K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2016, 20:22   #21
Aspmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Aspmor er ny på vejen
Hermed 2 udkast til teknisk skole ;-)) Er det ikke en hel del bedre ??? :-)))

På baggrund af telefonsamtale d.29/3 -2016 med Undertegnets´s mor og under henvisning til et par møder, afholdt i praktikvirksomheden i oktober måned 2015, hvori repræsentanter fra Teknisk skole på Tæbyvej, Rødovre udtaler at man anbefaler at undertegnet ”stiger af snedkeruddannelsen ved afslutning af 3 hovedforløb”.
1. Hvad beror disse udtalelse på?
2. Hvilke sammenlignings grundlag beror disse udtalelser på?
Dette er aldrig skriftligt blevet uddybet og skriftligt beskrevet specifikt og konkret, hvilke faglige ting undertegnet ikke magter i forhold til at kunne gennemfører sine skoleforløb på møbelsnedkeruddannelsen.
I det såkaldte referat står der ligeledes også at ”vi anbefaler at undertegnet genoptager sin uddannelse på et senere tidspunkt.
3. Hvornår anbefales det uddannelsen genoptages?
4. Hvem sørger for praktik plads på det givende tidspunkt?
5. Hvem skal bekoste uddannelsen på det givende tidspunkt?
6. Hvad skal der til for at man vil/kan genoptage en uddannelse som man på nuværende tidspunkt anbefaler at undertegnet stiger af?
5. Hvem skal bevilge/godkende dette?

Jeg vil derfor gerne bede om en skriftlig udtalelse, hvori det uddybes og beskrives specifikt og konkret, hvilke faglige ting undertegnet ikke magter i forhold til at kunne gennemfører sine skoleforløb på møbelsnedkeruddannelsen.
Jeg ønsker at det bliver beskrevet og uddybet, hvad skolen har gjort for at afhjælpe de specifikke faglige udfordringer/problemer.
6. Altså hvilken indsats skolen gjort i forhold til at løse disse udfordringer/problemer?
7. Hvad har der været sat i værk for at hjælpe undertegnet til at kunne gennemfører sine skole prøve forløb?

Med venlig hilsen

Ikke undskylde - det er virkelig fedt at have dig at sparre med :-))))

Der ligger kun hans diagnosepapirer til grund for revalideringen. En ren Asperger diagnose - med IQ på 122/124

Han mener selv godt - at han ville kunne gennemfører uddannelsen med støtte og øvelse forinden skoleforløbende. Den svend han følger på virksomheden mener også at han ville kunne gennemfører (i følge sønnike)

Han bliver ikke fulgt af nogen i sundhedsystemet. - om det så er godt eller skidt aner jeg ikke ;-))

Jeg har altid haft skrevet cc til ham og talt med ham om det jeg har skrevet. Så han har været med indraget her på det sidste hvor jeg igen er kommet på banen.

Dine imput er guld værd - dem vil jeg gå videre med - Tak :-)))
Aspmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 23:01   #22
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Super - det ser godt ud og der er nok nogen der "får kaffen galt i halsen", for nu skal de til at tænke

Og jeg synes ikke det er spor urimeligt at forvente et ordentligt svar - det er din søns fremtid de "spiller med".

Jeg håber at du nu magter at holde godt og grundigt fast i at få de her svar - på alle dine spørgsmål (det er sommetider svært at holde fast her - man er tilbøjelig til at "nøjes").

Jeg tænker at det vil være en rigtig god ide at sende denne mail som vedhæftet fil til din søns sagsbehandler, sammen med en mail om at du/I lige umiddelbart IKKE synes at han skal stoppe med noget som helst. Som minimum skal der afventes svar på disse spørgsmål og efterfølgende vil du/I så tage stilling til om din søn virkelig skal stoppe på den uddannelse.

Især set i lyset af at Svenden - hvor din søn jo udfolder sit faglige virke i langt størsteparten af tiden - er godt tilfreds og tilsyneladende IKKE har samme opfattelse som skolen.

Understreg at din søn selv vurderer at han med den rigtige støtte godt kan fortsætte og at han ØNSKER at fortsætte

og så kan du evt bede SB om at indhente udtalelserne fra de to mentorer og mester/svend?
-men overvej også om du selv lige skal have snakket med de to mentorer og svenden for at forklare hvad der foregår - hvis de kun får viden fra SB KAN den være ganske farvet af hendes/hans holdning, og det kan farve den slags udtalelser ganske meget...ofte fordi de gerne vil gøre det så godt som muligt, og der skal du ind over? forstår du hvad jeg mener? det er lidt svært at beskrive og mit hoved er ved at stå af for i dag (ellers bare spørg - spørg - spørg)

Hvis du mangler begrundelse kan det fint være, at du mener "sagen" skal være ordentligt oplyst og det kan den naturligvis kun blive hvis man hører alle der er involveret

Tak for dine ord - sparring er godt - og jeg er sikker på, at du gør hvad du finder bedst for din søn.

Sender dig lige en masse energi og overskud, og horn til at sætte på hovedet !!!! så du kan dukke dig og tonse videre fremad

Gana - er her igen i morgen engang
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2016, 14:55   #23
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspmor Se meddelelser

Super forslag mht at få skolen til at beskrive hvad han ikke kan... de skal ikke slippe.
Elever på erhvervsuddannelser kan få specialpædagogisk støtte. Reglerne beskrives i denne bekendtgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=73873
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2016, 19:51   #24
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspmor Se meddelelser
Hermed 2 udkast til teknisk skole ;-)) Er det ikke en hel del bedre ??? :-)))

På baggrund af telefonsamtale d.29/3 -2016 med Undertegnets´s mor og under henvisning til et par møder, afholdt i praktikvirksomheden i oktober måned 2015, hvori repræsentanter fra Teknisk skole på Tæbyvej, Rødovre udtaler at man anbefaler at undertegnet ”stiger af snedkeruddannelsen ved afslutning af 3 hovedforløb”.
1. Hvad beror disse udtalelse på?
2. Hvilke sammenlignings grundlag beror disse udtalelser på?
Dette er aldrig skriftligt blevet uddybet og skriftligt beskrevet specifikt og konkret, hvilke faglige ting undertegnet ikke magter i forhold til at kunne gennemfører sine skoleforløb på møbelsnedkeruddannelsen.
I det såkaldte referat står der ligeledes også at ”vi anbefaler at undertegnet genoptager sin uddannelse på et senere tidspunkt.
3. Hvornår anbefales det uddannelsen genoptages?
4. Hvem sørger for praktik plads på det givende tidspunkt?
5. Hvem skal bekoste uddannelsen på det givende tidspunkt?
6. Hvad skal der til for at man vil/kan genoptage en uddannelse som man på nuværende tidspunkt anbefaler at undertegnet stiger af?
5. Hvem skal bevilge/godkende dette?

Jeg vil derfor gerne bede om en skriftlig udtalelse, hvori det uddybes og beskrives specifikt og konkret, hvilke faglige ting undertegnet ikke magter i forhold til at kunne gennemfører sine skoleforløb på møbelsnedkeruddannelsen.
Jeg ønsker at det bliver beskrevet og uddybet, hvad skolen har gjort for at afhjælpe de specifikke faglige udfordringer/problemer.
6. Altså hvilken indsats skolen gjort i forhold til at løse disse udfordringer/problemer?
7. Hvad har der været sat i værk for at hjælpe undertegnet til at kunne gennemfører sine skole prøve forløb?

Med venlig hilsen

Det virker som om du har lavet dit skriv om fra en tekst skrevet af dig på vegne af din søn, til en tekst skrevet af din søn, dog uden at få rettet sine til mine og sin til min alle steder, jeg er i hvert fald stødt på et par steder som jeg i citatet har markeret med rødt.

Beklager ordkløveriet
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2016, 07:58   #25
Aspmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Aspmor er ny på vejen
Tak det har efterfølgende været igennem censur hos en skrap sekretær ��
Aspmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension