K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2012, 06:54   #11
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Det lyder da som om du mangler blod i fodet :-)

Ellers ville den ikke opfører sig som du skriver... ;-) Jeg havde præcis de samme gener i næsten 1 år, men i min hånd... Begyndte at få massage af min fys på arm/hånd, og han "pumpede" blodet tilbage i hånden. Prøv det, vil tror det hjælper dig og din fod :-)

Du kan selvfølgelig selv gøre det, ingen grund til at bruge penge på massage, hvis du selv kan "pumpe" og masserer, eller få en bekendt til det...

Håber det hjælper
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:20   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for tip Espelund, det vil jeg da prøve - det kan jo dårligt blive værre....

Synes bare når jeg rør ved stedet på vristen, at så kommer den der brændende fornemmelse lyn hurtigt tilbage, endnu mere brændende........men det skal måske brænde, hmmmm. Det er til at få stress af det her
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:41   #13
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, jeg havde noget lignende for år tilbage - det gjorde pokkers ondt i ca. 4-6 uger, men fik taget blodprøver og sendt til Gigthospital - det viste sig at jeg havde sarcoidose ! Gik til kontrol i 3 år, men det kom aldrig igen !

Men få taget en blodprøve, der kan de næsten se alt !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:48   #14
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Kære Helene

Måske kan du bruge dette råd som jeg bruger mod

diverse smerter....2 fade -et til koldt vand et til ret varmt...

een klud i hver og så skifte ml kludene.

Giver i alle fald bedre blodcirkulation og plejer at

virke på diverse legemesdele !
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 09:33   #15
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg synes det er uhyggeligt som der kommer ubehagelige diagnoser frem, jeg ville sku blive bange.

Lad nu en læge afgøre hvad der er galt og lad være med at spekulere på hvor slemt det kan være.
Når det har været galt i et stykke tid falder foden jo nok ikke af inden Onsdag.

Jeg synes det er ærgerligt at der piskes en stemning op !
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 09:58   #16
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
hej

Det kunne godt være en diskusprolaps.

Prøv at lægge en ispose på din lænd istedet for foden, og hvis du kan så læg dig på gulvet på maven og løft hovedet ved at stemme op på dine albuer, til du mærker en godt stræk i lænden. Hvis smerterne i foden bliver værre så skal du ikke løfte så højt op på armene.

Isposen skal være på lænden i ca. 10 min. og så 10 pause og så igen 10 min. herefter, skal det være en gang i timen af 10 min. Hvis det er en diskusprolaps, gør kulden at det mindsker hævelsen, så brug endelig IKKE varmecreme eller varmepude.

Jeg har arbejdet hos en kiropraktor og de beskrivelser du komme med lyder som nerve smerter. Du kan få en tid hos en kiropraktor uden henvisning fra lægen. En kiropraktor kan også henvise dig til neurokir. læge og også til MR skanning. Første besøg hos en kiropraktor koster ca 440 kr.

Er selv lige opereret for en diskusprolaps, efter mine symptomer ikke blev bedre efter 5 måneder hos kiropraktor behandlinger m. nåle. og øvelser.

Håber det kan hjælpe.

Sidst redigeret af missemøge; 01-06-2012 kl. 10:03.
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:50   #17
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missemøge Se meddelelser
hej

Det kunne godt være en diskusprolaps.
Eller et myggestik !
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:51   #18
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det er godtnok underligt at der kun fokuseres på alvorlige og komplicerede ting.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 11:05   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg sidder enormt meget i skrædderstilling I sofaen, altså med fødderne strukket op under mig, og ofte hviler jeg på den fod der brænder......det er det eneste jeg sådan kan komme på der KUNNE give et problem (efter snart 40 år) uden problemer.
Kroppen kan reagere anderledes på nogle ting efterhånden som man bliver ældre.

Men da jeg læste espelundens indlæg kom jeg til at tænke på, at hvis det handler om blodomløbet, så kan du sikkert finde noget om venepumpeøvelser ved hjælp af google.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 12:25   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, sikke en masse spændende læsning, og jeg er da sådan set åben for at det kan være noget af det jeg fejler, men nok ikke det hele

Jeg er i hvert fald overbevist om, at lægen på Ondsag vil komme med mindst én af ovennævnte ''diagnoser''

Men jeg vil indrømme, at det er meget bedre og betryggende læsning og råd hér på k10, end hvis jeg selv søger efter mulige symptomer og sygdomme ude på nettet, for på nettet er man næsten dødsdømt

Synes det er dejligt i kommer med ideer, og jeg vil da prøve noget af det i praksis, jeg har jo skide ondt, så jeg er jo interesseret i alt der kan lette smerterne lidt - der er alligevel lang tid til Onsdag.

Jeg tog de der 2 Panodil og 1 Ibuprofen igår aftes inden sengetid, men jeg var simpelthen så træt, at jeg faldt hurtigt i søvn og ikke nået at observere om der var en bedring. Tror lige jeg tager sådan en håndfuld smertestillende igen når jeg skal have min frokost!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Årebetændelse/blodprop i foden?? Ninja Alt det andet 11 04-04-2013 20:51
Om kost og sindssyge nocturne Politik og Samfund 12 22-02-2012 22:48
Knyst på foden.. Yasmin Alt det andet 4 28-08-2009 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension