Jeg skriver stikord i løbet af dagen og sammenfatter det når jeg kan... Det skal helst være samme dag eller tidligt næste dag, for ellers får jeg det ikke gjort. Det kræver MEGET at skulle skrive den, når jeg allerede er så træt som jeg er nu

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er en nervepirrende tid, for dig, men du ser ud til at bevare roen, og godt for dig at læsse af herinde!!

Husk vedr din ressourceprofil, at alle oplysninger er korrekte, eller skrive bemærkninger under det afsnit, hvor der er forkerte oplysninger, eller meningen fordrejet.
Gerne med citater fra læge oa nødvendigt.

held og lykke

VH Popiae
Havde jeg ikke haft jer herinde havde jeg IKKE beholdt roen. Jeg er SÅ bange for at tage en forkert beslutning og jeg er bange for at ødelægge min sag, hvis jeg tillader mig a være lidt på tværs

Jeg fortsætter med at læsse af - både om godt og skidt! Skal jeg gå med det selv, tror jeg jeg eksploderer på et tidspunkt. Og at snakke med familien fx nytter ikke. De kan på ingen måder sætte sig ind i min situation - selv om min søde mor prøver

Sb har indført mine kommentarer i rp'en under "borgers kommentar". Et par af dem har hun ikke godkendt og indført under selve punkterne, da hun henviser til andre steder i rp'en hvor de er beskrevet. Men de er stadig nævnt i "borgers kommentar" under de emner jeg ønsker dem nævnt. Egentlig skal jeg bare underskrive og aflevere. Og så vente på at få afgørelse på skrift - inden jeg går i gang med at "kræve" forlængning... Hvis jeg har forstået dig ret?
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 22:37   #117
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, for ressourceprofilen er det der danner grundlaget for afgørelsen.

Selve afgørelse på sygedagpengene, skal du partshørres i seperat.

Nøjagtig som en afgørelse på fleks eller førtidspension.

Spørg gerne, hvis du stadig er i tvivl om sagsgangene.
Evt Andersine, som har arbejdet med sygedagpengesager, kan sige et par ord.

Min vurdering er at hvis du gør indsigelser nu vedr sygedagpengene, og evt afgørelse om fleks, kan du havne på kontanthjælp, idet der fra du klager, vil tage tid hos BAN, som har ca 6mdr sagsbehandlingstid.
Her ser det ud til, at du i værste fald er sikret leddighedsydelse, som ER mindre end sygedagpenge, men større end kontanthjælpen.

Dette ud fra den betragtning, at de formodentlig har besluttet sig for at give dig fleksbevilling.
Stiller du spørgsmålstegn ved dette, og at der måske skal overvejes førtidspension, kan det være at de istedet lader dig overgå til kontanthjælpen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 22:59   #118
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen Popia, dermed siger du jo også at vi er det svageste led !!?

Siden jeg røg ud af spd. i 2007, der har jeg ikke accepteret noget nøl fra kommunen, når min sag spidsede til. Jeg kan ikke se hvorfor Frk. Norden ikke kan spørge til sin sdp. forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4, som er oplagt for hende.

Jeg hader selv at være hønen, der gemmer sig for ræven !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 23:02   #119
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vi er det svageste led, da kommunen til enhver tid har afgørelselskompentancen og dermed magten.

Man bliver i mange sager, nødt til at resicovurdere for og imod.

Når man først havner på kontanthjælp, kan man jo ikke komme længere ned, og kan derfor tage større chancer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 23:09   #120
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Derfor tænker jeg jo også at man skal tage tyren ved hornene og spørge til forlængelsen i f.eks Frk. Norden´s og i og for sig Jasch´s sag. Sagsbehandlerne der har jo planlagt og sat en afklaring igang, hvorfor så ikke få forlængelsen på plads ??

Jeg er da sikker på at sagsbehandleren så vil sidde der og sige " jamen selvfølgelig, her er f.eks. §27 stk. 1 nr. 4.". Først derefter vil sagsbehandleren få respekt for ens sag, forinden var vi blot patienter der bliver "omformet" til vi klienter...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension