K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2018, 10:21   #31
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis jeg husker ret fra dine info fra sol. Så her i ingen kontakt, du har ikke set pigen i mange år og er mildest talt bitter på din eks,

Du har ingen retiheder når du ikke har været inde i billedet i mange år, hvilket måske også er rimeligt nok, jeres liv omkring jeres barn er noget rod, så lad nu være med at ødelægge dagen i jeres bitterhed mod hinanden,
Det er en stor dag for barnets man bliver konfirmeret eller ej, så måske er det ikke lige nu du skal tage kontakt, du kunnejo sende hende en fin hilsen, og måske finde noget sammen
Uden bitterhed i fremtiden, men syntes du skal kontakte statsamt om dine spørsmål og evn, samvær men pas nu på det ikke rammer pigen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 11:33   #32
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Jeg har aldrig skrevet under på noget, så har man ikke fælles forældremyndighed indtil andet "er bevist???

Jeg har da fået kontanthjælp som forsørger inden jeg kom på førtidspension, i flere år?
Når man er 30+ år, får man som forsørger, hvis man har forsørgelsespligt overfor egne børn.
Og det har du jo som minimum i form af børnebidrag, selvom du ikke har forældremyndighed.
Så forsørgersats på kh, siger ikke noget om hvem der har forældremyndigheden
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 14:15   #33
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Nu har jeg snaket med ststamtet. De sige vi har fælles foældremynighed (aæt andet ville da også overrakse mig !

....!

Jeg har også snakket med præsten. Udover hun natuligvis er medfølelende med at det ikke går godd i vores familie, SÅ...... siger hun at . Jaa et er noget lerot

Jeg kender ikke denne præst, hun er er ikke fra min kirke, mine hun virker da sød nok !

Jeg forstår bare stadig ikke hvor hvor min eks gør det hun er døbt i min....

Det ikke fordi det koster noget i min kirke eller det er Scitolocy.... eller lign...
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 14:20   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men måske dn datter vil konfirmeres med sine klassekammerater/venner, det kan hun ikke blive i din kirke og det betyder meget for unge mennesker i den alder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 14:33   #35
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Nu har jeg snaket med ststamtet. De sige vi har fælles foældremynighed (aæt andet ville da også overrakse mig !

....!

Jeg har også snakket med præsten. Udover hun natuligvis er medfølelende med at det ikke går godd i vores familie, SÅ...... siger hun at . Jaa et er noget lerot

Jeg kender ikke denne præst, hun er er ikke fra min kirke, mine hun virker da sød nok !

Jeg forstår bare stadig ikke hvor hvor min eks gør det hun er døbt i min....

Det ikke fordi det koster noget i min kirke eller det er Scitolocy.... eller lign...
Jeg blev ikke konfirmeret i den kirke jeg blev døbt i.
Jeg blev konfirmeret i den kirke resten af min klasse blev.
Vi var også for mange konfirmander til at kunne være i en kirke, så vi blev delt op i 2 hold. Mener at huske at det var samme dag, men så var det to forskellige kirker i samme sogn, bare forskellige tidspunkter.
Så selvom mange af dem fra min klasse var født og opvokset i samme sogn, var det ikke alle der blev konfirmeret i samme kirke som de blev døbt i
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 21:56   #36
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det mest normale er at man bliver konfirmeret i den kirke der hører ind under skoledistriktet. Hver kirke er tilknyttet bestemte skoler.

Konfirmationsundervisningen ligger ofte i skoletiden, så klassen følges derhen. Man kan godt vælge at blive konfirmeret i en anden kirke, men det bliver så med en en gruppe andre unge mennesker man slet ikke kender, og der skal en del til før det er et ønske fra konfirmanden selv, de vil gerne konfirmeres sammen med vennerne.

Når I har fælles forældremyndighed, betyder det at du skal skrive under når hun skal have pas og den slags. Det betyder også at du kan vælge selv at fejre hendes konfirmation, men det kan du kun gøre hvis du har samvær med datteren, og det er det hun ønsker. Man skal vælge sine kampe med omhu. Det vil under alle omstændigheder også blive dyrere, da det heller ikke giver skattefradrag som konfirmationsbidraget.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 09-02-2018 kl. 22:01.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 08:43   #37
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Tygget lidt på det.

Hmmm...

Nej i har ret i det fleste pointer.

Dog vil jeg anfægte en - det her man helst vil konfirmeres med sine klassekammerater. Der er jeg ikke enig i.

De gik til konfirmationsforberedelse om formiddagen (jeg om eftermiddagen) og udover jeg elskede at sove længe hver torsdag morgen, så synes jeg da egenligt det var ret fedt at lære nogle andre end lige dem fra skolen at kende.

Der var slet ikke nogle kirke i den by, men der var i de 2 nabobyer. Jeg var gange vist den eneste fra klassen som kom i den anden kirke. Men det var da bare fedt at lære andre at kende end lige dem man alligevel rendte op og ned af hver dag.

Nu skulle man så tro af hun af rent praktiske årsager så istedet har valgt kirken i den by hun bor endnu, dels er det kun 200 meter fra hendes bopæl og 100 meter fra toget (nemt for mig)...OG hende.

Men næ nej hun har valgt en lille skodkirke hverken hende eller mig har noget som helst tilhørsforhold til. Det virker som om hun håber på at jeg så bliver væk da jeg vil skulle med en Taxa det sidste stykke

Men eller kan jeg godt se jeres pointer nu min værste "vrede" har lagt sig.

Det viser sig også at med børn født før 2007, så HAR moren faktisk den fulde forældremyndighed hvis man ikke er gift. Tænk jeg har alle de år troet at den var fælles medmindre en eller anden særlig omstændighed gjorde at det skulle være den enes alene...!

Så der får hun også ret jo.

Men så er moren vist også selv forvirret i de regler for hun har hele tiden sagt naturligvis skal (skulle) jeg ikke ha forsørgertakst på KH, eftersom hun havde forældremyndigheden.

Og jo jeg vil naturligvis forholde mig helt stille og roligt i kirken, seføli lige hilse på, og så ellers fordufte igen når selv det i kirken er overstået.

Præsten vil stadig intet sige, men jeg har fundet frem til at det offentliggøres i deres kirkeblad 1. marts hvem der skal konfirmeres, så må jeg jo holde øje med det...

Selvom det stadig er under en stille protest at jeg åbenbart under tvang skal betale andres æde og drikke. Til en fest jeg ikke engang selv deltager i.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 10:34   #38
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Men så er moren vist også selv forvirret i de regler for hun har hele tiden sagt naturligvis skal (skulle) jeg ikke ha forsørgertakst på KH, eftersom hun havde forældremyndigheden.
Aktivloven:
"§ 25. Personer, som er fyldt 30 år, og jobparate og aktivitetsparate personer under 30 år med en erhvervskompetencegivende uddannelse modtager kontanthjælp.

Stk. 2. Kontanthjælpen til personer, der er fyldt 30 år, udgør et månedligt beløb på

1) 14.993 kr. for personer, som har forsørgelsespligt over for børn, og

2) 11.143 kr. for andre personer. "

Og statsforvaltningens uddybning af forsørgerpligt:
"Forældre har pligt til at forsørge deres børn. En forælder, der ikke bor sammen med barnet, skal fortsat deltage i barnets forsørgelse, for eksempel ved at betale børnebidrag. Du skal derfor medvirke til dit barns forsørgelse, selvom den forælder, barnet bor hos, modtager børnetilskud fra det offentlige."
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6901

Det er bare ikke alle der lige tænker over, at man kan forsørge sine børn på andre måder, end at have barnets bopæl
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 10:48   #39
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Og jo jeg vil naturligvis forholde mig helt stille og roligt i kirken, seføli lige hilse på, og så ellers fordufte igen når selv det i kirken er overstået.
Er du sikker på at der er gjort plads til dig i kirken?
Normalt tildeler der et minimalt antal pladser/konfirmand
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 10:50   #40
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
JA

Det nok især den sidste sætning du skriver hun aldrig har forstået
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension