K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2013, 16:41   #1
TMARK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
TMARK er ny på vejen
Nye regler???

Hejsa.Jeg er ansat som flex jobber i en virksomhed siden 2008, men jeg følger ikke at jeg kan magter min job mere, både fysisk og psykisk, mit spørgsmål er så, hvis jeg stopper eller bliver sygemelde vil jeg så komme under de nye regler eller forsætter jeg med de regler som der var dengang jeg blev tildelt flex. Jeg har hørt fra en kollega at jeg vil overgå til de nye regler når jeg evt. Starter på en ny arbejdsplads. Er der nogle der kan hjælpe mig med et svar.
TMARK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 16:52   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja du kommer under de nye regler, hvis du skifter arbejde eller siger op
men havde ikke sagt op,
du mister dog ikke din fleksbevilling, men du vil gå ned i løn.
da rammerne for lønnen er anderledes under de nye regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 17:09   #3
TMARK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
TMARK er ny på vejen
Tak for svaret, men hvis jeg bruger denne løn beregner http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...beregn+din+løn
Vil min løn ikke blive ændret. Min løn er 25000,- pr. Mdr + 12% i pension.
Jeg arbejder ca. 25 timer pr uge.
Skal man efter de nye regler være på arbejdes pladsen alle 37 timer i ugen.
TMARK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 17:18   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, du skal kun blive på arbejdspladsen de timer du er visiteret til. Arbejdsgiveren lønner dig kun for de timer du arbejder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 19:05   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det er lidt unødigt, at ALLE som kommer fra gammel til ny fleksordning, tror at de går ned i løn.

Fakta er ( med et gran salt ) at tidligere lønninger under 25.000 kr/md ikke bliver ramt af betydning.

Dog vil det påvirke pensionen negativt.

Ovenstående gælder for SAMME timeløn og timetal.

Jeg har set mange eksempler på at folk påstår at de ved et jobskifte går vildt meget ned i løn.
Det har bare ofte vist sig at de er gået både ned i timeløn og i timetal i det nye job.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 20:22   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TMARK Se meddelelser
Hejsa.Jeg er ansat som flex jobber i en virksomhed siden 2008, men jeg følger ikke at jeg kan magter min job mere, både fysisk og psykisk, mit spørgsmål er så, hvis jeg stopper eller bliver sygemelde vil jeg så komme under de nye regler eller forsætter jeg med de regler som der var dengang jeg blev tildelt flex. Jeg har hørt fra en kollega at jeg vil overgå til de nye regler når jeg evt. Starter på en ny arbejdsplads. Er der nogle der kan hjælpe mig med et svar.
Det spørgsmål har været oppe et par gange nu.

Du kan finde svaret ude i højre side på forsiden (der er links) om, hvad det betyder for dig, når du på nuværende tidspunkt er under de gamle regler.

Her er en direkte link (som bla. står på forsiden ude i højre side), om hvornår der er tale om et nyt job:
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

F.eks. står der følgende:

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:
Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.


Jeg vil dog anbefale dig evt. få talt med din jobkonsulent om at få nedsat dine arbejdstimer, hvis det er muligt for både dig og din arbejdsgiver (og her overgår man IKKE til nye regler).
Hvis du sygemelder dig i længere tid, viser du jo netop her, at du ikke kan magte de antal timer, som du er ansat til. Så jeg vil foreslå dig, at du i 1. omgang skal vise, at du ikke kan holde dig til de timer, du er ansat til, så jobcentret også bliver opmærksom på det. Til næste opfølgning kan du også oplyse til din jobkonsulent, hvordan du har med det, så kan tingene måske løse sig hen ad vejen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 22:11   #7
TMARK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
TMARK er ny på vejen
Tak for alle svarene. Jeg vil tage et møde med min jobkonsulent, håber at der findes ordentligt løsning på det. Igen tak det varmer at folk vil hjælpe.
TMARK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 09-03-2013 01:41
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
Ang. nye regler.... elin Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2006 02:51
nye regler.... elin Spørgsmål ang fleksjob 3 11-10-2006 02:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension