K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2012, 18:28   #1
Frejth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Frejth er ny på vejen
Boligsikring taget

Min kæreste er blevet tilkendt førtidspension fra november 2012 og får således udbetalt første gang her i morgen (han har været på kontanthjælp indtil nu). I dag har han så modtaget en mail fra kommunen, om at vores boligsikring bliver taget fra os. Umiddelbart kan jeg ikke helt forstå det, så nu spørger jeg herinde.

Jeg er på SU, og det er min eneste indtægt. Min kæreste får førtidspensionssatsen som samlevende og intet andet. Ingen af os ejer noget, og vi bor til leje. Den rene husleje er 4200 kr. pr. måned. Kan det være rigtigt, at vi slet ikke kan få bare lidt i boligsikring?
Frejth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 18:30   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Han burde kunne modtage boligsikring.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 18:35   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Bed om en skriftlig afgørelse med begrundelse for stop af boligsikring.

Jeg mener, der er nogen regler, når man er på førtidspension og hvad man bor i.
Kig på borger.dk

Måske er det også en fejl fra dem.

Tror ikke vi kan svare på, hvad der er sket. Men da de er kilden - skal de også give en skriftlig begrundelse med klagevejledning - og man kan klage over afgørelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 19:07   #4
Frejth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Frejth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Bed om en skriftlig afgørelse med begrundelse for stop af boligsikring.

Jeg mener, der er nogen regler, når man er på førtidspension og hvad man bor i.
Kig på borger.dk

Måske er det også en fejl fra dem.

Tror ikke vi kan svare på, hvad der er sket. Men da de er kilden - skal de også give en skriftlig begrundelse med klagevejledning - og man kan klage over afgørelsen.
De har henvist til nogle paragraffer i deres mail, men må prøve at kigge på borger.dk igen. Havde faktisk kigge og synes ikke umiddelbart jeg kunne finde noget.
Frejth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 19:08   #5
Frejth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Frejth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Han burde kunne modtage boligsikring.
Ja, jeg forstår det heller ikke. Min kæreste prøvede at ringe til dem, men det fik han ikke meget ud af. Jeg synes bare ikke det virker rigtigt, det her

Sidst redigeret af Frejth; 31-10-2012 kl. 19:15.
Frejth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 20:55   #6
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Umiddelbart lyder det som en lidt mærkværdig afgørelse - måske det er noget med at de enkelte afdelinger ikke "taler sammen"? Det kan nemlig sagtens forekomme.

Kan du ikke fortælle med hvilken begrundelse boligsikringen er stoppet - og i henhold til hvilke §§?
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 22:06   #7
Frejth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Frejth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Umiddelbart lyder det som en lidt mærkværdig afgørelse - måske det er noget med at de enkelte afdelinger ikke "taler sammen"? Det kan nemlig sagtens forekomme.

Kan du ikke fortælle med hvilken begrundelse boligsikringen er stoppet - og i henhold til hvilke §§?
Jo, jeg er ikke hjemme lige nu, men poster det når jeg kan. Måske kan jeg også oploade mailen, hvis det er muligt.
Frejth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 00:10   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg er på førtidspension og min kæreste er på SU. Ud fra borger.dk udregning burde vi kunne få boligsikring. Så det burde han også.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 00:22   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frejth Se meddelelser
Min kæreste er blevet tilkendt førtidspension fra november 2012 og får således udbetalt første gang her i morgen (han har været på kontanthjælp indtil nu). I dag har han så modtaget en mail fra kommunen, om at vores boligsikring bliver taget fra os. Umiddelbart kan jeg ikke helt forstå det, så nu spørger jeg herinde.

Jeg er på SU, og det er min eneste indtægt. Min kæreste får førtidspensionssatsen som samlevende og intet andet. Ingen af os ejer noget, og vi bor til leje. Den rene husleje er 4200 kr. pr. måned. Kan det være rigtigt, at vi slet ikke kan få bare lidt i boligsikring?
Vil blot indskyde, at pensionerne bliver bogført i dag - altid dagen før d 1 - modsat kontanthjælpen, som først bliver bogført d 1.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 01:15   #10
Frejth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Frejth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vil blot indskyde, at pensionerne bliver bogført i dag - altid dagen før d 1 - modsat kontanthjælpen, som først bliver bogført d 1.

Ja, den er også gået ind nu Havde bare forstået på ham, at den ikke var kommet.
Frejth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Taget ved næsen..... Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-01-2012 16:08
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01
Ankestyrelsen har taget min sag Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-11-2009 10:57
Hvordan får man taget hul? Silly Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 11:52
Kræmmermentalitet har taget over Odenseaneren Politik og Samfund 0 20-04-2008 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension