K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2015, 14:10   #191
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej

Bliver man frataget flex bevilling når og hvis man bliver
Tilkendt ressourceforløb hvis man ej bliver i stand til heller ikke
Kunne udvikle sin arbejdsevne igennem et resourceforløb?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 15:34   #192
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja den bliver fjernet i det øjeblik du overgår til ressourceforløb....

Men hvis der ikke er sket nogen udvikling i ens arbejdsevne ja så får man den enten igen eller også får man en førtidspension...

Det sidste gælder selvfølgelig kun de ressourceforløb der drejer sig om afklaring til fleksjob og/eller førtidspension og ikke de ressourceforløb man kan komme i når man skal i jobafklaringsforløb fra sygedagpenge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 21:24   #193
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Endelig er min rehab. Skema send.

Jeg er ikke nervøs men bliver det nok på selve dagen.

Min sb. fortalte at jeg skulle fortælle om min dagligdag
Og at dette er vigtigt.

Syntes det er svært at skulle notere det ned som man syntes
Er vigtigt for ens sag, for hvad nu hvis det ikke lige er det
de vil vide mere om....

Jeg tænkte at jeg ville noter ned, om hvorfor jeg ikke skulle ende med resourceforløb
Og hvorfor det ikke vil afdække nyt..osv.(hvis det er at samtalen peger mod dette)
Men Sb. syntes ikke at jeg skal holde mit fokus der, men mere fortælle om min hverdag.

Hun fortalte mig at det er første gang hun oplevede at sagen kunne
Gå begge veje altså både et ressourceforløb eller FP.
Det ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke
Godt eller skidt.... Havde næsten håbet at hun intet havde sagt... Det havde været lidt nemmer syntes jeg.

Sidst redigeret af Star; 26-01-2015 kl. 21:27.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 06:43   #194
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal ikke lige tænke så meget over hvad de vil høre mere om....

Du skal tænke på det DU gerne vil have fortalt...noget som understøtter din sag...og det er nok en god ide at få fortalt om din hverdag...så de kan se/høre hvordan det er at være dig...

Tænk på at det kan være rigtig svært at sætte sig ind i hvordan du har det ud fra lægepapirer osv...specielt da det er raske mennesker som skal forsøge at sætte sig ind i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 08:14   #195
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Gennemtænk hvordan du vil reagere på de værste spørgsmål du kan forestille dig at de kan stille dig.....

Fx "Hvad tænker du på som indhold i et ressourceforløb", "Ville det ikke være ærgeligt, ikke at bruge de kompeteancer du har" ........

Nogle gange oplever jeg at ved at dorberede mig på det værste de kan spørge mig om, så bliver de spørgsmål de faktisk stiller ved mødet, det rene barnemad (lidt som eksamensforberedelse)

Hav evt. Man, veninde el.lign til at være djævlens advokat og stille dig nogle spørgsmål om hvorfor du ikke skal i arbejde, forløb m.v for nogle gange virker det bedre at skulle svare højt, end at gennemtænke svarene.

Nogle gange lyder ens svar anderledes når de bliver sagt ifht at blive tænkt.

Jeg gjorde ovenstående og var kampklar og så stillede de spørgsmål som "hvad gør du andet end medicin for at mindske smerterne"," der er et tilbud om gratis varmtvandstræning i kommunen, er du blevet oplyst om det?"

Altså ikke så svære spørgsmål, som jeg havde frygtet.

Krydser fingere for at du oplever det samme.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 08:30   #196
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg havde samme indgangsvinket til mit møde med Rehabiliteringsmødet som Gisne. En god måde at tænke ting igennem på inden møde

Mit møde startede med at de oplyste alle skulle igennem et Resourseforløb.
Jeg blev ikke grebet at panik men tænkte "det må mødet så vise om det skal"
Som mødet skred frem og tingene blev forklaret endte det i stedet for med indstilling og tilkendelse af førtidspension
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 11:38   #197
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for overstående svar


Imiddlertid er det dukket et nyt spørgsmål op
Har lige læst i en anden tråd at:

Det er lovbestemt at jobcenteret kun må bruge klinisk funktion og ikke deres egne lægekonsulenter/speciallæger i sager der skal for rehabiliteringsteamet.

Min sb. Har brugt deres egen socialæge.
Er det så forkert ifølge overstående?
Og hvilke pagraf er der henvist til?

For ca. 11 mdr. Siden, i forbindelse med min sidste arbejdsprøvning, sagde jeg til min sb. at jeg ikke kunne se mig på arbejdsmarkedet mere, hun fortalte at hun vil snakke min sag med deres socialæge. Socialægen mente at der var tiltag der kunne prøves for at udvikle arbejdsevnen.

Det var min læge ikke enig i, og skrev bla. At det ikke gav nogen mening osv. med min egen læges udtalelse som jeg fik på skrift afleverede jeg til min sb. Det var først her at de "gav sig"

Nu skal jeg så snart for rehab. Team og der har sb. Bla. Skrevet at deres socialæge og min egen læge er uenige og at rehab. Teamet skal tage stilling til hvorvidt den ene frem for den anden har ret??

Nu spørg jeg så var det ulovligt at sb. Ikke brugte klinisk funktion i dette tilfælde?

PS. Er bevilliget flex i 2012 har
Har siden været i 3 arbejdsprøvning.

Hvis sb. Ikke har fulgt lovgivningen
Vil jeg da gøre rehab. Teamet opmærksom på dette
Til mødet.

På forhånd tak

Sidst redigeret af Star; 28-01-2015 kl. 11:41.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 11:40   #198
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har ligt lagt link ind i den anden tråd til både beskæftigelsesministeriet og til selve loven

Jeg mener at de skulle have brugt klinisk funktion, netop fordi de kan bruges til at vurdere ens sag/lægepapirer.

Det har rehabiliteringsteamet (pånær sundhedskoordinatoreren - som kommer fra klinisk funktion) jo ikke viden om. De har ikke lægefaglige kompetencer til at vurdere hvem der har ret af to uenige læger
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 28-01-2015 kl. 11:43.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 16:32   #199
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke om det er det samme link som Gisne har lagt ind....men du kan læse her

Citat:
Stk. 3. I sager, der skal behandles i rehabiliteringsteamet samt i løbende sager, kan kommunen alene benytte sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra den kliniske funktion og den praktiserende læge, samt alene rekvirere lægeattester fra den praktiserende læge og speciallægeattester fra klinisk funktion, jf. § 15, stk. 1, i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. og § 19, stk. 2, i lov om social pension.

Stk. 4. Ved løbende sager forstås sager, hvor borgeren er i jobafklaringsforløb, ressourceforløb, fleksjob, modtager tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende, modtager førtidspension eller modtager sygedagpenge og er visiteret til kategori 3, jf. § 12 i lov om sygedagpenge, og hvor kommunen har behov for sundhedsfaglig rådgivning som led i sagsbehandlingen på beskæftigelsesområdet. Det kan eksempelvis være i sager, hvor der er opstået ændringer i borgerens situation og helbredsforhold, herunder sager om sygedagpenge visiteret til kategori 3 og jobafklaringsforløb, hvor kommunen har behov for sundhedsfaglig rådgivning til vurdering af, om borgeren fortsat er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom, jf. henholdsvis § 7 i lov om sygedagpenge og § 16, stk. 8, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166824
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 16:54   #200
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ved ikke om det er det samme link som Gisne har lagt ind....men du kan læse her



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166824


Mange tak web og tak til alle i andre for svar
Jo mener det var det samme

Kan jeg godt gøre teamet i rehab. Opmærksom
På. At sb. Ikke har fulgt reglerne fordi hun bla. I rehab. Skemaet har
Skrevet:

At deres socialæge og min egen læge er uenige og at rehab. Teamet skal tage stilling til hvorvidt den ene frem for den anden har ret??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension