K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2008, 08:01   #21
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
også tillykke herfra

Stort tillykke med sølvbrylluppet.

Tillader mig lige at skrive et par linier, - selvom jeg ikke har læst de andre - kan sgutte koncentrere mig

Omkring det at være syg i arbejdsprøvningerne vil jeg klart anbefale, at når man melder sig syg - så kig lige forbi egen læge også.

Sig som det er at du har det skidt - mange smerter osv, og bed lægen notere hvad han ser og hvad han finder på dig. Og få så en kopi af det!

Det kan umiddelbart virke lidt godnat at belemre sin læge - når nu det bare er sådan man har det - men det er et stykke papir som dokumentere at du ikke kan møde pågældende dag.

Når/hvis/såfremt kommunen hævder at du ikke har gjort hvad du kunne - ja så er det DIG der står med et stærkt papir om, at du er tilset af læge og det er RIGTIGT at du ikke kunne arbejde.

Så har kommunen et problem med at forklare, HVORFOR de kan hævde noget andet end en læge som rent faktisk har set dig i den akutte fase.

Håber du kan bruge det

ps. i min egen sag har jeg 3 journalnotater fra egen læge - 1 fra hver arbejdsprøvning når jeg har måtte kaste håndklædet i ringen. Det er kommunen der selv har stoppet 1 af arbejdsprøvningerne før tid, den anden fik vi lov at ændre sted/funktion på, da den var i åbenlys strid med mine skånehensyn. Den sidste blev stoppet af arbejdsgiver pga. min tilstand.......
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 11:45   #22
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Fortvivelse

Tusind tak til jer begge!

Jeg har skrevet til kommunen bl.a. igennem en faglig koordinator som jeg også har talt i telefon med. Jeg skrev sidst til dem d. 6/9 og igen d. 16/9, hvor jeg bl.a. har spurgt omkring lægekonsulenterne og bedt om total aktindsigt.

Jeg ved, at Plan og Handling (som skulle udrede mig imens jeg var i arbejdsprøve), har fremsendt en rapport til Kbh, hvori de bl.a. vurderer at alle muligheder er udtømt - så hvad det er kbh afventer ved jeg ikke.

Jeg er utrolig frustreret

Imens jeg var i arbejdsprøvning var jeg også løbenden i kontakt med egen læge. Der hvor jeg var i arbejde - meddelte klart og tydelig Plan og Handling, at jeg var en meget dårlig arbejdskraft og de ville ihvertfald ikke ansætte mig. De gjorde ligeledes opmærksom på, at det bestemt ikke er fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke KAN

Jeg tror jeg som du skriver Hejdien, vil kontakte borgerrådgivningen - så nu vil jeg sætte mig til at finde ud af hvor de holder til.

Endnu engang tak og god weekend.
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension