K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 07:56   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
hej

Forstår dig rigtig godt.

jeg er selv sygemeldt med udbrændthed.

Det kan ikke ses men absolut mærkes.

Min meget nysgerrige nabo kom og spurgte hvorfor jeg dog havde gået hjemme i så lang tid - og jeg fortalte ham så at jeg var langtidssygemeldt p.g.a. stress og udbrændthed.

Han reaktion var et fnys og et hånligt grin hvorefter han gik.

Det er så dejligt med lidt forståelse i hverdagen
Man kan ikke andet end at trække på skuldrene af sådanne mennesker, lad dem tænke deres, man har det som man har det og man må håbe at det ikke rammer dem eller andre omkring for den sags skyld.

Jeg tror sgu også at jeg holder mig til sandheden, jeg skal bare kortet det lidt ned, så det bliver noget til noget med stress og angst. Og så vil jeg bare sige at jeg lever af ftp. hvis jeg bliver spurgt uden at forklare at jeg også har en forsikring (forhåbentlig til den tid også) og så kan jeg jo så spørge dem hvad de lever af, som én skrev tidligere, den var meget god.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 09:28   #22
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Man kan også bare sige, at man er "fritidsforsker"...
Noget jeg lærte på et kursus for mange år siden. Silvametoden, hedder det, og det er genialt til at vende negativitet 180 grader.

fx: Den tid, den glæde
Lykke kommer i bundter
-arh kan ikke lige huske flere. Men kurset er anbefalelsesværdigt.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 09:45   #23
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, Jeg kender også til næsten alle indlæg.
Præcis de samme følelser og oplevelser herfra.

Frygtelig at blive mødt med den mistænksomhed og uforståenhed.
Selv min egen mand, har det sådan.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 00:04   #24
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
den der med at man på en god dag ( ja dem har jeg så ikke set i over 6 måneder) at man godt kan slæbe sig ind og handle eller komme til frisøren eller noet helt 3, ja så spidser de årvågne naboer ører og tager digital kameraet frem.

jeg fortæller aldrig hvis jeg får pension- ikke til noget som helst!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 09:41   #25
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ja, det er så træls, dem mistro regeringen de sidste 10 år har fået lagt i danskerne! Under al kritik.
Før var der plads til alle, nu er der kun plads til de der kan opfylde deres krav! selv de der "pjækker" i skolen skal nu forfølges!
Start med lærerne! de viser vejen!

Nå, men bortset fra det

Jeg er såå træt af at høre folk sige " god bedring" for s***** da os!
det blir' ikk' bedre! fat det!

Jeg er begyndt at fortælle hele min lidelses histiroe til dem der spør...fordi så stopper det!
Om de tror mig eller ej er jeg sådan set ligeglad med - men de skal stoppe med at spørge

He he ..nej til tider går det mig virkelig på at folk behandler mig sådan - som om de kan forstå hvad det vil sige at have smerter konstant og ikke kunne noget som helst!
Det kan de ikke og de kommer ikke til det - håber jeg da ikke.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 09:07   #26
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Jeg er ret ny i sygedsgpengesystemet, men føler også i nogle tilfælde at folk tvivler på mig.

Er fyret fra mit job p.g.a. nedslidt ryg efter mange års nedslidende reng.job.

Dem som er mig nærmest, har selv været "vidne til" hvor ondt jeg kan have og ved jeg i nogle tilfælde må melde fra til noget p.g.a. smerter, så i mit tilfælde er det ikke dem der er "problemet.

Sad dog forleden i et selskab hvor min situation var "oppe og vende",m.h.t. mit problem med en dårlig behandling af en rådgiver fra min kommunes anden aktør.

Pludselig er der en dame først i 70'erne der hidser sig op og ytrer sig at "nutidens" kvinder er frygtelig forkælede og "pylrede" og det med nedslidning er en undskyldning, og at da hun var barn/ung knoklede hendes egen mor og andre mødre fra morgen til aften og som regel med 8-10 børn i skørterne........

Sad lidt målløs og vidste ikke helt hvad jeg skulle sige, men "pippede" da noget med at kvinder dengang vist heller ikke så lige havde et fuldtidsjob oveni de også skulle have klaret!!!!!

Fik bare svaret at det er et spørgsmål om at tage sig sammen!!!!!
Hvor svært kan det være????? MEGET SVÆRT!!!!!!
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:08   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lad os tilgive dem......

de ved ikke andet. De kender ikke til den form for rygsmerter, som ikke bare er et hold i ryggen.

De har jo ikke hverken set eller prøvet at skrige af smerte gennem timer....uden at noget kan lindre.

De har ikke prøvet at lægerne bevidst sprøjter luft eller medicin ind i din ryg for at påføre dig en smerte der er større end den du har før du kommer på skadestuen. Kan ikke huske navnet på denne lille øvelse, men tro mig, det er ikke kedeligt.

Selv Guderne kæmper forgæves imod dumhed.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:28   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, man kan jo tænke hvordan skulle sagsbehandler og jobkonsulenter kunne "forstå" når vores nærmeste ikke gør.

Når jeg bliver spurt hvorfor har du ikke fårt en pension,svare jeg "at så længe man har nogle timers arbejdsevne gives der ikke pension.
Og det er bare ærveligt for der er ingen der vil have mig med de få timer jeg kan-hvad med dig du knokler vel bare der ud af ?

Så havner samalen om noget helt andet

Mistro er det værste,jeg har ikke en enlig dianose bare 2-3 led efter hinanden der er nedslidte i lenden og nakke men det giver smerter alle vejne,andre forstår det ikke og enlig gør jeg det heller ikke selv.
Shopper stadig rundt hos Rheumatologer for at få et naven på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:52   #29
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Synes også at min "diagnose" lyder så "uskyldig".....2 nedslidte discs, fremadglidning af ryghvirvler og rygmarvsforsnævring.....Dette i et lille område i min store krop.....hvordan kan det dog afstedkomme så mange problemer med små daglige gøremål????? Ja, jeg fatter det knap selv!!!!
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 13:13   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mette thorsage Se meddelelser
Synes også at min "diagnose" lyder så "uskyldig".....
Uskyldigt!

Du har 3 diagnoser på det samme sted i lænden, som hver især kan være meget lidt "uskyldige".

Det kan godt være, at sb og andre har prøvet, at banke ind i hovedet på dig, at det ikke er noget at pive over, men tro mig, de ved ikke hvad de taler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjertekar sygdomme og skitzofreni hejhejhej Et godt link! 3 02-03-2013 12:48
11 sygdomme fritager for ? Aorta Alt det andet 2 16-06-2011 21:26
Sygdomme med varig nedsættelse TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 7 06-03-2010 20:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension