K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2011, 08:26   #21
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
papir jurister-findes de?

jeg har læst mine 2 gamle arbejdsevnejournaler mm igennem og mine partshøringssvar og fik den tanke, at der er findes en skygge sagbehandler ind over min sag- jeg har mere korrespondance med kommunens jurist/ konsulent hver gang jeg har holdt fast i spørgsmål eller rykket for svar..

jeg tror ikke at det er et tilfældighed, når jeg nu ser at vi er flere i samme kommune der er udsat for sagsbehandlende jurister.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
I mit tilfald kommunen pudsede sin egen jurist på mig, som skræv til mig at han er ikke enlig med speciallægerne og jeg skulle arbejdsprøves.

Efterfølgende Beskæftigelsesankenævnet gav mig ret i, at jeg skulle slet ikke have deltaget i arbejdsprøvningen, men det har jeg gjordt i mellemtiden og fik problemmer med min knæ fordi jeg skulle gå lang og ikke kunne tage bussen.

Jobcenter har også underkastet sin egen lægekonsulentens vurderinger, fordi disse gik imod kommunen.
Det går ned af bakken med mit helbred og økonomi er i bund efter den ulige kamp med kommunale vampirer.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 08:46   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro.

Sikker på at mange herinde kender det gamle: "Skomager bliv ved din læst". Det er jo dybt kritisabelt, at en faggruppe (her en jurist) begynder at sagsbehandle på socialområdet, denn jurist må sagsbehandle på sit eget faglige område, nemlig jura. Hvorfor dennes funktiosn på et Jobcenter bla. må være evt. at hjælpe SB'ere, som evt. ikke kan forstå den juridske tekst. Og nix wieter. Det minder lidt om lægekonsulenttråde herinde, at en faggruppe enten ikke har fået beskrevet deres arbejdsfelt ordentligt ved ansættelsen, ikke har læst den, el. af moralske årsager blander sig i et arbejdsfelt, hvor vedkommende burde holde sig faglighed i hævd, og holde sig til det område man har kompetence indenfor.

Hvis man derudover, som ansat i dette cirkus, har lyst til at give sin moralske/etiske holdninger til kende, bør man finde et sted udenfor sin arbejdsplads at tilkendegive disse holdninger.

Du skriver flg.:
Citat:
fik den tanke, at der er findes en skygge sagbehandler ind over min sag
. Den fornemmelse har jeg også haft, men kan det ikke tænkes, at være teamet/teamleder, hvor der evt. sidder nogle mere erfarne ud i lovgivningen, der er kommet ind over m. forslag?

Det har jeg ihvertfald tænkt om en enkelt SB, som virkede til at kende mindre til selve SDP-loven end jeg gjorde. Jeg mener, det må være et min. at krav, at man har læst såvel selve lovgivningen, LBK til denne samt arbejdsevnemetoden, hvis man har dette, som dagligt arbejdsfelt. Spec. hvis man ikke er uddannet soc.rådgiver, men af anden skuffe kommet til SB jobbet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 09:18   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg bed SB, som havde min sig under sin kærlig behandling, om et oversigt over de dokumenter som hun har fremlagt til en af lægekonsulenter, fordi jeg kunne fornemme i hans vurdering som jeg fik med aktindsigt, at han manglede det halve af det, som jeg har afleveret til sagsbehandleren.

Det gjorde hun så, og det viste sig, at jeg havde ret i, at hun har altså ikke fremlagt den vigtigste af speciallægens vurdering - nok fordi han skræv i den 3 diagnoser med tilhørende koder.

Efter, at jeg klagede over det og over andre forhold i min sag, fik jeg brev fra juristen ( der stod i brevet at han er kommunens jurist ) om, at han kunne ikke se, at det skulle have nogen betydning for at jeg skulle ikke gennemføre arbejdsprøvningen og ikke nok med det så skrev han klart og tydeligt, at han/kommunen er uenig med speciallæge og med lægekonsulenten i at min arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Det er en meget fint remonstration han har udarbejdet, i hvilken juristen selv nævner alle mine sygdomme, samt at han er uenig med både speciallæger og kommunens lægekonsulent.

Bedre bevis for alt det jobcenters svineri findes ikke……….

Men nå jeg tænker på det nu, så faktisk juristen gjorte sig selv og kommunen en bjørnetjeneste, fordi BAN lægede vægt på nemlig hans udtalelser i remonstration og gav mig medhold i sagen.

Og jeg selv skulle slet ikke skrive ret meget om til BAN i min klage, fordi juristen gjordte det for mig i en et fint juridisk sprog…og på rigtig dansk.....

Sidst redigeret af Karo; 05-07-2011 kl. 09:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 09:43   #24
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg bed SB, som havde min sig under sin kærlig behandling, .....
Det gjorde hun så, og det viste sig, at jeg havde ret i, at hun har altså ikke fremlagt den vigtigste af speciallægens vurdering - nok fordi han skræv i den 3 diagnoser med tilhørende koder.

Efter jeg klagede over det og over andre forhold i min sag, fik jeg brev fra juristen ( der stod i brevet at han er kommunens jurist ,) om at han kunne ikke se, at det skulle have nogen betydning for at jeg skulle ikke gennemføre arbejdsprøvningen og ikke nok med det så skrev han klart og tydeligt, at han/kommunen er uenig med speciallæge og med lægekonsulenten i at min arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Det er en meget fint remonstration har udarbejdet, i hvilken juristen selv nævner alle mine sygdomme, samt at han er uenig med både speciallæger og kommunens lægekonsulent.

Bedre bevis for alt den jobcenters svineri findes ikke……….

Men nå jeg tænker på det nu, så faktisk juristen gjorte sig selv og kommunen en bjørnetjeneste, fordi BAN lægede vægt på nemlig hans udtalelser i remonstration og gav mig medhold i sagen.

Og jeg selv skulle slet ikke skrive ret meget om til BAN i min klage, fordi juristen gjordte det for mig i en et fint juridisk sprog…og på rigtig dansk.....
YES, undskyld min fremhævelse med rødt men vi skal nok lærer at bide fra os noget før.
jeg har sat mine jurist-svar ind i kommentarer til BAN, jeg håber at de også læser dem og ja det er i et smukt udførligt jurasprog h*n skriver.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 12:20   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg har læst mine 2 gamle arbejdsevnejournaler mm igennem og mine partshøringssvar og fik den tanke, at der er findes en skygge sagbehandler ind over min sag-
I forb. med min egen sag i kommunen er jeg overbevist om, at det var en faglig konsulent, der blandede sig.

Jeg har mødt hende et par gange, usympatisk lystløgner er den beskrivelse der passer bedst på hende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 08:46   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har også en jurist der svare hver gang, også da min sag var i job-centeret, dog er de mere smarte i Hillerød, for;

Jurister udarbejder svar/afgørelser, hvorefter sagsbehandler bliver bedt om at skrive under!

Og Hvordan jeg ved det; jo der dukker tit juristens navn op i div aktindsigter øverest på siden.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 08:58   #27
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Herinde

Jeres indlæg lugter af endnu en sag, som bør kulegraves, nemlig:

Jurister fagområde indenfor jobcenter/beskæftigelsesområdet og beskrivelse af deres jobfunktion, idet det jo kunne være interessant, at få afdækket om også disse i samme ånd som lægekonsulenter går ud over deres fagområde.

Har foreløbig fundet flg. annonce for en kommende juriststilling i Viborg kommune indenfor beskæftigelseområdet:

Citat:
Dine primære arbejdsopgaver vil omfatte:

juridiske konsulentopgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder rammebeskrivelser og lovgivningsmæssige muligheder/begrænsninger

notat- og redegørelsesarbejde ved principielle problemstillinger på beskæftigelseslovgivningens område

juridisk bistand ved klagesager for Jobcenter og Ydelseskontor

juridisk sparring inden for den samlede beskæftigelseslovgivning både vedr. enkeltsager og generelt; herunder Lov om Aktiv Socialpolitik, Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats, Lov om Sygedagpenge, Lov om Ansvaret for og Styringen af den aktive beskæftigelsesindsats m.fl.

juridiske oplæg/undervisning inden for ovennævnte lovgivninger

mødedeltagelse i Jobcenter og Ydelseskontor med henblik på afklaring af juridiske problemstillinger inden for beskæftigelseslovgivningen

forvaltningsretlige opgaver i Jobcenteret, f.eks. aktindsigt, partshøring, social retssikkerhed m.v.
Kilde: https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details.aspx/2924707
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæringer Jenzen Politik og Samfund 3 04-10-2012 22:19
Ast underkender Kolding! Risa Nyt om loven 1 02-09-2011 23:37
speciallægeerklæringer... sane Alt det andet 11 16-02-2011 20:12
Oversættelse af speciallægeerklæringer lena Politik og Samfund 0 14-08-2008 10:12
Speciallægeerklæringer zuza Det er da strengt ! 21 06-07-2008 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension