K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2009, 20:17   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis man har behovet og kommunen ikke er til at hakke i og man ikke lige er til at kaste sig ind i det tyske bil marked så skal man lige huske at der er en mulighed her i DK også http://www.handicapbiler.dk/

Jeg ville aldrig turde købe i tyskland kender mig selv det ville gå heeeeelt galt
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 20:36   #12
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Neurosmølf, det troede jeg også "Såfremt der er tale om en bil der er godkendt indenfor EU og ikke har undergået konstruktive ændringer, vil det være minimale forandringer" men den holder ikke. Købte for ca 1 år siden en Polo fra tysklland, vist en årg 1973, selvom den havde tøffet 34.000 km i tyskland med en ældre dame, kunne den ikke indregistreres i DK. Den manglede katalysator og en regulerbar en af slagsen, derfor umuligt da det ville kræve bla nyt ledningsnet, manifold og karburator.
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 20:54   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis det er en Polo er den ikke fra 1973 produktionen begyndte først sidst i 1974 og solgtes først fra 1975, hvis det derimod er en 1993 er der ganske bestemte lovkrav . Jeg tror nærmere Du har købt en der er ændret ifht. fabrikken og så godkendt af Tüv med
Citat:
konstruktive
ændringer i Tyskland, som ikke er lovlige i Danmark.
Det var lige akkurat derfor jeg sagde at det var en god ide at tale med bilinspektionen, når man havde fundet en kandidat..

Jeg ved nemlig rimeligt godt hvad jeg taler om, sidst jeg fik noget godkendt og betalt afgift på var 2008, ligesom OJO. Jeg rådførte mig selv der med bilinspektion omkring faldgruber, og kontrollerede selv køretøjet inden hjemturen. Det står nu med danske nr.plader i min garage.

Det er bare risikabelt med køb i Tyskland som Hejdien siger, hvis man ikke kan fortolke hvad der er lavet af "eintragungen" i det tyske KFZ-brief .
En god grundregel ville være at der ingen eintragungen skulle være udover ABE (Allgemeine Betriebs Erlaubnis)på fælge/spoilere eller støddæmpere.

Vedrørende Sverige, kunne Du have rendt i lignende problemer der, da de har individuelle godkendelser også, som englænderne. Det giver f.eks. kitcars problemer i Danmark, da de ikke er crashtestede gr. lavt styknr og produktionsonkostninger, men som ikke forlanges i hverken England,Sverige eller Tyskland ved enkeltgodkendelser

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 00:19   #14
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Tak for svaret til både Neurosmølf og OJO.

Indrømmer dog da jeg læste videre, bl.a. de andre indlæg blev jeg ret forvirret, men skal nok vende tilbage hvis jeg vil have mere forklaret .

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alternativ opsigelse og arbejdsplads :-) Webmaster Politik og Samfund 1 03-10-2013 11:02
Alternativ til Stolpegård Melis Alt det andet 4 05-03-2013 09:30
Et alternativ til fleksjobreformen supersus Politik og Samfund 7 23-04-2012 15:42
Alternativ risengrød Stueplanten Dit og Dat 7 18-11-2011 05:07
Alternativ til psykolog Stueplanten Dit og Dat 5 24-03-2011 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension