K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2014, 18:56   #131
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er meget vigtig at din læge har alle lægepapirer.

Min læge sendte en kopi at læ265 til mig, da hun havde skrevet den

Tak for svar gisne
Var det inden den blev sendt til din Sb?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:24   #132
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Det er vigtigt at lægen, som udfylder LÆ265 har alle speciallægeerklæringer og andre journaler f.eks. journal fra arbejdsprøvning og hjemmevejledning af ergoterapeut, som lægen ikke er bekendt med.

Jeg gav min læge journalerne inden og havde de nyeste med så erklæringen blev udfyldt på så korrekt og fyldestgørende grundlag/dokumentation, som muligt.

Lægen udfyldte LÆ265 og jeg fik at se hvad der stod i den løbende under udfyldelsen, så jeg havde mulighed for at komme med mine kommentarer og tilføjelser.

Jeg fik ikke et kopi da det var Kommunen som havde udbedt den (Lægen ville ikke udlevere inden Kommunen havde modtaget den), men jeg havde set hvad der stod i den.
Jeg skulle have den via aktindsigt fra Kommunen.

Jeg havde selv sammen med hjælper inden udfyldelse gennemgået mine papirer og lavet en tidslinje over dokumenter, så jeg kunne overskue ved udfyldelse, at jeg havde det vigtigste med - ingen forglemmelser.

Ligeledes har jeg løbende skrevet i en kalender alle aftaler vedr. ulykke, sygemelding og behandling.
Når man mange måneder/år efter skal dokumentere over for Kommune, Arbejdsskadestyrelsen eller Forsikringen, er det meget nemmere at bevare overblikket.

Sidst redigeret af lgkh62; 28-09-2014 kl. 20:26.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 20:25   #133
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror det var samtidig. Hun sendte en kopi hjem til mig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 21:00   #134
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Det er vigtigt at lægen, som udfylder LÆ265 har alle speciallægeerklæringer og andre journaler f.eks. journal fra arbejdsprøvning og hjemmevejledning af ergoterapeut, som lægen ikke er bekendt med.

Jeg gav min læge journalerne inden og havde de nyeste med så erklæringen blev udfyldt på så korrekt og fyldestgørende grundlag/dokumentation, som muligt.

Lægen udfyldte LÆ265 og jeg fik at se hvad der stod i den løbende under udfyldelsen, så jeg havde mulighed for at komme med mine kommentarer og tilføjelser.

Jeg fik ikke et kopi da det var Kommunen som havde udbedt den (Lægen ville ikke udlevere inden Kommunen havde modtaget den), men jeg havde set hvad der stod i den.
Jeg skulle have den via aktindsigt fra Kommunen.

Jeg havde selv sammen med hjælper inden udfyldelse gennemgået mine papirer og lavet en tidslinje over dokumenter, så jeg kunne overskue ved udfyldelse, at jeg havde det vigtigste med - ingen forglemmelser.

Ligeledes har jeg løbende skrevet i en kalender alle aftaler vedr. ulykke, sygemelding og behandling.
Når man mange måneder/år efter skal dokumentere over for Kommune, Arbejdsskadestyrelsen eller Forsikringen, er det meget nemmere at bevare overblikket.

Det har jeg også lavet en tidslinje, det giver et overskueligt overblik.

Men jeg forstår ikke helt hvordan din læge kan få tid
Til ar læse alle arbejdsprøvninger og andet dokumentation, når
Man nu kun har en time til at få udfyldt LÆ265??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 22:26   #135
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser

Men jeg forstår ikke helt hvordan din læge kan få tid
Til ar læse alle arbejdsprøvninger og andet dokumentation, når
Man nu kun har en time til at få udfyldt LÆ265??
Det var netop derfor jeg skrev at jeg afleverede mine erklæringer til lægens sekretær nogle dage FØR jeg havde tid hos lægen

Lægen har efter konsultationen ca 4 uger til at skrive LÆ 265 og sende den til sagsbehandleren.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 23:19   #136
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Det var netop derfor jeg skrev at jeg afleverede mine erklæringer til lægens sekretær nogle dage FØR jeg havde tid hos lægen

Lægen har efter konsultationen ca 4 uger til at skrive LÆ 265 og sende den til sagsbehandleren.
ja det kan jeg se nu, og jeg havde enda læst den flere gange,

Nå der vidste jeg virkelig ikke har de 4 uger til at sende den tilbage
Til Sb. Troede den skulle sendes lige efter man havde været hos lægen😁

Tak for svar
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 08:36   #137
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Min læge sendte LÆ265 samme dag jeg havde været til konsultation - h*n læste op løbende og viste hvad h*n skrev - så jeg kunne give mit besyv med hele tiden.

Jeg havde fremhævet konklusioner og vigtige ting ved at overstrege i arbejdsprøvnings rapport på tætskrevne 17 sider, så lægen hurtigt kunne danne sig et overblik.

Lægen henviste i erklæringen til arbejdsprøvningsrapport og tilføjede at den viste arbejdsevnen var uden betydning.

Lægen henviste til ergoterapeutisk vurdering samt speciallægeerklæringer med konklusionen, at på trods af mange hjælpemidler var min arbejdsevne lig 0

Lægen sagde h*n ville ikke skrive journaler om som godt beskrev mine gener og sygdomme - disse journaler skulle teamet læse - derfor skrev h*n en kort konklusion med henvisning til journalerne.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 21:28   #138
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Bilag til Rehab Team.

Jeg har før skrevet at min sb. Og mig ikke er enig i hvilke bilag der skal indgå til rehab teamet.

Umiddelbart syntes min Sb. Det er nok med den sidste arbejdsprøvning, det syntes jeg ikke når jeg har været afprøvet i alt 5 steder, siden 2011. Sb. Vil kun have den sidste afprøvning med...

Som jeg har læst herinde mange gange før ved jeg det er vigtigt at de er med for at belyse min sag bedst muligt.

Mit spørgsmål er så:

Det sidste sted var afprøvning hos REVA, der var jeg meget utilfreds med at de i den afsluttende rapport ikke havde belyst/ beskrevet/mig godt nok.

Jeg skrev tilbage med mine egne kommentarer til deres afrapotering. Under hvert felt hvor jeg ikke var tilfreds.

Efter de havde modtaget den, skrev de tilbage at de havde modtaget mine kommentare, og taget den til efterretning .

Har jeg ret til at sige at det er rapporten hvor mine egne bemærkninger er skrevet på, som jeg vil have med, eller vil det blive den oprindelige afrapotering uden mine kommentare der vil indgå ?

På. Forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 08:33   #139
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De dokumenter du mener er relevante, SKAL indgå, hvis du vil det.

Mener at alle dine afprøvninger skal med, ligesom dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 13:02   #140
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej
Er bilagslister og journaliseringlister
Det samme?

Det er til REHAB skemaet

Tak på forhånd
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension