K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2008, 19:36   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sommer!

Jo, det er korrekt.

Derfor ser i også at vi beder jer, som nybegynder, at følge vores første råd.:
Ingen hyggesnak, alt foregår skriftligt.( defor kan samtaler god være høflige og varme)
Tag det roligt.
Kvittering på aflevering af pensionsansøgning, §17 eller §18
Aktindsigt i ALT og dan jer et overblik.
Ressourceprofil GODKENDT af dig selv.

Og så sætte jer ind i reglerne hen ad vejen, med hjælp fra k10.
Men at være social klient kræver at man kender de skrevne og uskrevne spilleregler.
Dem får du ikke udleveret af din sagsbehandler eller kan købe dem i Netto.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 19:51   #12
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Tak Peter.

Så tror jeg jeg er på rette vej, men det er ikke nemt at tage det roligt. Det er som at gå i en labyrint. Bedst som man tror man er på rette vej, så viser det sig, at man står i en blindgyde.

Må godt nok indrømme, at der er dage der er sværre end andre. Jeg kan ikke holde mig væk fra k10, men bliver meget ked af det, når man læser om nye sager.
Hvor for f.... skal det være så svært.

Knudsen. Jeg håber godt nok du får styr på det hele og vi begger snart kan få lidt ro på.

Åh, har bare sådan en træls dag.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 20:32   #13
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jo tak det håber jeg os og prøver på at holde styr på det hele, og superside at ku henvende sig til. var da først rigtig lost hvis jeg ik havde k10 som sparringspartner. ka bare ik glem den såkaldte " uddannede rådgiver/vildleder" blev fra starten af modarbejdet og talt ned til af hende som om jeg var 10 år og stadig gik med sut. hvad fanden ja undskyld men hvad bilder hun sig ind true mig med at jeg ku risikere at blive modarbejdet fordi jeg pænt spør til min sag om hvor den er nået til i systemet. får at vide jeg ska ha tålmodighed jo tak det sgu da nemt nok at sige. det sgu ik hendes liv det handler om. tænkte på gå personligt ned på kommunen i morgen og meget høfligt og ydmygt spørge til min sag. men jeg tør sgu næsten ik, efter den besked jeg fik. det er vel kun rimeligt og naturligt at ville ha styr på hvor ens sag ligger henne?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 02:39   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej, her er loven om at der skal gå højst 3 måneder, men hvis de ikke kan overholde den, skal de redegøre hvorfor de ikke kan:

§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
Det er helt rigtigt det er fra man aflevere ansøgningen at der må gå maks tre måneder

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmmmm, så vidt JEG har forstået, så skal sagen først til socialudvalget (som godt kan tage tid da de oftest kun mødes et par gange om måneden) DEREFTER går sagen videre til pensionsudvalget. Når dét sker, så får man en skriftlig bemærkning om, at sagen er gået til pensionsudvalget, og SÅ må der gå max 3 mdr........

Så Knudsens sag, sådan som JEG opfatter det, ligger på et forberedene stade, om man så må sige.....eller hvad???


Helene den opfattelse har jeg også haft indtil for kort tid siden hvor det blev skåret ud i pap for os her på K10 og en forklaring der var til at forstå , men kan ikke lige finde den nu ...

Men det er tre måneder fra man aflevere sin ansøgning

Knudsen og andre , mange gange når man kommer op med en sådan ansøgning så bliver de blege fordi de godt ved at deres arbejde ikke er udført ordentligt og de ved at der er stor chance for at de vil få den i hovdet igen ved afslag på pension.

Men jeg vil lige sige at jeg også har været med ved en sag hvor de også lige kom i tanke om en masse ting der lige skulle prøves meget hurtigt naturligvis og så ville man jo nok indstille til en §18 vedkommen sagde ja til psykolog besøg og de læge besøg der blev foreslået men fastholdt sin §17 sådan at tiden ikke igen blev rykket og han fik pension ... så det kan også lade sig gøre på den måde...

Knudsen hvis ikke du er 110% sikker på hvornår du har sendt den til dem så søg aktindsigt igen .. så du kan få det papir hvorpå det står og vid at mange gange når man søger en §17 mundtligt så "glemmer" de det
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 12:32   #15
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har lige talt med en fra kommunen og fik at vide min sag ville komme for pensionsudvalget i slutningen a januar, starten a februar måned. men vil få papirer om det som jeg ku kom med bemærkninger i. syns stadig det er lang tids behandling. de trækker da den helt til det sidste med den 3 måneders regel. men det er trods alt hurtigere end at sku vente helt til marts måned som jeg først fik at vide. hva mener i? er det noget jeg ska acceptere? når jeg har søgt fra d. 17/10 og min sag kommer op i slutningen a januar måned.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 13:10   #16
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Knudsen.

Godt du fik det bekræftet ved kommunen.

Jeg ved ikke lige om du kan gøre mere, men jeg kan godt føle med dig. Det er en forfærdelig ventetid.

Jeg håber jeg hører noget (helst godt) inden jul, ellers er den jo helt ødelagt af det venten. Render nærmest dagligt efter det stakkels postbud.

Den usikkerhed slider.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 14:59   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
har lige talt med en fra kommunen og fik at vide min sag ville komme for pensionsudvalget i slutningen a januar, starten a februar måned. men vil få papirer om det som jeg ku kom med bemærkninger i. syns stadig det er lang tids behandling. de trækker da den helt til det sidste med den 3 måneders regel. men det er trods alt hurtigere end at sku vente helt til marts måned som jeg først fik at vide. hva mener i? er det noget jeg ska acceptere? når jeg har søgt fra d. 17/10 og min sag kommer op i slutningen a januar måned.
Du er nødt til at acceptere, at der går 3 måneder. Du har først lige søgt for 1½ måned siden, så det passer meget godt, at 3 måneder er gået i slutningen af januar. Tag nu og nyd tiden med alt muligt andet imens. Når de 3 måneder er gået, kan du så til den tid høre dem ad, hvorfor sagen ikke er afsluttet. Lige nu kan du ikke gøre mere.. Kommunen har ret til sagsbehandlingstid på 3 måneder. Det lyder til, at de har styr på det i din kommune mht. hvor din sag er..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 16:25   #18
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg ved ik lige hvor meget styr på det de har i min kommune. fik først af vide af en nedladende og åbenbart ukompetent rådgiver at min sag først ville komme for et pensionsudvalg til marts måned. det ku jeg ik lige få til at stem med noget og har da os fået en bekræftelse på at den kommer for engang i slutningen januar måned som bedre passer med de 3 måneder de kører med. så min kommune er nok ik meget bedre end andres.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 16:43   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er helt rigtigt det er fra man aflevere ansøgningen at der må gå maks tre måneder




Helene den opfattelse har jeg også haft indtil for kort tid siden hvor det blev skåret ud i pap for os her på K10 og en forklaring der var til at forstå , men kan ikke lige finde den nu ...

Men det er tre måneder fra man aflevere sin ansøgning

Knudsen og andre , mange gange når man kommer op med en sådan ansøgning så bliver de blege fordi de godt ved at deres arbejde ikke er udført ordentligt og de ved at der er stor chance for at de vil få den i hovdet igen ved afslag på pension.

Men jeg vil lige sige at jeg også har været med ved en sag hvor de også lige kom i tanke om en masse ting der lige skulle prøves meget hurtigt naturligvis og så ville man jo nok indstille til en §18 vedkommen sagde ja til psykolog besøg og de læge besøg der blev foreslået men fastholdt sin §17 sådan at tiden ikke igen blev rykket og han fik pension ... så det kan også lade sig gøre på den måde...

Knudsen hvis ikke du er 110% sikker på hvornår du har sendt den til dem så søg aktindsigt igen .. så du kan få det papir hvorpå det står og vid at mange gange når man søger en §17 mundtligt så "glemmer" de det
Regler eller ej, så kommer der vel stadig til at gå 3 mdr FRA sagen kommer for pensionsudvalget i Januar/Februar - og at dette stadig er den forbedredene tid???

Sagen kan vel dårligt komme for pensionsudvalget om 1-2 måneder, og så nå at blive afgjort inden 3 månedersfristen (den er jo forlængst overskredet)....hvis den blev indlevet d 17 Oktober???

Så skulle der vel have været svar inden 17 Januar......??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 17:40   #20
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ja de kommer jo til at gå over 3 måneders reglen hvis min sag først kommer for pensionsudvalget i slutningen af januar måned. der ska da ik gået meget over en halv januar måned før den overskrider tidsgrænsen. men hva ka jeg snart gøre mer?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pensionsudvalg? deralte Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 14-10-2010 22:32
Pensionsudvalg kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2009 19:48
pensionsudvalg knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 21-01-2009 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension