K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 00:07   #11
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Til jsn

Er ikke helt enig med dig for man kan også få Dolol Retard i depotkapsler enten 100 mg, 150 mg eller 200 mg
Men tak fordi du lige mener os om det.
Man kan også få Tradolan Retard i depotkapsler fra 100 mg til 200 mg.
Jo det kan du tro jeg ved hvilken slags medicin jeg får, Men for mit eget vedkommende kom jeg desværre til at skrive forkert der skulle stå Tradolan/dolol i stedfor Tramadol og dolol
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 25-01-2011 kl. 00:36.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 00:26   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tramadol findes i 50mg

Tranadol Retard "Hexal" fra 100mg
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 08:23   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du må meget have mig undskyldt jsn, men jeg har nogle gange fået udleveret Tramadol på apoteket, selvom det er Dolol der er bestilt, p.g.a. det der med, at de skal udlevere det billigste produkt.

Og de Tramadol jeg har fået har været på 50 mg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 08:33   #14
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Ja der er vist andre der skulle kende deres medicin inden de farer i flint. Indholdsstoffet er det samme men 100mg er selvfølgelig ikke det samme som 50 der siger sig selv. Med mindre man får 2x50;-)

Du kan da roligt prøve dem. Hvis du skal have høj dosis så få udskrevet flere med mindre så du kan trappe op. Hvis du bliver meget dårlig af dem er de hurtigt ude af kroppen. Hvis ikke får du det måske bedre. Som sagt har jeg aldrig haft nogle bivirkninger, jeg fik 100mg ikke retard.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:22   #15
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Har også spist dolol længe nu som oftest 4 stk 50 mg om dagen med 2 stk pinex til natten.....blev også maget træt i starten men det er helt forsvundet har kun problemer med at komme på wc og det kan så også være slemt nok....og de går ihvertfald i deport hos mig har flere gange følt jeg havde det ikke værre en jeg ville prøve uden pille uha efter et døgn så er den helt galt...så tager det også et døgn at blive smertefri igen....
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 12:47   #16
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Må trække følehornene til mig igen, jeg kendte intet til der fandtes en 50mg udgave som virkede på samme måde som dolol.

Kendte kun til depotpillerne, hvor der netop er den store forskel på dem som jeg beskrev. Og jeg får selv Retard så derfor kender jeg min egen medicin...

Så Tramadol "Actavis" har samme virkning som dolol, men Retard er depotpiller.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 12:56   #17
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Hejsa
Jeg døjede rigtig meget med svimmelhed og forhøjet blodtryk, da jeg fik Tramadol.
Jeg fik i stedet en kombination af Kodein og Pinex, som virkede fint i en lang periode, men er nu skiftet til Dolol Retard.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 13:06   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Må trække følehornene til mig igen,
Helt i orden.

For at undgå misforståelser, jeg tager 50 mg 3 gange om dagen, og selvom det kun er 50 mg var det altså for meget for mig i starten, så det var 50 mg's kapslerne jeg åbnede og dryssede lidt af indholdet ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 13:09   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Erfaringer med tramadol ønskers

Jeg er MEGET følsom overfor medicin. Har tidligere forsøgt smerteplaster, som jeg ikke kunne tåle. Nu skal jeg så prøve tramadol.....men er meget bange for bivirkningerne

Hvordan hænger det lige sammen med anti. dep. medicin??

mange spørgsmål...men mon ikke der er nogen, der kan svare
GEMADOL skulle være som TRAMADOL men mildere, da den er mere langsomtvirkende (spørg din læge).
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 14:12   #20
Mormor50
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Mormor50 er ny på vejen
Hej.....
Jeg vil lige fortælle min oplevelse med mit medicin...
Jeg får daglig 3x1 dolol/tramadol eller mandolgin 50mg+3x1todolac 50mg
+4x2 pamol 600m+3x1 gluscagamin....foruden vanddrivende og lidt til mormor alderen....Jeg bliver hverken svimmel,hovedpine eller noget,men dette måltid kan trods alt ikke altid ta mine smerter (slidgigt i nakke, skulder,ryg og knæ og samtidig er jeg hymbobil i hofter). Et godt råd er at ta i varmtvandsbassin... Dette er simpelthen det bedste man kan for kroppen.Jeg er sygemeldt og indstilt til pension,men venter og venter det er sgu til at blive skør af.Håber den går igennem for hvad skal de ellers sætte mig til???
Hilsen fra Mormor 50.
Mormor50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension